سال 2020 میلادی را در استانبول جشن بگیرید

جاذبه‌های گردشگری استانبول
سال 2020 میلادی را در استانبول جشن بگیرید

استانبول شهری اروپایی و آسیایی‌ست که سال نوی میلادی را با انواع و اقسام چراغانی‌ها و تزئینات زیبا و خلاقانه جشن می‌گیرد. مخصوصا در سمت اروپایی آن به وضوع از یک ماه قبل حال و هوای کریسمسی در خیابان‌های شهر جاری می‌شود. از فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها گرفته تا میدان‌ها، هتل‌ها و کلیساها هر جا و هر کسی سعی می‌کند سهمی در این شادمانی عمومی داشته باشد. اگر با تور استانبول قصد دارید کریسمس را در این شهر سپری کنید این مقاله شما را راهنمایی خواهد کرد

 

 جشن کریسمس در هتل‌های مجلل

 

تراس رستوران بسفر در هتل هیلتون استانبول

تراس رستوران بسفر در هتل هیلتون استانبول، در محله هاربیه بوفه‌هایی با تم ویژه‌ای برای شام کریسمس و برانچ روز کریسمس تدارک می‌بیند. برای بسیاری از خارجی‌ها رفتن به این تراس افسانه‌ای برای شرکت در جشن کریمس به سنت هر ساله تبدیل شده است. بوفه شام کریسمس از ساعت ۷ بعد از ظهر برگزار می‌شود. این سرو ویژه شامل ۵ دور غذای اصلی می‌شود. البته در کنار ارائه غذاهای خوشمزه فعالیت‌هایی مثل تقاشی چهره و ساختن کاردستی انجام می‌گیرد. سپس فردای آن در روز کریسمس تراس رستوران بسفر میزبان بوفه برانچ کریسمس خواهد بود که در آن ایستگاه‌هایی به بوقلمون بو داده و کباب دونر نیز وجود دارد. بنابراین برای همه گزینه‌های دلخواهی برای انتخاب وجود دارد. در تمام مدت هم هم‌زمان با سرو غذاها و فعالیت‌های جانبی برای کودکان موسیقی زنده کلاسیک هم اجرا می‌شود.

 

 حال وهوای استانبول در آخرین روز سال 2019

  رستوران بسفر در هتل هیلتون استانبول

 

هتل کنراد استانبول

هتل کنراد استانبول واقع در بشیکتاش در روز ۲۴ دسامبر از ساعت ۷ عصر تا ۱۱ شب در رستوران منظره میزبان شام سنتی کریسمسی خواهد بود. تزئینات ویژه کریسمس در کنار منظره‌ای شگفت‌انگیز از سلطان احمد و غذاهایی شاهانه برای هر نفر بیش از ۲۳۰ لیر هزینه برمی‌دارد. سپس در روز ۲۵ دسامبر کنراد میزبان یک سفره روزانه کریسمس همراه با اجرای زنده پیانو به قیمت کمی بیش از ۱۷۰ لیر خواهد بود.

 

 هتل کنراد استانبول

 

Swissotel The Bosphorus

این هتل که در مچکا واقع شده در ایام کریسمس میزبان جشن‌های جذاب می‌شود. کافه رستوران این هتل در ۲۴ دسامبر ناهار و شامی شاهانه عرضه می‌کند. ناهار از ظهر تا ساعت ۳ بعد از ظهر به مبلغ ۲۰۰ لیر برای هر نفر سرو می‌شود در حالی که شام از ساعت ۷ عصر تا ۱۱ شب با قیمت ۱۵۰ لیر عرضه می‌گردد. رستوران چالت نیز منوی خاصی از غذاهای سوییسی تدارک می‌بیند که ساعت ۸ تا ۱۱ شب در دسترس قرار می‌گیرد.

 

 بهترین زمان سفر به استانبول چه موقع از سال است؟

 Swissotel The Bosphorus

 

کلیساهای تاریخی با برنامه‌های کریسمسی

مسلما به عنوان شهری تاریخی که میراثی بلند بالا از کلیساها و جاهای دیدنی دارد انتخاب برای پیوستن به جشن کریسمس زیاد است. با این‌همه تعدادی از قدیمی‌ترین و دیدنی‌ترین با بهترین خدمات وجود دارد که می‌توانید برای انجام و یا تماشای رسومات مذهبی به آن‌ها بروید.

 

کلیسای سنت آنتونی پادوا

سنت آنتونی پادوا بزرگ‌ترین کلیسای کاتولیک رومی استانبول است که اولین بار در سال ۱۷۲۵ توسط جامعه ایتالیایی ساخته شد. حیاط این کلیسا نمایی مشرف به خیابان استقلال دارد. این کلیسا در شب کریمس بهترین نمای شهر را ارائه می‌دهد. آن‌ها در ساعت ۹ شب ۲۴ دسابر برنامه ویژه‌ای برگزار می‌کنند.

 

 گردش در قسمت اروپایی استانبول (قسمت اول) 

 کلیسای سنت آنتونی پادوا

 

کلیسای سنت ماری دراپریس

این کلیسا در سال ۱۵۸۴ در محله گالاتا توسط Franciscan Friars ساخته شد. این کلیسا که به زبان ترکی Meryem Ana Kilisesi شناخته می‌شود یکی از باستانی‌ترین کلیساهای کاتولیک رومی استانبول است. اوج شهرت این کلیسا به سال ۱۷۶۹ برمی‌گردد زمانی که به محله تُم‌تُم استقلال، مکان فعلی‌اش نقل مکان کرد. آن‌ها برنامه‌هایی به زبان ایتالیایی در صبح ۲۴ دسامبر در ساعت ۹ و ۱۱:۱۵ صبح و سپس در ۲۵ دسامبر در ساعت ۱۱:۱۵ صبح و ۵ عصر برگزار می‌کنند.

 

 کلیسای سنت ماری دراپریس

 

کلیسای جامع روح‌القدس

کلیسای جامع روح‌القدس یک کلیسای کاتولیک با سبک باروک است که در سال ۱۸۴۶ توسط برادران فساتی ساخته شده. این مکان که در نزدیکی هیلتون در هاربیه واقع شده یکی از کلیساهای اصلی کاتولیک استانبول و دومین کلیسای بزرگ کاتولیک رومی در این شهر است. آن‌ها تعدادی برنامه به زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌دهند. در روز ۲۴ دسامبر کلیسای جامع روح‌القدس نیز از ساعت ۱۱ صبح میزبان کنسرت کارول کریسمس خواهد بود که با ترکیبی از زبان‌ها از جمله انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و ترکی برگزار می‌شود.

 

   گردش در کوچه‌های رنگی و زیبای استانبول 

 کلیسای جامع روح‌القدس

 

کلیسای هاگیا تریادا

کلیسای هاگیا تریادا، که به عنوان کلیسای تثلیث مقدس و به عنوان Aya Triada Rum Ortodoks Kilisesi به زبان ترکی شناخته می شود، امروز بزرگ‌ترین زیارتگاه ارتدکس یونان در استانبول محسوب می‌شود. این کلیسای زیبا در سال ۱۸۸۰ درست در پشت میدان تقسیم ساخته شده است. این اولین کلیسای گنبدی استانبول است که توسط معمار یونانی عثمانی کامپاناکی ساخته شده است. در روز ۲۴ دسامبر این کلیسا در ساعت ۹ شب مراسم خود را به زبان یونانی برگزار می‌کند.

 

کلیسای هاگیا تریادا

۰۷ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران