مناطق زیبای اطراف کوالالامپور که از چشمان گردشگران پنهان مانده است

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
مناطق زیبای اطراف کوالالامپور که از چشمان گردشگران پنهان مانده است

کوالالامپور به خودی می‌تواند روزها شما را سرگرم کرده و چیزهای بسیاری برای عرضه دارد. شهری مدرن مملو از مراکز تفریحی و فرهنگی که از بهترین مقاصد در آسیا و حتی جهان به حساب می‌آید. با این حال سرک کشیدن به اطراف شهر و بودن در مناطق دیدنی که تنها کمی از شهر دور هستند می‌تواند یک روز درخشان را برایتان بسازد. یک گردش یک روزه به جایی که خیلی از گردشگران آن را نادیده می‌گیرند و یا اینکه ازشان بی‌خبرند. به همین منظور ما چند نمونه از جاهایی را به شما معرفی می‌کنیم که از نگاه مسافران تور مالزی پنهان مانده و از بسیاری جهات ارزش دیده شدن دارند.

 


Tanjung Sepat، سلانگور


این مرکز ماهیگیری زیبا تنها یک ساعت و نیم از مرکز کوالالامپور دور است و گردش‌ها به این محل عموما از صبح آغاز شده و تا غروب باز می‌گردد. بخش جذاب این دهکده کوچک، ساحل بسیار زیبا و محیط خاص و گرمش است. اما در بین محلی‌ها رستوران Bak Kut Teh و غذاهای بسیار معروف دریایی‌اش خیلی شناخته شده و حتما باید یک بار در آن غذایی میل کنید تا طعم واقعی غذای تازه‌ی دریایی مالزیایی را بچشید. دیدن خانه‌های چوبی در سبک قدیمی، خرید صنایع دستی و یک پل چوبی فوق‌العاده از جمله دیگر دیدنی‌های Tanjung Sepat به حساب می‌آید.

 

باغ وحش نگارا یا باغ وحش ملی در نزدیکی کوالالامپور

 

 

Tanjung Sepat

 


Batu Arang


این شهر در سال‌های اولیه ۱۹۰۰ به واسطه معادن استخراج زغال سنگ، جایی به شدت پر رونق و شلوغ بود، اما حالا دیگر شهری فراموش شده است که سازه‌هایش را گیاهان پوشنده‌اند و برج‌های قدیمی‌اش با نمای آجری در گوشه‌ای کز کرده‌اند. البته همه جای شهر بدون سکنه نیست و مناطق شهری بسیار خوبی در نزدیکی معادن قدیمی وجود دارد، اما چیزی که دیدنی‌ست، شهری‌ست فراموش شده با سر و شکلی جذاب که فرصت دیدن چنین جاهایی در هر جای دنیا براتاین امکان پذیر نیست.

 

 

Batu Arang

 


Sekinchan


یکی دیگر از شهرها که بر مبانای ماهیگیری بنا شده اما با شهرهای ساحلی تفاوت بسیار دارد. اسکله‌های کنار هم، قایق‌های کوچک و بزرگ و ماهیگیران پرتعداد حال و هوای متفواتی به این دهکده داده‌اند. اما بخش ساحلی تنها نقطه زیبای Sekinchan نیست. مزارع بزرگ و بی‌نهایت زیبا و رستوران‌های پرتعداد به همراه محیط شهری جذاب از دیگر دیدنی‌های این مکان عالی برای گردش یک روزه از کوالالامپور به حساب می‌آید.

 

۷ تفریح هیجان‌انگیز در کوالالامپور؛ شهر آسمان‌ خراش‌ها و شب‌های رنگی

 

 

Sekinchan

 


معبد FGS Dong Zen در Banting


اگر چه این معبد بودایی با محوطه‌ای به اندازه‌ی ۱۶ هزار فوت مربع، بزرگ‌ترین معبد بودایی کل مالزی، اما تنها به خاطر فاصله‌ی یک ساعته تا کوالالامپور از رادار گردشگران پنهان مانده است. جالب اینکه بسیاری از مالزیایی‌ها برای گردش از کوالالامپور به این مکان می‌آیند و پیروان آیین بودا نیز برای عبادت در این معبد حاضر می‌شوند.

Dong Zen بی‌نهایت زیباست و با فانوس‌های بسیار اطرافش را به شکلی رویایی آذین کرده‌اند و خیابانی در کنار آن وجود دارد که عروسک‌های خاص محله به شکل فانوس روی آن کار شده و شب‌ها مجموعه‌ای جذاب و نورانی را بهوجود می‌آورد. یک موزه بسیار خوب برای آثار هنری و البته پارکی مفرح نیز در مجموعه این مکان وجود دارد که باعث می‌شود سر زدن به این معبد، به یکی از واجبات تور کوالالامپور بدل گردد.

 

 

FGS Dong Zen

 


جنگل Sungai Tekala


در تمامی سفرها، همه‌ی ما دوست داریم یک روزی را به دل طبیعت بزنیم و از شلوغی شهرهای بزرگ در امان بمانیم. در اطراف کوالالامپور مراکز زیادی پیشنهاد می‌شود که به واسطه محبوبیت بسیار، خیلی هم خلوت نیستند، مخصوصا اگر ایام تعطیلات را برای تور مالزی انتخاب کرده باشد.

 

برنامه‌ای برای یک‌روز گشت و گذار رایگان در کوالالامپور!

 

 

Sungai Tekala

 


Sungai Tekala اما جنگلی بارانی و زیباست که آنقدرها هم معروف نیست و تنها یک ساعت از مرکز شهر فاصله دارد. جنگلی بی‌نهایت زیبا با چند آبشار و برکه‌ای با آبی کریستالی و شفاف که حتی می‌توانید قایقی کرایه کرده و در آن به گردش بپردازید. پارک از ساعت ۷ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز است و مسیر پیاده روی آن نیز حدود ۱.۵ کیلومتر خواهد بود که می‌توانید در این مسیر به گردش در میان درختان بپردازید. اگر خود با وسیله نقلیه عمومی به این مکان بروید بدون هیچ گونه ورودی می‌توانید از امکانات آن بهره ببرید، اما هستند تورهای عمومی که ۱۰۰ رینگیت برای بردن شما به این محل دریافت می‌کنند.

۰۹ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران