۹ کاری را که بهتر است در کوالالامپور انجام ندهید

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
۹ کاری را که بهتر است در کوالالامپور انجام ندهید

در صورتی که برای اولین بار است که با تور مالزی به کوالالامپور سفر می‌کنید، بهتر است با نکاتی درباره فرهنگ مردم این شهر آشنا شوید تا ناخواسته خود را در موقعیت‌هایی قرار ندهید که برایتان مناسب نباشد. در کل کوالالامپور شهری است که مردم صمیمی دارد و در آن به راحتی به گردش خواهید پرداخت. اما با دانستن آیین و سنن مالزی می‌توانید به آسودگی با مردم آنجا ارتباط برقرار کرده و بهشان احترام بگذارید. 


۱- رستوران‌های محلی غیر قابل اعتماد نیستند


می‌توانید از غذا خوردن در رستوران‌های محلی و حتی سر راهی خیابانی لذت ببرید. در این نوع رستوران‌ها معمولا قیمت غذا بسیار کمتر از هتل‌ها و رستوران‌های شیک است و به دلیل شلوغی و عده زیادی که از آنها خرید می‌کنند، غذاهای تازه‌تری را با قیمت مناسب نوش جان خواهید کرد. همچنین می‌توانید در محله چینی‌ها که در کوالالامپور، محله خیلی معروفی است،غذاهایی مانند نودل های آسام لاکسا، نودل های گوشت گاو و پلو مرغ را که بسیار لذیذ هستند امتحان کنید.

 

 خوشمزه‌ترین و ارزان‌ترین غذاهای کوالالامپور را در این رستوران‌ها بخورید؟

 

 کوالالامپور

 


۲- با کسی که نمی‌شناسید دست ندهید


تعداد زیادی از مردم کوالالامپور مسلمان هستند. پس تا جایی که کسی را نمی‌شناسید و یا دست خود را به سمت شما دراز نکرده است، دست ندهید و با لبخند یا حرکت سر و درست احوال پرسی کنید. روش‌های احوال پرسی و احترام گذاری در کشورها متفاوت است و در صورت سفر به هر کشور بهتر است در مورد آداب آنجا مطالعه و یا پرس و جو کنید.

 

 

 کوالالامپور

 


۳- با کفش وارد مکان‌های مقدس یا خانه‌ها نشوید


در این شهر مرسوم است قبل از وارد شدن به خانه‌های مردم و اماکن مذهبی، کفش‌ها را در می‌آورند. این کار یک نوع احترام گذاشتن به حساب می‌آورند. بهتر است گردشگران برای وارد شدن به اماکن مذهبی مانند مسجد، معابد هندو و غارهای باتو لباس مناسب بپوشند. در واقع لباس‌های کوتاه، بدون آستین و تاپ و دامن کوتاه نپوشند و یا شالی به احترام اماکن مقدس به سر و گردن خود بیاندازند.

 

فعالیت‌های ساده و سرگرم‌کننده در سفر به کوالالامپور

 

کوالالامپور



۴- تاکسی که سوار می‌شوید تاکسی متر داشته باشد


مراقب باشید که قبل از سوار شدن، راننده تاکسی متر را روشن کرده باشد. شما می‌توانید کوپن مورد نیاز برای تاکسی را از باجه‌های موجود در هتل‌های کوالالامپور، ایستگاه مرکزی و ترمینال‌های اتوبوسرانی بخرید. در کوالالامپور تاکسی برای گشت و گذار در شهر به صرفه و وسیله مناسبی است.

 

آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی کوالالامپور

 

 کوالالامپور

 


۵- از پرواز جا نمانید


زمانی که پرواز دارید و می‌خواهید به فرودگاه بروید، بهتر است حواستان به چیزی پرت نشود و سرگرم نشوید. در کوالالامپور به خاطر ترافیک بسیار متراکم در ساعات اوج رفت و آمد و تعطیلات رسمی، مخصوصا در مرکز شهر، در صورتی که مسافر هستید و قرار است به فرودگاه بروید، حداقل یک ساعت زمان بیشتر برای رسیدن به آنجا بگذارید تا برای برگشتتان از پروازتان جا نمانید.

 

 برای خرید ارزان قیمت در کوالالامپور این مراکز خرید را امتحان کنید

 

 کوالالامپور

 


۶- در فصل بهار چتر به همراه خود ببرید


آب و هوای کوالالامپور در طول همه سال گرم و مرطوب است. در بیشتر فصول باران می‌بارد و در فروردین و اردیبهشت این باران‌ها شدیدتر همراه با رعدوبرق و طوفان می‌باشد. به همین دلیل بهتر است همیشه چتر با خود به همراه داشته باشید و بدون چتر از هتل خارج نشوید.

 

 فعالیت‌هایی برای روزهای بارانی کوالالامپور 

 

کوالالامپور

 


۷- یک دستمال کاغذی جیبی به همراه خود داشته باشید


سعی کنید به جز کیف پول یا پاسپورت، یک بسته دستمال کاغذی جیبی نیز همیشه به همراه خود داشته باشید. در بسیاری از اماکن دستمال وجود ندارد. به هنگام غذا خریدن از دکه‌های خیابانی نیز یک دستمال مرطوب برای خوردن غذاهای محلی برایتان کارساز خواهد بود.

 

 

 کوالالامپور

 


۸- در اماکن عمومی ابراز احساسات نکنید


در این کشور برخلاف بسیاری از کشورهای خارجی که تا به امروز سفر کرده‌اید، ابراز احساسات عاشقانه عادی تلقی نمی‌شود و همانند ایران کار مناسبی محسوب نمی‌شود. در واقع در تاکسی، اتوبوس، قطار، مراکز خرید، خیابان‌ها و دیگر اماکن عمومی و پر تردد هر گونه تماس عاشقانه مجاز نمی‌باشد.

 

بهترین مکان‌های گشت و گذار شبانه در کوالالامپور را بشناسید

 

 کوالالامپور

 

 

۹- دست خالی کوالالامپور را ترک نکنید


با وجود دارا بودن اجناس مختلفی که جزو صنایع دستی و محصولات مالزی به حساب می‌رود، کوالالامپور را بدون خرید سوغاتی ترک نکنید. روغن نخل، صنایع دستی مالزی و پارچه معروف باتیک از مهم‌ترین سوغات‌های سنتی مالزی به حساب می آید. همچنین محصولات الکترونیکی و نساجی و لوازم آرایشی بهداشتی نیز انتخاب خوبی برای خرید و هدیه به دوستان و نزدیکان است.

۱۲ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران