بهترین مکان‌های اطراف کوالالامپور برای سفرهای یک روزه کجاها هستند؟

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
بهترین مکان‌های اطراف کوالالامپور برای سفرهای یک روزه کجاها هستند؟

کوالالامپور با فرهنگی غنی و چندملیتی، سبک زندگی و نقاط گردشی فراوان مثل برج‌های دو قلو، برج کوالالامپور، و داتاران مردکا این شهر یکی از پربازدیدترین نقاط مالزی است. جمعیت بومی زیاد در کنار گردشگران کنجکاو همیشه از این شهر مقصدی شلوغ اما رنگی می‌سازد. خیلی از گردشگران هم تمایل دارند در کنار کاوش‌های شهری، ساعاتی را بیرون ازشهر و در بین نقاط طبیعی و یا سنتی بگذرانند. در سفر با تور مالزی بهترین مقاصد اطراف کوالالامپور برای سفرهای یک روزه کجاها هستند؟

 

 

ساکینچان

ساکینچان به داشتن شالیزارها، روستای ماهیگیری و غذاهای دریایی بومی شهرت بالایی دارد. شما می‌توانید از مناظر طبیعی و سر سبز این زمین‌ها بین ماه‌های مارس تا می و میانه سپتامبر تا نوامبر لذت ببرید و یا اگر دیرتر به سفر می‌روید از چهره زرد آن از اواسط ماه مه تا ژوئن و میانه نوامبر تا دسامبر دیدن کنید. شما می‌توانید آرزویتان را بر روی پارچه قرمز بنویسید و از درخت آرزوی ساکینچان آویزان کنید. به علاوه می‌توانید به گالری تولید برنج بروید و چیزهایی یاد بگیرید و یا از زندگی ماهیگیران روستای باگان دیدن کنید. در نهایت به تماشای غروب زیبای خورشید بروید و از غذاهای محلی بسیار خوشمزه نوش جان کنید.

 

باغ گیاه‌شناسی پردانا، گردشی سبز در قلب کوالالامپور

 

 

 ساکینچان

 

 

آدرس: Sekinchan, 45400, Selangor, Malaysia

 

 

ایپوه

برای رسیدن به ایپوه اول باید یک ماشین‌سواری سه ساعته تا پراک را تحمل کنید. نگران نباشید زیرا ایپوه با جاذبه‌های گردشی متعدد ارزش پیمودن این مسیر سه ساعته را دارد. از قلعه کِلیه بازدید کنید و بعد به کاوش در غارهای سنگ آهکی در گوآ تمپورونگ بروید. همچین می‌توانید از معابد غارهای آهکی واقع در سام پوه تونگ و کک لک تونگ هم دیدن کنید. از هان چین تپ سو بازدید کنید تا درباره تاریخ معدن قلع، توسعه و فرهنگ منطقه چیزهایی یاد بگیرید. اگر هم از طرفداران صنایع دستی و هنر هستید می‌توانید به گشت و گذار در "هنر شهر قدیمی" بپردازید و عکس‌هایی با نقاشی‌های دیواری اثر افرادی چون Ernest Zacharevic بیاندازید. مانند اغلب نقاط مالزی این منطقه هم با غذاهای بومی بسیار خوشمزه از هر گردشگری پذیرایی می‌کند بنابراین این تجربه شگفت‌انگیز را از دست ندهید.

 

 

 ایپوه

 

 

آدرس: Ipoh, Perak, Malaysia

 

 

ملاکا

ملاکا یکی از شهرهای تاریخی مالزی با فرهنگ پراناکان است. شما در بازدید از این شهر جذاب و دیدنی می‌توانید از غذاهای محلی خوشمزه مانند Nyonya laksa، satay celup، کندل و کوفته برنج و مرغ لذت ببرید. از نقاط میراث فرهنگی و تاریخی شهر دیدن کنید و درباره تاریخ و وقایعی که از این شهر مقصدی فوق‌العاده ساخت چیزهایی یاد بگیرید. از دوره استقلال تا آزادی نقاط دیدنی جذابی مثل قلعه فاموسا، میدان سرخ، تپه پاول، و کلیسای سنت پاول وجود دارد که توصیه می‌کنیم حتما از آن‌ها دیدن کنید. احتمالا در حال قدم زدن با نقاشی‌های دیواری شهر هم روبرو می‌شوید. عکس‌هایی از این دیوارها بیاندازید و اینستاگرام‌تان را جلوه‌ای متفاوت ببخشید.

 

  ۸ جاذبه‌ی دیدنی ملاکا شهر تاریخی و دانشجویی مالزی 

 

 

 ملاکا

 

 

آدرس: Melaka, Malaysia

 

 

پوتراجایا

شاید با آمدن اسم پوتراجایا ذهن‌ها به سمت خانه‌های دولتی و طیف زیاد ادارات دولتی کشیده شود اما هنوز هم این شهر محلی مناسب برای گردش‌های روزانه، بازدید از سبک معماری غالبا مربوط به دوره استعماری، و پارک‌های آن است. با ملحق شدن به تورهای نیم ساعته تا چند ساعته از نقاط برجسته مثل مسجد پوترا، پردانا پوری (دفتر نخست وزیری)، و پل پوترا دیدن کنید. همچنین می‌توانید به باغ گیاه‌شناسی پوتراجایا بروید و از انواع گل و گیاهان زیبا و خوش‌بو دیدن کنید، عکس‌های زیبا بیاندازید و چند ساعتی را در هوای مطبوعشان سر کنید. بعد از آن به سمت بازارهای محلی حرکت کنید و از غذاهای خوشمزه و مقرون به صرفه محلی بخرید و امتحان کنید.

 

پوتراجایا، شهر پادشاهان تنها نیم ساعت از کوالالامپور فاصله دارد

 

 

 پوتراجایا

 

 

آدرس: Putrajaya, Malaysia

 

 

تپه فراستر

تپه فراستر که در پاهانگ واقع شده تپه‌ای با کلبه‌های استعماری جذاب‌ست که در جنگل فرو رفته است. بعد از دو ساعت رانندگی از کوالالامپور به این تپه خواهید رسید. به محض رسیدن متوجه هوای نسبتا خنک منطقه نیز خواهید شد. این تپه از نقاط موردپسند طبیعت دوستان و عاشقان پیاده‌روی هم هست. شما می‌توانید در مناطق سرسبز اطراف قدم بزنید و اطلاعاتی درباره دوره استعماری تپه و نواحی اطرافش به دست بیاورید. ناهار و چای عصرانه‌تان را در Ye Old Smokehouse با نمای زیبای باغ بخورید. این منطقه محلی عالی برای پیک‌نیک‌های آرام خانوادگی و تماشای طبیعت سرسبز آن است.

 

 

 تپه فراستر

 

 

آدرس: Fraser’s Hill, Pahang, Malaysia

 

 

بنتونگ

بنتونگ شهری کوچک  رودخانه‌ای با غذاهای بسیار خوشمزه و نقاط طبیعی است که برای سفرهای روزانه از کوالالامپور مقصدی بس شگفت‌انگیز است. در رستوران SHL غذاهای محلی خوشمزه و مقرون به صرفه بخورید، و برای خوردی کایای خانگی و آبمیوه‌های خوشمزه آناناس به شیرینی‌پزی موکیه بروید. اطراف اقامتگاه فرانسوی  Colmar Tropical پرسه بزنید و از معماری‌های قرن ۱۶امی شهر دیدن کنید.

 

 

بنتونگ 

 

 

آدرس: Bentong, Pahang, Malaysia

۲۰ آبان ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 14 خرداد 1399)

نظرات کاربران