بهترین تورهای دریایی استانبول در سال ۲۰۲۲

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین تورهای دریایی استانبول در سال ۲۰۲۲

استانبول بخش زیادی از رونق و زیبایی خود را مدیون وجود تنگه بسفور است. پهنه‌ی آبی زیبایی که گردشگران عاشق سفرهای دریایی در آن‌جا هستند. سفرهایی که هم زیبایی طبیعی این منطقه را برایتان به ارمغان می‌آروند، هم شما را به دیدن جزایری که در آن نزدیکی هستند برده و در نهایت لحظاتی مفرح را برایتان رقم خواهند زد. امروز هم همراه ما باشید تا چند مورد از بهترین سفرهای دریایی و تورهای کشتی کروز در تور استانبول را به شما معرفی نماییم.

 

در تورهای دریایی بسفور چه چیزی انتظار شما را می‌کشد؟

مهم نیست شما فِری‌ای رایگان را انتخاب کنید یا سوار بر قایق‌های خصوصی یا یات‌های بزرگ شوید، در هر صورت منظره‌ای زیبا از دریای بسفور و بناهای تاریخی همچون قصرهای عثمانی و موزه‌ها را از نمایی متفاوت خواهید دید. وقتی وارد تنگه بسفور می‌شوید، بخش آسیایی استانبول در یک سمت از شما و بخش اروپایی در سمت دیگر شماست و پس زیبای استانبول نیز در ادامه‌ی راهتان خود نمایی می‌کند.

کروزهای معمول استانبول، فِری‌های عمومی یا قایق‌ها و یات‌های خصوصی هستند که سفرهایشان نیز در چند دسته عمومی گنجانده می‌شود که عمومی یا تفریحی و چند ساعته هستند یا شما برای دیدن مناظر تاریخی یا جزایر پرنس می‌برند. در مجموع انتخاب‌های متنوعی در زمینه شخصی یا همراه تور سوار شدن، نوع قایق و خیلی چیزهای دیگر دارید، اما مسیرها عموما در همین چند دسته باقی می‌مانند.

در نهایت یک سری کروزهای تفریحی هم هستند که عملا شما را برای خوشگذرانی و ساعاتی شاد به آب می‌برند. در این قایق‌ها برنامه‌های تفریحی مختلف از جمله برنامه‌های رقص و موسیقی به پا است.

تور یات‌ لاکچری بسفور

این یات‌های جذاب و لاکچری که تنها چند نمونه از آن‌ها را می‌توانید در بسفور پیدا کنید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای گشت و گذار در این پهنه‌ی آبی به حساب می‌آیند. برای سوار شدن به روی این قایق‌های جذاب، دو زمان صبح یا هنگام غروب آفتاب کنید که هر دو جذابیت مخصوص به خود را دارند.  در این سفر شما از بناهای معروف در حاشیه‌ی تنگه همچون دلمه بغچه، مسجد اورتاکوی یا برج دوشیزه دیدن می‌کنید و از شما با نوشیدنی‌، میوه، قهوه، چای و اسنک پذیرایی می‌شود. این یات‌ها تا ۱۵ نفر گنجایش داشته و یک عرشه‌ی بزرگ برای نشستن دارند.

قیمت: ۴۴ یورو

 

تجربه خوردن شام در بهترین کروزهای بسفر

تورهای تفریحی شام در بسفور

این سفرهای دریایی مفرح حدود ۳ ساعت به طول می‌انجام و در آن شما روی کشتی‌هایی بان اندازه متوسط سوار شده و برای صرف شام به تنگه برده می‌شود. کشتی‌ها عموما لوکس بوده و برنامه‌های تفریحی متنوعی از جمله اجرای رقص و تردستی برای مسافران در نظر گرفته می‌شود. جدا از پذیرایی شام، رقص سنتی، موسیقی و چیزهایی از این قبیل، در تورهای شام روی کشتی، امکان دیدن زیبایی‌های استانبول در نور شب را نیز خواهید داشت. بازدید از چراغانی پل بزرگ استانبول و برج دختر استانبول از جمله این مناظر هستند. این سفر عموما از ساعت ۸ برگزار می‌شود و از جمله سفرهای بسیار پرطرفدار در این شهر بین گردشگران قلمداد می‌شود.

قیمت: ۵۰ یورو

خط برج دوشیزه

یکی از کوتاه‌ترین و ارزان‌ترین تورهایی که می‌توانید در آن‌ شرکت کنید، گشت دریایی به برج دوشیزه است که توسط یات‌های مخصوص این برج از بندرگاه انجام می‌شود. البته ارزان بودن یا کوتاه بودن این فعالیت به هیچ وجه نباید جلوی شما را بگیرد، چون این مکان یکی از جاهای عالی استانبول برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی است و البته که برج دوشیزه از جاهای مهم توریستی در این شهر نیز به حساب می‌آید. شما در طول مسیر می‌توانید برج توپکاپی، مسجد آبی و ایاصوفیه را از نمای دریا ببینید و همچنین از شما با انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد پذیرایی می‌شود. برای سوار شدن به این کشتی‌ها باید به بندر کاباتاش مراجعه کنید.

قیمت: ۵۰ یورو

بلیط‌های یک روزه فِری‌های عمومی

یک سری فِری‌های عمومی هستند که در تنگه بسفور حرکت کرده و شما می‌توانید با قیمتی پایین بلیط یک روزه‌ی آن‌ها را تهیه کرده و به گشت‌های مختلف در مسیرهای آن‌ها بروید. این فِری‌ها ۴ ایستگاه در بخش آسیایی و اروپایی استانبول داشته و شما می‌توانید در هر کدام که خواستید، پیاده شده، در آن‌جا گشت و گذار خود را بزنید و سپس دوباره با بلیطی که دارید، سوار فِری بعدی شوید. این بلیط‌ها بسیار به صرفه بوده و همچون راهنمای صوتی نیز جزوشان می‌شود. بلیط‌هایی که روشی کاملا ارزان برای بازدید از محل‌هایی همچون باغ دلما باغچه، مسجد اورتاکوی، قلعه روملی، برج دوشیزه و برج بسفور می‌شوند. راهنمای صوتی نیز به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی، لهستانی، عربی، چینی و ترکی هستند. این را در نظر داشته باشید که بلیط شما برای ۱۰۰ دقیقه حضور در کشتی است و نه کلا ۱۰۰ دقیقه و شما هر چند بار بخواهید می‌توانید سوار شوید به شرط این که حضور شما بر روی کشتی از این حد نگذرد.

قیمت: ۱۲ یورو

 

محبوب‌ترین رستوران‌های محلی استانبول

کروزهای ۹۰ دقیقه‌ای همراه با راهنمای صوتی

یکی دیگر از پرفروش‌ترین سفرهایی دریایی در استانبول، کروزهای ۹۰ دقیقه‌ای هستند که شما را در جای خاصی پیاده نکرده و کشتی‌های بزرگی هستند که تعداد زیادی از توریست‌ها را در آب برای دیدن مناظر مختلف استانبول از جمله بناهای تاریخی می‌برند. شما بلیط این کروزها را باید از بندر کاباتاش یا به صورت اینترنتی خریداری کرده و باید تا زمان حرکت کشتی که هر یک ساعت یک بار به راه می‌افتد صبر کنید. بعد از ورود نیز می‌توانید به راهنمای صوتی که به ۱۰ زبان مختلف از جمله انگلیسی هست، گوش دهید. در این سفر هیچ گونه پذیرایی رایگانی از شما نمی‌شود و اگر چیزی برای خوردن یا نوشیدن می‌خواهید باید آن را از طریق بوفه خریداری نمایید. البته در بیشتر کشتی‌ها اینترنت Wifi رایگان در اختیار شما گذاشته می‌شود که خیلی کیفیت مناسبی ندارد.

قیمت: ۱۰ یورو

تور شاخ طلایی استانبول

بر خلاف تورهای دیگری که در لیست امروزمان به آن‌ها اشاره کردیم، تور شاخ طلایی استانبول که توسط قایق‌هیا مخصوص که عموما زرد ردنگ هستند انجام شده و از بندر امینونو اجرا می‌شوند. تورهایی که ۱۲۰ دقیقه‌ای هستند و یک راهنمای انگلیسی، نقاط مختلفی که از آن گذر می‌کنید را به شما معرفی خواهد کرد. شاخ طلایی استانبول در واقع نقطه جدا کننده بخش آسیایی و اروپایی استانبول و مکان به هم پیوستن دریای سیاه و دریای اژه است و البته که از جمله زیباترین نقاط این شهر نیز به حساب می‌آید. شما هم از کیوسک‌هایی که در نقطه مقابل مسجد ایاصوفی قرار گرفته یا از خود بندرگاه‌ یا از طریق سایت‌های مختلف می‌توانید، بلیط این تورها را تهیه کنید.

قیمت: ۱۵ یورو

فِری‌های عمومی به مقصد جزایر پرنس

همانطور که می‌دانید، جزایر پرنس از جمله جاهای بسیار زیبا و متفاوت در استانبول به شمار می‌آیند که همیشه پیشنهاد می‌کنیم در سفر به استانبول حتما سری به آن‌جا بزنید. البته شما می‌توانید، قایق‌های خصوصی اجاره کرده یا در تورهای گران قیمت شرکت کنید اما پیشنهاد ما استفاده از فری‌های عمومی است که با قیمتی بسیار پایین شما را به این جزایر می‌رسانند و هر یک یا دو ساعت یک بار نیز حرکت می‌کنند. بسیاری از سایت‌ها بلیط‌های این فِری‌ها را به یورو می‌فروشند که در بیشتر موارد بسیار گران‌تر از زمانی است که به بندر می‌روید و با لیر بلیط مربوطه را می‌خرید. مسیر این کشتی‌های نیز زیبا بوده و در هر کدام از جزایر یک ایستگاه دارد که شما می‌توانید هرکدام که خواستید را سوار شوید و برای برگشت نیز دوباره از همان بندرگاه اقدام کنید. فقط به زمان برگشت کشتی‌ها دقت کنید تا از آخرین کشتی جا نمانید.

قیمت: ۸ یورو

 

هتل‌های ۵ ستاره شاخ طلایی استانبول

کروزهای لاکچری برای تماشای غروب آفتاب

یک سری کروزهای لاکچری و بسیار زیبا نیز هستند که سفرهایی دو ساعته در آب را برای گردشگران برنامه ریزی می‌کنند. سفرهایی که در آن شما می‌توانید، غروب زیبای خورشید را از دل تنگه بسفور تماشا کنید. البته قبل از غروب خورشید، برای بازدید از بناهای مهم تاریخی، تنگه را به خوبی خواهید گشت و از جاهای مختلف دیدن می‌کنید و با انواع نوشیدنی از شما پذیرایی صورت خواهد گرفت. در واقع هزینه‌ای که برای این تورها پرداخت می‌کنید.

قیمت: ۳۵ یورو

تورهای فِری‌های عمومی

یک سری فِری‌های عمومی ارزان در دو خط فعالیت می‌کنند که یکی مسیر کوتاه و دیگری مسیری بلند‌تر دارند. در مسیر کوتاه شما از بندر امینونو راه می‌افتید و یا در ایستگاه اوسکودار پیاده می‌شوید یا در ایستگاه اورتاکوی و می‌توانید هر زمان که خواستید از همان بندرگاه به ایستگاه اولیه بازگردید. آغاز مسیر بلندتر هم از امینونو است اما ایستگاه‌های بشیکتاش، اوسکودار، کانلیکا، سارییر، روملیکاواگی و آنادولو کاواگی را شامل می‌شود. این کشتی‌ها هر دو ساعت راه می‌افتند و باید بلیط هر کدام را در بندرگاه تهیه کنید که مبلغ بسیار کمی است و پرداخت آن باید با لیر باشد. 

 

بهترین کافه‌های شاخ طلایی استانبول

یات لاکچری و خصوصی

شما می‌توانید یات‌های خصوصی گران قیمتی که در تنگه بسفور حرکت می‌کند را به صورت کاملا خصوصی و برای دو ساعت یا بیشتر کرایه کنید. این یات‌های بسیار زیبا دارای عرضه بزرگی هستند که نمای ۳۶۰ درجه از تنگه را برای شما به همراه خواهند داشت و در آن‌ها پذیرایی کاملی از شما می‌شود. جزییات کاملی برای کرایه این یات‌ها وجود دارد و حتی می‌توانید برای مراسم‌های مختلف نیز آن‌ها را کرایه کنید. شرکت‌های مختلفی نیز این یات‌ها را کرایه می‌دهند و قیمت آن‌ها بسته به نوع کشتی و همچنین شرایط سفر و پذیرایی، کاملا متفاوت خواهد بود. در رابطه پیشنهاد می‌کنیم مقاله تجربه‌ی کروزها‌ی خصوصی در استانبول را نیز بررسی کنید.

۱۱ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران