بهترین کارهایی که باید در مارماریس انجام دهید

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
بهترین کارهایی که باید در مارماریس انجام دهید

ماریس یکی از آن شهرهای ساحلی جذابی است که فارغ از فصل و ماه، همیشه با سواحل زیبا و دلربا، سفرهای روزانه با قایق، ورزش‌های ماجراجویی، رستوران‌های درجه یک، زندگی شبانه سطح بالا و جوی مدیترانه‌ای و محلی نگاه گردشگران را به خود معطوف کرده است. با وجود چنین امکاناتی در کنار نواحی تاریخی کم‌تر مقصدی را می‌توان این چنین پیدا کرد. بنابراین به اعتقاد ما یکی از گزینه‌های پیش رو برای سفر پیوستن به تور مارماریس و تجربه سفری همه چیز تمام است.

 

یک روز عالی در سواحل مارماریس

مارماریس دارای سواحلی به وسعت حدودا ۱۰ کیلومتر است که از مارماریس مرکرکزی تا ایچملر گسترده شده است. در این سواحل شما می‌توانید قدم بزنید، در رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی لم بدهید و در حالی که از نسیم دریایی لذت می‌برید چیزی بخورید. یا به تفریحات آبی همچون شنا و قایق سواری و چیزهایی از این قبیل بپردازید. به علاوه تماشای غروب از ساحل نیز از کارهای عاشقانه‌ای است که می‌توانید همراه همسرتان انجام دهید. به طور کلی مارماریس دارای ۲ ساحل اصلی به نام‌های ساحل شهری (Urban Beach) و اوزونیالی (لانگ بیچ) و همچنین ساحل اصلی ایچملر می‌شود. شما در این سواحل به تمامی امکانات و تفریحات ساحلی که انتظار دارید دسترسی خواهید داشت.

 

 ۶ جاذبه‌ی گردشگری مارماریس؛ شهر زیبای‌های تاریخی ترکیه 

 

 جزیره کلئوپاترا(Sedir) ساحل کلئوپاترا

جزیره سدیر که به جزیره کلئوپاترا شناخته می‌شود در فاصله ۱۸ کیلومتری از مارماریس واقع شده است. این جزیره به خاطر سواحل طلایی زیبای خود که به سواحل کلئوپاترا معروف است و همچنین شهر باستانی Cedrae شهرت پیدا کرده است. بیشتر مسافرانی که به مارماریس می‌روند در طول اقامت خود از این جزیره بهشتی هم دیدن می‌کنند. جزیره کلئوپاترا  تفرجگاه بسیار زیبایی است که در فاصله بسیار کمی از بندر روستای کاملی واقع شده است. شما می‌توانید در اینجا بقایای شهر باستانی سدره، ساحل طلایی کلئوپاترا، خورشید و دریا، و یک ساحل عالی و فرهنگی روزانه را یک جا برای کاوش و بازدید داشته باشید. ساحل جالبی در خلیج کوچک در شمال غربی جزیره وجود دارد که به اعتقاد مردم قبلا کلئوپاترا در آن شنا کرده است. در واقع مارک آنتونی به عنوان هدیه عشق او را به این ساحل آورده بود.

 

 معرفی پارک آبی آتلانتیس مارماریس

Sedir

 

ورزش‌های آبی انجام دهید

اگر عاشق ورزش‌های آبی هستید، دو سواحل اصلی مارماریس؛ ساحل Marmaris Urban و لانگ بیچ، به علاوه ساحل ایچملر، همه فعالیت‌های قابل تصور برای ورزش‌های آبی را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید در این سواحل به فعالیت‌هایی مثل پاراسلینگ، جت اسکی‌سواری، قایق پدالی، غواصی و موج‌سواری را امتحان کنید. شما احتمالا خیلی راحت بتوانید از چادرهای زرد غریق نجات و مراکز ورزش‌های آبی سواحل اصلی و نقاط تفریحی را تشخیص دهید. همچنین تعداد زیادی مسافرت با قایق و امکانات تفریحی قایقرانی برای ملوانان آماتور تا حرفه‌ای وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید. شما می‌توانید تفریحات آبی را نه تنها در مارماریس بلکه در نواحی اطراف و شهرهای نزدیک آن هم بیابید.

 

ورزش های آبی مارماریس

 

به دوچرخه‌سواری بروید

دوچرخه‌سواری در کوهستان و دوچرخه سواری در جاده‌های معمولی از فعالیت‌های ورزشی عالی در فضای باز است که خوشبختانه در مارماریس برای دوستداران طبیعت و ماجراجویی در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید با رکاب زدن در جاده‌های حاشیه‌ای از تماشای جنگل‌های کاج، شکوفه‌های باغ‌های میوه، انواع گیاهان معطر، چشم اندازهای پانورامای تاریخی و طبیعی لذت ببرید و حس رهایی در طبیعت زیبا را تجربه کنید. دوچرخه‌سواری گردشگری در مارماریس طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و پیشرفت زیادی هم داشته است. در حالی که چندین مسیر دوچرخه‌سواری در مارماریس وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید همگی آن‌ها علامت گذاری شده و امن هستند. شما می‌توانید در جاده‌های حومه شهری و مسیرهای طبیعی شیب‌دار رکاب بزنید. خط ساحلی مارماریس-ایچملر ، گونوچک، مسیر یالانچی، هیسارونو، اورهانیه، سلیمیه، خط ساحلی بوزبورون و جزیره کنت برای دوچرخه‌سواری در مارماریس بسیار مناسب هستند.

 

 ۵ بازار جذاب برای خرید به یادماندنی در مارماریس 

مارماریس

 

ماجرایی در سفری با قایق

نمی‌شود به مقصدی ساحلی همچون مارماریس بروید و سفر روزانه با قایق را نادیده بگیرید. در روز قایق‌های زیادی از بنادر اصلی سواحلی مثل لانگ بیچ و ایچملر به مقصد غارها، جزیره پارادایس، غارها، خلیج‌ها و سواحل انجام می‌گیرد. شما در این سفرهای روزانه ناهار و نوشیدنی رایگان در دسترس دارید و می‌توانید در توقفگاه‌ها از شنا، حمام آفتاب، قدم زدن و مواردی اینچنینی لذت ببرید. این سفرها عموما از صبح شروع شده و تا غروب ادامه می‌یابد. بنابراین شانس بازدید از سواحل، تپه‌های سرسبز، خلیج‌ها و آب‌های آبی را خواهید داشت.

 

مارماریس

 

اگر به دنبال سفرهای طولانی‌تر هستید می‌توانید به سمت دالیان، اکینجیک و تورونک بروید. مثلا سفر آبی به دالیان جاذبه‌های زیادی دارد. دالیان با طبیعت، ساحل لاک پشت، صحنه‌های تاریخی، و حمام گل بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

۱۸ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران