۸ کاری که برای کشف روح شهر بمبئی بهتر است انجام بدهید

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
۸ کاری که برای کشف روح شهر بمبئی بهتر است انجام بدهید

بمبئی یکی از شگفت‌انگیزترین شهرهای هند است که هرساله بعد از دهلی و آگرا از اصلی‌ترین شهرهای گردشگری این کشور به حساب می‌آید. شهری پر از رنگ و رقص که امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برای مسافرانش تدارک دیده است. شهری که در رستوران‌های پرشمارش با غذاهای اصیل و تند هندی از مهمانانش پذیرایی می‌کند و در جای‌جای شهر با رویدادهای مختلف برای آنها خاطره‌ می‌سازد. در سفرتان با تور هند به این شهر اگر به دنبال کشف روح فرهنگ عامه مردم آن هستید همراه ما باشید تا ۸ کاری که باعث می‌شود به زیر پوست این شهر بروید را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- شهر را با ریکشاو زیر پا یگذارید


ریکشا کجاوه‌هایی هستند که یا به موتور وصل می‌شوند و یا به دوچرخه. شما سوار بر این کجاوه‌ها می‌توانید به نقاط مختلف این شهر سر بزنید و همچنین هزینه‌ای ارزان‌تر از تاکسی پرداخت کنید. ریکشاو یکی از وسایل حمل و نقل عمومی مخصوص هند است که بیشتر در شهر بمبئی یافت می‌شود. در سفرتان به این شهر به جای مترو، تاکسی و اتوبوس به شما توصیه می‌کنیم از ریکشاو استفاده کنید تا این شانس را داشته باشید شهر را متفاوت کشف کنید. بیشتر رانندگان این ریکشاوها از آنجا که در طول سال‌های مختلف با توریست‌ها تعامل داشته‌اند به زبان انگلیسی مسلط می‌باشند.

 

۱۰ نکته‌ی ضروری که برای داشتن امنیت و سلامتی باید در بمبئی رعایت کنید

 

 

ریکشاو

 


۲- یک روز صبح‌تان را به بازار کرافورد اختصاص بدهید


کرافورد یکی از بازارهای میوه و سبزیجات این شهر است که حال و هوای خاصی دارد. بازاری که با رفتن به آن می‌توانید شاهد زیست روزمره‌ی مردمان این شهر باشید و اگر علاقه‌مندید باهاشان تعامل کنید. در این بازار همچنین می‌توانید تازه‌ترین میوه‌ها و سبزیجات بمبئی را بخرید و نوش جان کنید. در سفرتان با تور بمبئی به شما توصیه می‌کنیم حداقل دو ساعت از زمان خودتان را به گشت و گذار در این بازار اختصاص بدهید.

 

 

بازار کرافورد

 


۳- به رستوران‌های اصیل هندی بروید


غذاهای هندی غذاهای تندی هستند که شهرتشان در تمام کشورهای جهان پیچیده است. غذاهایی که ادویه‌ها نه یک بخشی از آن که به نوعی تمام آن به حساب می‌آیند. در سفرتان به بمبئی به شما توصیه می‌کنیم حداقل برای یک وعده‌ی غذایی به رستوران‌های اصیل این شهر بروید و یک غذای هندی را تجربه کنید. البته اگر مشکلات گوارشی ندارید. اگر مشکلات گوارشی دارید به هیچ عنوان غذاهای هندی را به شما توصیه نمی‌کنیم. این شهر پر از رستوران‌ها و غذاهای بین‌المللی است که می‌توانید به آنها مراجعه کنید.

 

خوشمزه‌ترین و متفاوت‌ترین غذاهای محلی هندی را در رستوران‌های بمبئی امتحان کنید

 

 

رستوران‌های اصیل هندی

 


۴- از آبشارهای بمبئی دیدن کنید


بمبئی یکی از شهرهای ویژه‌ی هند است که در خود ۱۰ آبشار مهم جای داده است. آبشارهایی که هرکدام در محیطی شگفت‌انگیز واقع شده‌اند. در سفرتان به این شهر اگر دوست دارید از محیط‌های شهری جدا شوید و به طبیعت بروید به شما توصیه می‌کنیم بمبئی را بدون دیدن حداقل یکی از این آبشارها ترک نکنید . آبشارهایی که اطرافشان می‌توانید کمپ بزنید و حداقل یک روز از سفر خود را در فضای اطراف آنها بمانید.

 

۹ فضای سبز و پارک بمبئی که آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورند

 

 

 آبشارهای بمبئی

 


۵- در بمبئی ساری به عنوان سوغاتی خرید کنید


ساری یکی از لباس‌های سنتی هندی است که به واسطه‌ی بالیوود از فرهنگ این کشور فراتر رفته و به تمام نقاط جهان خودش را رسانده است. لباسی مخصوص خانم‎ها. لباسی که اجزای مختلفی دارد و انواع گوناگونی. در سفرتان به بمبئی اگر به دنبال خرید یک سوغاتی خاص هستید به شما توصیه می‌کنیم حتما یک ساری خریداری کنید. لباسی که فروشگاه‌های متعددی در این شهر آن را به فروش می‌رسانند.

 

از هندوستان سوغاتی چی بخریم؟

 

 

بمبئی

 


۶- به دیدن ستاره‌های بالییود بروید


بمبئی شهرشب‌های زنده و سینمای جذاب بالیوود و ستاره‌هایش است. شهری که بیشتر فیلم‌های هندی در آن ساخته می‎شود و غالب هنرپیشگان هندی نیز در آن زندگی می‌کنند. بنابراین در سفرتان به این شهر اگر عاشق فیلم‌های هندی و بازیگرانش هستید به دیدن آنها بروید. در این شهر همه روزه تورهای متعددی برگزار می‌شوند که طی آنها شما می‌توانید به داخل استودیوهای فیلم بروید از بالیوود شهر رنگ‌ها وموسیقی و رقص و اگر خوش شانس باشید بازیگران سرشناسی همچون سلمان خان، شاهرخ خان، آشواریواریای و ... دیدن کنید. این تور از مخصوص‌ترین تورهای گردشگری هند است که تنها در شهر بمبئی می‌توانید در آن شرکت کنید.

 

 

ستاره‌های بالییود

 


۷- در گشت و گذارهایتان نوشیدنی‌های این شهر را فراموش نکنید


در هر فصل سال به این شهر سفر کنید کنار خیابان می‌توانید دکه‌ها و چرخی‌های زیادی را ببینید که نوشیدنی‌های درجه یک به شما عرضه می‌کنند. نوشیدنی‌هایی گوارا که نمونه‌اش را در هیچ کجای دیگر دنیا نمی‌توانید بیابید. در سفرتان به بمبئی به شما توصیه می‌کنیم حتما این نوشیدنی‌های خوش طعم هندی را که از معروف‌ترین آنها می‌توان به آب نیشکر اشاره کرد نوش جان کنید.

 

برترین کافه‌های بمبئی برای صرف بهترین نوشیدنی‌ها و دسرها

 

 

بمبئی

 


۸- روزهای تابستانی حتما بستی هندی نوش جان کنید


بستنی‌های هندی به اندازه‌ی بستنی‌های ایتالیایی معروف نیستند و به اندازه‌ی بستنی‌های ایرانی خوشمزه. اما در سفرتان به بمبئی در روزهای گرم سال به شما توصیه می‌کنیم حتما آنها را تهیه و نوش جان کنید. چرا که در آن روزها این بستنی‌ها خیلی بیشتر از همیشه می‌چسبند و برایتان خاطره می‌سازند.

 

۱۰ نقطه‌ی بی‌نظیر در بمبئی برای خوردن بهترین بستنی‌ها در روزهای گرم تابستانی

 

 

بستی هندی

۲۲ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران