جشن سال نو میلادی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
جشن سال نو میلادی در استانبول

با توجه به این که سفرها به استانبول دوباره برقرار شده و گردشگران بار دیگر به این شهر زیبا قدم می‌گذارند، فرا رسیدن ایام تعطیلات کریسمس و جشن‌های سال نو میلادی نیز اهمیت پیدا کرده است. تورهای زیادی برای این ایام از ایران برگزار می‌شود و به همین دلیل بد نیست بدانید که در تور استانبول چطور باید سال نو میلادی را جشن بگیرید.

 

کریسمس و سال نو میلادی در استانبول

قبل از جشن پایان سال در استانبول، وقتی به روزهای کریسمس نزدیک می‌شویم، آرام آرام دکورهای مختلف این ایام را می‌بینید که در سطح شهر برپا می‌شود. این اوضاع به سمتی می‌رود که در روزهای کریسمس تا سال نو، جاهایی مثل خیابان استقلال، حال و هوایی کاملا متفاوت و جذاب به خود می‌گیرند و چراغانی‌ها آن‌جا را مثل روز روشن و البته رنگارنگ می‌کند.

برنامه‌های بسیار متنوعی در طول این مدت برپا می‌شود که از کنسرت‌های بزرگ تا برنامه‌های کوچک در مراکز خرید را شامل می‌شود. در همان شب سال نو میلادی نیز در چند محل آتش بازی بزرگ برپا می‌شود که دیدنشان، نقطه عطفی در تور استانبول شما خواهد بود.

 

برترین جشنواره‌های استانبول در سال ۲۰۲۰

نکاتی که درباره شب سال نو در استانبول باید بدانید

قبل از هر چیز باید بدانید که به خاطر شرایط به وجود آمده، شب سال نو مطمئنا به شکل سال‌های دیگر نخواهد بود، اما با این حال برنامه‌های زیادی حتی امسال برای گردشگران تهیه دیده شده است. نکته دیگر این که، شما هم می‌توایند در کلاب‌های شبانه استانبول به سراغ برنامه‌های گران قیمت بروید، هم این که در جاهایی با قیمت پایین‌تر در خیابان‌های معروف شرکت کنید. تقریبا برای هر سلیقه با هر بودجه‌ای، جشنی جذاب در گوشه‌ای از استانبول برپاست.

بسیاری از افراد محلی، ترجیح می‌دهند این روز را در کنار خانواده خود در خانه باشند، به همین دلیل است که کلاب‌ها و محل‌های مختلف شهر، شما بیشتر جمعیت گردشگران را مشاهده خواهید کرد. حتما اگر به جایی معتبر و معروف می‌روید، از قبل جایی برای خود رزرو کنید، چون بسیاری از محل‌های مهم شهر، از روزها پیش ظرفیت خود را تکمیل کرده‌اند.

با توجه به فعالیت‌های مختلفی که در طول شب سال نو خواهید داشت، اگر به دیدن آتش بازی می‌روید، پیشنهاد می‌کنیم از قبل در رستورانی، برای شام بعد از سال نو برنامه ریزی کنید و جا رزرو نمایید، چون قبل از آن احتمالا زمانی برای این کار پیدا نخواهید کرد. همچنین با توجه به شلوغی و ازدهام، تا حد امکان در جشن‌ها و جاهای شلوغ، از بردن وسایل ارزشمند خودداری کنید.

کجاهای استانبول برای جشن‌های سال نو بهتر هستند؟

برای آن‌هایی که می‌خواهند در مراکز روباز و جذاب شب سال نو را تا پاسی از صبح جشن بگیرند، ما جاهایی همچون اورتاکوی، نیشانتاشی، خیابان بغداد در استانبول و کادیکوی را پیشنهاد می‌کنیم. تا حد امکان برای چنین شبی به میدان تکسیم یا خیابان استقلال نروید، چون جمعیت بیش از حد زیاد، لذت این شب را برای شما خراب خواهد کرد. البته امسال همه چیز فرق خواهد کرد، اما حتی امسال هم بعید است در این مورد تفاوتی ایجاد شود.

 

جشن گرفتن کریسمس در استانبول، خوبی‌ها و بدی‌ها

هوای استانبول در ایام کریسمس و شب سال نو میلادی

زمستان‌های استانبول به طور کلی سرد است و ممکن است در ایام کریسمس و شب سال نو میلادی برف هم ببارد. در مجموع برای این شب حتما لباس گرم و زمستانی همراه داشته باشید. فعالیت‌های زمستانی در استانبول نیز فراوان هستند، پس بدون شک سفری خاطره انگیز را برای شما ثبت خواهند کرد.

آتش بازی شب سال نو میلادی

همانطور که گفتیم، آتش بازی شب سال نو میلادی، بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین خاطره شما در این سفر خواهد بود. بهترین آتش بازی در تنگه بسفور و نزدیک پل رو خواهد داد که برای مدتی طولانی از زمان ساعت ۱۲ شب، آسمان این منطقه به رنگ‌های مختلف در می‌آید به شکلی که از خیلی جاهای شهر می‌توانید آن را ببینید. با این حال پیشنهاد ما به شما این است که خرج بیشتری کنید و سوار گردش‌های آبی در این شب شوید و از روی آب این منظره‌ی دیدنی را ببینید. این گشت‌های دریایی عموما شامل شام و جشن بعد از سال نو نیز می‌شوند و حدودا ۶ ساعت طول می‌کشند.

 

استانبول در دسامبر، از کریسمس تا جشن سال نو میلادی

نکات آخر درباره شب سال نو میلادی در استانبول

  • تقریبا تمامی کلاب‌ها و بارهای استانبول در این شب تا صبح فعال هستند.
  • رستوران‌ها نیز ساعت کار خود را افزایش داده و با منوی مخصوص به استقبال شما می‌روند.
  • از کریسمس تا چند روز بعد از شب سال نو، می‌توانید در جشنواره‌های خرید در استانبول شرکت کنید.

۲۲ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران