بازدید از مسجد زیبای نگارا کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
بازدید از مسجد زیبای نگارا کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی یکی از بهترین نقاط شرق آسیاست که می‌توانید به آن سفر کنید و حسابی خوش بگذرانید. شهری که امکانات تمام و کمالی دارد و خیال شما را از داشتن روزهای خاطره‌انگیز راحت می‌کند. شهری که هم می‌شود خانوادگی به آن سفر کرد و خوش گذراند و هم مجردی. شهری که می‌توانید در هتل‌های لوکسش اقامتی آرام و امن داشته باشید و در کافه‌ها و رستوران‌هایش اوقاتی لذت‌بخش. شهری پر از جاذبه‌های گردشگری مدرن و پر از کنج‌های عاشقانه دنج. در سفرتان به کوالالامپور اگر قصد دارید از یک مسجد باشکوه در شرق آسیا دیدن کنید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا مسجد نگارا در این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


مسجد نگارا کوالالامپور نماد وحدت فرهنگ‌های مختلف در مالزی

سال ۱۹۵۸ میلادی طراحی و ساخت یک مسجد در شهر کوالالامپور در دستور کار قرار گرفت تا ۷ سال پس از این تاریخ یعنی در ۱۹۶۵ میلادی یکی از برجسته‌ترین مساجد جهان اسلام در شرق آسیا و در شهر کوالالامپور ساخته شود. مسجدی که به لحاظ معماری بسیار منحصر به فرد است و در تمامی روزهای سال از میان توریست‌های کشورهای مسلمان و غیر مسلمان بازدید کنندگان زیادی دارد. مسجدی که در میان یک باغ قرار گرفته است و ظرفیت عبادت ۵ هزار مسلمان را دارد. مسجدی که پیشنهاد ساخت آن از سوی وزیرهای اصلی ۱۱ ایالت مالزی در فدراسیون مالایا مطرح گشته بود. اعضای این فدراسیون در ابتدا نام نخست وزیر کشور را که «توکونو عبدالرحمان پطره الحاج» بود برای نامگذاری مسجد نگارا انتخاب کردند اما شخص نخست وزیر این اتفاق را نپذیرفت. توکونو در خصوص نام گذاری این مسجد پیشنهاد داد که آن را «مسجد نگارا» نامگذاری کنند تا نماد وحدت فرهنگ‌های مختلف درون کشور مالزی و همچنین راهی برای تشکر از خداوند برای استقلال صلح آمیز کشور مالزی باشد. در سفرتان با تور کوالالامپور اگر قصد دارید با این جاذبه فکری، فرهنگی، معماری و تاریخی مالزی آشنا شوید در ادامه این مطلب همراه ما باشید. همراه ما باشید تا جلوه‌ها و ویژگی‌های معماری این بنا را خدمتتان معرفی کنیم.

 

  نکاتی که باید قبل از سفر به کوالالامپور بدانید 

 مسجد نگارا کوالالامپور


معماری مسجد نگارا کوالالامپور

معماری این مسجد یکی از منحصر به فردترین معماری‌های کوالالامپور است که در آن تلفیقی از معماری مساجد کشورهای ایران، ترکیه، عربستان سعودی، هند، پاکستان، امارات متحده عربی و اسپانیا وجود دارد. مهمترین ویژگی‌های معماری این مسجد را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  1. مسجد نگارا صاحب یک گنبد بتنی ۱۶ ضلعی شبیه به یک چتر باز است. این گنبد یکی از شگفتی‌های این بنا به حساب می‌آید که تعداد زیادی از گردشگران را مشغول به خودش می‌کند.
  2. مسجد نگارا در خود تنها یک گلدسته دارد و ارتفاع گلدسته‌اش ۷۳ متر است. گلدسته‌ای مکعب شکل که شبیه به گلدسته‌های ایرانی که مدور هستند نیست. گلدسته‌ای که به نوعی نماد این مسجد به حساب می‌آید.
  3. بر روی سقف این مسجد آیه‌های قرآن بر روی فلز آلومینیوم نقش بسته است تا زیبایی داخل مسجد را صد چندان کنند. ایده‌ای که وام گرفته شده از مسجد آبی یا کبود شهر استانبول ترکیه است.
  4. مسجد نگارا در دل یک باغ ۱۳ هکتاری قرار دارد که همین امر خودش یک جلوه معماری به حساب می‌آید.
  5. این مسجد در سال ۱۹۸۷ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است و شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید گنبد این مسجد امروزه دیگر بتنی نیست و طیفی از رنگ‌های آبی و سبز روی آن را به زیبایی پوشانده‌اند.

 

 ۸ مرکزخرید کوالالامپور برای خرید سوغاتی‌های زیبا 

مسجد نگارا کوالالامپور


نکات مربوط به بازدید از مسجد نگارا کوالالامپور


تمامی اماکن مذهبی در سرتاسر دنیا برای ورود قوانین خاص خودشان را دارند و مسجد نگارا کوالالامپور نیز از این قاعده استثنا نیست. مسجدی که ادب و آداب اسلامی در آن جایگاه والایی دارد. به طور کلی برای ورود و بازدید از این مسجد باید موارد زیر را رعایت کنید:

 

مسجد نگارا کوالالامپور

 

  1. برای ورود به مسجد نگارا باید پوشش اسلامی را رعایت کنید. بنابراین خانم‌ها باید لباس پوشیده به تن داشته باشند. جلوی درب ورود این مسجد نیز تعدادی چادر وجود دارد که خانم‌ها می‌توانند برای ورود به مسجد از آنها استفاده کنند.
  2. برای ورود به این مسجد اجازه ندارید با کفش داخل شوید.
  3. در بازدید از این مسجد اهمیت ندارد به کدام آیین اعتقاد دارید و اهل کدام مسلک هستید.
  4. این مسجد در دل یک باغ قرار دارد که جدای از بازدید مسجد می‌توانید از این باغ نیز دیدن کنید. باغی که بیش از ۳۰۰۰ پرنده از ۲۰۰ گونه مختلف در آن زیست می‌کنند. باغی که عسکبرداری و غذا دادن به حیوانات در آن اشکالی ندارد.
  5. بازدید از این مسجد کاملا رایگان است و در روزهای شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۲۳ شب و در روزهای جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ می‌توانید از دیدن کنید.
۰۹ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران