استانبول در دسامبر، از کریسمس تا جشن سال نو میلادی

جاذبه‌های گردشگری استانبول
استانبول در دسامبر، از کریسمس تا جشن سال نو میلادی

دسامبر، شروع زمستان در استانبول محسوب می‌شود. زمانی عالی برای سفر به استانبول، چون شما جشن‌های کریسمس و سال نو میلادی را در پیش رو دارید و می‌توانید خریدی عالی را نیز در این شهر تجربه کنید.

در نوشته‌ای که امروز برایتان تهیه کرده‌ایم، به وضعیت آب و هوایی استانبول در ماه دسامبر خواهیم پرداخت و از فعالیت‌هایی که می‌توانید در تور استانبول در این ماه به انجام برسانید، خواهیم گفت.

 

آب و هوای استانبول در ماه دسامبر

از نظر آب و هوایی، آن‌ها که با سرما مشکل دارند، باید بدانند که این زمان خیلی موقعیت مناسبی برای سفر به استانبول نیست. دمای هوا به صورت میانگین بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود، در بیشتر صبح‌ها مه بندرگاه‌ها را در بر می‌گیرد و باران‌های پراکنده نیز در شهر شروع به باریدن می‌کند. بسیاری اوقات در ایام کریسمس و سال نو، این باران‌ها تبدیل به برف می‌شود و تعطیلاتی کلاسیک و جذاب را برایتان رقم خواهد زد.

 

راهنمای سفری فرهنگی به استانبول

جشن‌های مهم استانبول در ماه دسامبر

هفته بزرگداشت مولانا

هر ساله بین روزهای ۱۷ تا ۲۴ دسامبر، هفته بزرگداشت مولانا در ترکیه خواهد بود و در استانبول نیز برنامه‌های مختلفی به این منظور برگزار می‌شود. البته شما در همه‌ی سال می‌توانید به دیدن نمایش درویشان بروید، اما این برنامه در طول هفته‌ای که از آن یاد کردیم با شور و حال بسیار بهتر برگزار خواهد شد.

کریسمس

اواخر دسامبر، کم کم حال و هوای کریسمس و سال نو میلادی در استانبول جریان پیدا می‌کند. اگر همیشه عنوان شده که مراسمات مسیحی در ترکیه جدی گرفته نمی‌شود، اما شما به هر گوشه‌ای از استانبول که بروید، می‌توانید دکور زیبای کریمسی را مشاهده کنید و مغازه‌ها و مردم همه در این جشن همکاری می‌کنند. البته این نکته را نیز نباید فراموش کنید که اگر چه به طور کلی تعداد گردشگران در زمستانِ این شهر کم می‌شود، اما دوباره برای جشن‌های کریسمس و سال نو میلادی، گردشگران به این شهر بازگشته و فضایی شلوغ اما عالی را پدید می‌آورند.

مناطق مهم گردشگرپذیر همچون کاراکوی یا امینونو مملو از دکورهای کریسمسی می‌شوند و مغازه‌ها نیز محصولات مرتبط را به فروش می‌رسانند. همچنین بعضی رستوران‌ها نیز با غذاهای مخصوص این شب را میزبان شما خواهند بود.

 

رستوران‌هایی با ویوی تنگه بسفر در استانبول

شب سال نو میلادی

آخرین شب دسامبر، یکی از بهترین زمان‌های سال برای بودن در استانبول است. این شهر بزرگ، همراه با بسیاری دیگر از مقاصد گردشگری بزرگ دنیا، شب سال نو را با آتش‌بازی‌های بزرگ برپا می‌کند و شما می‌توانید در یکی دو نقطه‌ی شهر، این آتش‌بازی‌ها را تماشا کنید.

البته جشن‌های سال نو به همین جا ختم نمی‌شود و شما می‌توانید در کنسرت‌های متعددی که در این روز برگزار می‌شود، جشن‌های کوچک و بزرگ در اقصی‌نقاط استانبول و خیلی برنامه‌های درگیر نیز شرکت کنید.

خرید در ایام کریسمس و سال نو میلادی

استانبول بیش از ۲۰۰ مرکز خرید مدرن در خود دارد که بعضی از آن‌ها بسیار بزرگ و جذاب هستند. در کنار این‌ها، خیابان‌های خرید متعددی در این شهر وجود داشته که همگی این موارد گفته شده، در فروش ویژه زمستانه استانبول نقش خواهند داشت. به همین دلیل، مطمئن باشید در تور استانبول ویژه کریسمس، می‌توانید در کنار تمام تفریحاتی که امکان انجام آن‌ها را دارید، یک خرید عالی را نیز تجربه کنید.

 

آشنایی با فرهنگ مردم استانبول پیش از سفر

خیابان استقلال

یکی از مکان‌های جذابی که در ایام کریسمس و سال نو میلادی می‌توانید ساعت‌ها در آن‌جا باشید، خیابان استقلال خواهد بود. این مکان دکورهای کریسمسی بسیار خوبی خواهد داشت و یک فضای عالی و جذاب را برای گردشگران به وجود می‌آورد. همچنین وجود فروشگاه‌های پرتعداد، رستوران‌ها مختلف و البته جاذبه‌های گردشگری، این مکان را به جایی ایده‌آل برای وقت گذرانی در چنین سفری بدل می‌کند.

فعالیت‌هایی که همیشه می‌توانید در سفر به استانبول انجام دهید

فراموش نکنید که فرصت‌های متفاوت ایام کریسمس در استانبول، تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های این شهر هستند و هنوز دیدنی‌های بسیار بیشتری هستند که شما در تمام طول سال می‌توانید به بازدید از آن‌ها بپردازید و فعالیت‌هایی هستند که در این روزها، انجامشان لذت بخش‌تر است.

برای مثال بازدید از مسجد ایاصوفیه، رفتن به موزه‌ها، شرکت در فعالیت‌های شبانه و دیدن آکواریوم بزرگ استانبول، از جذاب‌ترین کارها در این شهر خواهد بود، اما ماه دسامبر و در روزهای برفی، زمانی ایده‌آل برای رفتن به یک حمام سنتی ترکی خواهد بود!

۰۲ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران