بهترین تجربه‌های غیر توریستی که باید در قبرس انجام دهید و لذت ببرید

جاذبه‌های گردشگری قبرس
بهترین تجربه‌های غیر توریستی که باید در قبرس انجام دهید و لذت ببرید

هر گردشگری که می‌خواهد از آب‌های آبی شفاف، سواحل ماسه‌ای و آب و هوای گرم لذت ببرد قبرس را در لیست خود قرار می‌دهد. جزیره‌ای مدیترانه‌ای که جنب و جوش و سنت‌های منحصر به فردش گردشگران را به سوی خود می‌کشاند. این که در سفر با تور قبرس چه کارهایی انجام دهید و یا آن را چگونه بگذرانید بستگی به انتخاب‌های شما دارد. جدا از فعالیت‌هایی که هر گردشگری در قبرس انجام می‌دهد کارهای دیگری هم وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

 

به پیک‌نیکی در سدها بروید

در مجموع قبرس میزبان ۱۰۰ سد است که از ۱۵ منبع آب تغذیه می‌شوند. بسیاری از این سدهای زیبا مناظر شگفت‌انگیزی به دره‌ها و کوه‌های زیبا ارائه می‌دهند که برای پیک‌نیک و گردش‌های دوستانه و خانوادگی بسیار مناسب هستند. برای داشتن پیک‌نیکی به یاد ماندنی و متفاوت، سبد غذایتان را از خوراکی‌های محلی پر کنید و در حالی که یک دسته غذایی خوشمزه دارید به کاوش در طبیعت زیبا و بکر منطقه بروید. آب و هوای اطراف این سدها همیشه باطراوت و ملایم بوده و برای لذت از گردشی در هوای باز فوق‌العاده است. از شناخته شده‌ترین نقاط سدها می‌توان به Xyliatou در ناحیه نیکوزیا و سدProdromou  در منطقه ترودوس اشاره کرد. این فعالیت در قبرس هم از سمت محلی‌ها و هم از سمت گردشگران به شدت مورد استقبال قرار می‌گیرد.

 

 

 قبرس

 

 

از بازارهای محلی دیدن کنید

بازارهای کشاورزان محلی روزهای شنبه و چهارشنبه از ۶ صبح در محل بازار ردیف‌های رنگارنگی از محصولات تازه ایجاد می‌کنند که به شدت منظره‌ای دیدنی و جذاب ارائه می‌دهد. ده‌ها کشاورز هر هفته از محصولات تولیدی خودشان همچون میوه، سبزیجات، تخم مرغ و شیرینی‌های سنتی را با قیمت‌های مقرون به صرفه به فروش می‌رسانند. بازید از این بازارها راهی عالی برای برقرار ارتباط با مردم عادی و محلی و خریدن محصولات باکیفیت است. شما می‌توانید از غذاها و شیرینی‌های محلی برای سبد پیک‌نیکتان استفاده کنید. اگر در نیکوزیا هستید حتما به بازار کشاورزان OXI بروید.

 

 

 قبرس

 

 

در لارناکا کایت سورفینگ را تجربه کنید

خوشبختانه طیف زیادی از ورزش‌های آبی هست که دوست‌داران تفریحات ساحلی می‌توانند در این جزیره انجام دهند. یکی از این ورزش‌ها که در چند ساله گذشته رشد زیادی کرده و علاقه‌مندان را به خودش جذب کرده است، کایت سورفینگ در دریاست. لارناکا به دلیل جریان‌های هوایی و باد مناسب برای این ورزش بسیار مناسب است. با استفاده از شرکت‌های تفریحی فراوانی که در منطقه وجود دارد این ورزش جذاب را امتحان کنید.

 

 

لارناکا

 

 

از مزرعه حیوانات دیدن کنید

به سفر یک روزه‌ای در اطراف نیکوزیا بروید و از مزرعه زیبای حیوانات که بالای تپه قرار گرفته دیدن کنید. Riverland Bio Farm اسم مزرعه‌ای در حومه نیکوزیاست که میزبان حیوانات دوست داشتنی همچون مرغ و جوجه، خوک‌ها، گوسفند، بز، اسب‌ها و بسیاری دیگر از حیوانات اهلی است. اگر در سفر بچه‌‌ها نیز همراهی‌تان می‌کنند شک نکنید که مزرعه حیوانات یکی از بهترین انتخاب‌ها برای روزی خانوادگی است. این مرزعه چندین زمین بازی برای بچه‌ها و همینطور کافه‌ای برای خوردن تنقلات، نوشیدنی‌ها و صبحانه ارائه می‌دهد.

 

 

 نیکوزیا

 

 

به قایق‌رانی در سد تاماسو بروید

یکی دیگر از فعالیت‌های که می‌توانید در مزرعه حیوانات انجام دهید اینست که خودتان را به به سد تاماسو در همان نزدیکی برسانید و در آن قایق‌رانی کنید. علاقه‌مندان به هیجان به این سد نگاهی ویژه دارند، حتی برای مردم محلی هم این سد تکراری نشده و هنوز افرد زیادی برای تفریح به آن می‌روند. از مزرعه قایقی به قیمت ۷ – ۸ یورو کرایه کنید و با خودتان به سد ببرید و به کاوش و تفریح بپردازید.

 

 

قبرس

 

 

برای خوردن صبحانه قبل از ظهر به یکی از روستاهای دور دست بروید

برای شروع روزی منحصر به فرد از خوردن صبحانه‌ای عالی غافل نشوید. احتمالا شما هم مانند بقیه گردشگران به دنبال صبحانه در رستورانی شیک هستید، اما به عنوان پیشنهاد شما می‌توانید به برخی از روستاهای اطراف شهر بروید و صبحانه‌ای کاملا محلی و خوشمزه را در فضایی بی آلایش و سنتی با مزه واقعی زندگی مردم جزیره تجربه کنید. باغ کیکا در روستای آرام کاله‌پیا در پافوس گزینه‌ای با نان‌های خوشمزه و غذای لذیذ، میوه، ترشی خانگی و تخم مرغ را در منظره جذاب کوهستانی ارائه می‌دهد. به همین ترتیب Jar Jams Preserves در روستای Kato Drys با تنها یک میز از خمیر خانگی نان و کیک‌های خوشمزه درست می‌کند و در کنار صبحانه سرو می‌کند. به همین خاطر است که شما باید قبل از رفتن حتما میز را رزو کنید.

 

 

قبرس

۱۳ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران