حال و هوای استانبول در کریسمس و شب سال نو

جاذبه‌های گردشگری استانبول
حال و هوای استانبول در کریسمس و شب سال نو

استانبول پایتخت ترکیه یکی از خوش منظره‌­ترین کشورهای توریست پذیر دنیا است. همسایگی ترکیه با ایران باعث شده است تا مسافران ایرانی زیادی هر ساله سفر با تور استانبول را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند. با نزدیک شدن به فصل سرما و زمستان به شب سال نو میلادی نیز نزدیک­‌تر می‌­شویم. استانبول یکی از برگزارکنندگان پرشور کریسمس می­‌باشد. در تمامی روزهای سال استانبول با شب­‌های شلوغش شناخته می‌­شود. پس گذراندن شب کریسمس در استانبول می‌­تواند یکی از تجربه­‌های فراموش نشدنی برای هر مسافری باشد. اگر تصمیم دارید تا در زمستان به کشوری سفر کنید و هنوز مقصد خود را انتخاب نکرده­‌اید بی­‌شک تجربه کریسمس در استانبول می‌­تواند بهترین انتخاب شما باشد. در این مقاله سعی کرده­‌ایم تا شما را با جزئیات حال و هوای استانبول در کریسمس و شب سال نو آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.  

 

حال و هوای شهر در شب کریسمس در استانبول

حال و هوای شهر در شب کریسمس در استانبول بسیار شاد است. به طوری که هر جایی از شهر را که نگاه کنید جشن و شادی را می­‌توانید ببینید. ترک‌­ها به جشن سال نو عید نوئل می­‌گویند. در این شب کل خانواده و دوستان و آشنایان دور هم جمع می­‌شوند و هدایایی را که از قبل تهیه کرده‌­اند را به هم­دیگر می­‌دهند. حال و هوای شهر در شب کریسمس در استانبول با آتش بازی‌­های با شکوهی که در آسمان انجام می­‌شود بسیار خاص و هیجان­‌انگیز است.

مردم درخت­‌های کاج را در کل شهر تزیین می­‌کنند. همچنین مغازه‌­دارها و مراکز خرید استانبول دکور خود را به مناسبت جشن شب کریسمس در استانبول تغییر می­‌دهند. بابانوئل­‌ها در سطح شهر می­‌چرخند و باعث شادی مردم می­‌شوند. بابا نوئل­‌ها با مردم عکس یادگاری می­‌اندازند و به کودکان هدیه­‌هایی پخش می­‌کنند. مراسم اصلی شب از حدود ساعت ۷:۳۰ به بعد آغاز می‌­شود. یکی از بایدهای شب کریسمس در استانبول وجود رقاص­‌هایی هستند که لباس رقص عربی پوشیده­­‌اند و در رستوران‌­ها و مکان­‌هایی که مردم برای شادی به آن­جا می­‌روند می­‌رقصند.

 

کریسمس استانبول

 

اگر به دنبال شلوغ‌­ترین و شادترین خیابان استانبول در شب کریسمس هستید میدان تکسیم، خیابان استقلال، نیشان تاشی و بشیکتاش در بخش اروپایی استانبول و کادی­کوی در بخش آسیایی استانبول می‌­تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اکثر مردم شهر در این خیابان­‌ها جمع می‌­شوند. ۱۰ ثانیه قبل از تحویل سال نو شمارش معکوس را آزاد می‌­کنند. همزمان با تحویل سال نو میلادی آتش بازی­‌ها در آسمان بیشتر و با شکوه‌­تر می‌شود. البته باید حواس‌تان را جمع کنید تا در این حال و هوای شهر در شب کریسمس در استانبول شلوغ مورد هدف سارقان و جیب­‌برها قرار نگیرید.

یکی از اتفاقاتی که حال و هوای شهر در شب کریسمس را در استانبول و حتی کل ترکیه هیجان‌­انگیز می­کند برگزاری مسابقه بخت­‌آزمایی است. در این شب دولت ترکیه بلیط­‌های بخت­‌آزمایی را به فروش می­‌گذارد. در نزدیکی­‌های تحویل سال نو در یکی از شبکه­‌های تلوزیونی قرعه­‌کشی را به صورت زنده اجرا می­‌کنند. در این شب به خوش­‌شانس‌­ترین فرد ترکیه مبلغی حدود ۸ میلیون دلار به قید قرعه جایزه داده می­‌شود.

 

  بهترین و معروفترین سوغاتی‌هایی که باید در سفر به استانبول بخریم

 

مراکز خرید در شب کریسمس در استانبول

از اصلی­‌ترین دلایلی که باعث سفر ایرانیان با تور ترکیه در نزدیکی­‌های سال نو میلادی می­‌شود، حراج­‌های باور نکردنی مراکز خرید در شب کریسمس در استانبول است. این حراجی­‌ها همه ساله گردشگران و توریست­‌های زیادی را به استانبول جذب می‌­کند. در شب کریسمس در استانبول می­‌توان اجناس مختلفی را از برندهای مختلف تا پنجاه درصد تخفیف خریداری کرد. پس اگر شما هم جز افرادی هستید که عاشق خرید کردن در حراجی­‌های بزرگ سال هستید انتخاب مراکز خرید در شب کریسمس در استانبول بهترین انتخاب شما خواهد بود.

 

 

رستوران­‌ها در شب کریسمس در استانبول

به مناسبت جشن سال نو، رستوران­‌ها در شب کریسمس در استانبول برنامه­‌های سرگرم­‌کننده و متنوعی را برای مشتریان خود برنامه‌­ریزی می­‌کنند. البته چون اکثر افراد خوردن غذا در رستوران­‌ها در شب کریسمس در استانبول را به نشستن در خانه ترجیح می‌­دهند ظرفیت اکثر رستوران­‌ها پر خواهد بود. اگر شما نیز قصد دارید که این شب پرشور را در رستوران هتل و یا در شهر استانبول بگذرانید و از برنامه‌­های سرگرم کننده و غذاهای آن­ها لذت ببرید، توصیه می­‌کنیم از قبل محل مورد نظر خود را رزرو کنید. توصیه ما به شما این است که از تورلیدر خود کمک بگیرید. در این روزها افراد زیادی در سطح شهر قصد دارند تا شما را به برنامه­‌های ویژه سال نو خود دعوت کنند. پس به هر کسی اعتماد نکنید تا شب خوشی را بتوانید سپری کنید.

 

کریسمس در استانبول

 

رستوران­‌ها در شب کریسمس در استانبول غذاهای سنتی ترکی را سرو می­‌کنند. از رسم و رسومات مردم ترکیه خوردن بوقلمون شکم پر در شب کریسمس است. آن­ها معتقدند که خوردن این غذا در شب تحویل سال نو باعث ایجاد برکت در طول سال برای آن­ها خواهد شد. توصیه ما به شما گذراندن وقت خود و لذت بردن از غذای لذیذ به همراه خانواده و یا دوستان در یکی از رستوران­‌های خیابان جهانگیر در استانبول در شب کریسمس است. یکی از پرطرفدارترین رستوران­‌های خیابان جهانگیر در شب کریسمس در استانبول رستوران پاپ­آپ است. ظرفیت این رستوران خیلی زود تکمیل می‌­شود. اگر شما قصد گذراندن شب خود در این رستوران را دارید باید زودتر میز خود را رزرو کنید.

 

بهترین هتل‌های ارزان استانبول سال ۲۰۱۹

۲۸ مهر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 28 تیر 1400)

نظرات کاربران