انجام کارهای غیرتوریستی در بمبئی

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
انجام کارهای غیرتوریستی در بمبئی

بمبئی با داشتن بناهای تاریخی متعدد، معماری خیره کننده، بازارهای پر جنب و جوش و موزه‌های غنی، دارای جاذبه‌های گردشگری مختلفی است که هر بازدید کننده‌ای را محو خود می‌کند. تور بمبئی یکی از شلوغ‌ترین تورهای کل هند است که سالانه مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. با وجود تمام دیدنی‌های این شهر و کارهایی که وجود دارد، در صورت تمایل می‌توانید همچون یک بومی شهر را از زاویه دیگری کاوش کنید. در اینجا ما شما را برای گردشی غیرتوریستی در تور هند راهنمایی می‌کنیم.

 

دوچرخه سواری در نیمه شب

چه راهی بهتر از گردش در خیابان‌های تاریخی برای کشف بمبئی سراغ دارید؟ آن هم بعد از ساعت کار و تمام شدن ترافیک و شلوغی‌ها؟ وقتی ترافیک کم می‌شود بسیاری از محلی‌ها بعد از تمام شدن ترافیک دوچرخه سواری گروهی ترتیب می‌دهد که محبوب‌ترین مسیر بین آن‌ها هم سواحل غربی، از نریمان پوینت تا باندرا است. تنها کاری که باید بکنید این است که هزینه کمی بابت کرایه دوچرخه بپردازید.

 

بهترین جاذبه‌‌های گردشگری شهر بمبئی

به تماشای اجرا در NCPA بروید

بمبئی، به عنوان پایتخت هنرهای نمایشی غیر رسمی کشور، مکانی خارق‌العاده برای نمایش تئاتر است. مرکز ملی هنرهای نمایشی (NCPA) در نریمان پوینت برای هر کسی که می‌خواهد میراث هنری غنی این شهر را لمس کند، مقصدی غیرقابل چشم پوشی است. علاوه بر تئاتر، NCPA همچنین به طور مکرر میزبان نمایش‌های موسیقی و رقص می‌شود که به همان اندازه ارزش بررسی دارد.

آدرس: NCPA Marg, Nariman Point, Mumbai,

 

سافاری ببر در بریوالی

پارک ملی Sanjay Gandhi هر آنچه که تصورش را کرده باشید برای شما برنامه ریزی و محیا کرده است. از سفرهای کوهستانی در میان طبیعت سرسبز گرفته تا غارهای تاریخی کانهری کارهای زیادی است که می‌توانید تجربه کنید. برای بازدید از بزرگ‌ترین پارک جهان واقع در محدوده شهری استثنایی، سافاری فصلی شیر و ببر پارک را امتحان کنید. در این سافاری آن‌ها شما را به مناطقی از پارک میبرند که تعداد کمی از ببرها را می‌توان یافت و این برای دوستداران طبیعت یک تجربه ارزشمند است.

 

آشنایی با ۵ موزه‌ فرهنگی در بمبئی

آدرس: Mukhaylovka, Borivali East, Mumbai,

 

به تماشای اجرای رقص سنتی بروید

حتما در تور بمبئی به تماشای اجرای رقص سنتی در گوشه و کنار شهر بروید تا سفر شما تکمیل و خاطره‌انگیز شود. در بمبئی انواع و اقسام رقص‌های سنتی اجرا می‌شود که می‌توانید به تماشای آن‌ها بروید. تنها تعداد کمی از توریست‌ها به تماشای این رقص‌ها می‌روند اما به عنوان فعالیتی فرهنگی مطمئنا از تماشای آن لذت خواهید برد.

در یک نمایش زنده موسیقی شرکت کنید

بمبئی دارای یک صحنه موسیقی پر جنب و جوش است و همه چیز را از موسیقی زیرزمینی گرفته تا رویدادهای اصلی پوشش می‌دهد. این شهر دارای بسیاری از مکان‌های موسیقی زنده برجسته است، که می‌توانید به راحتی آن‌ها را پیدا کنید که از هنرمندان شناخته شده تا دی‌جی‌های نوظهور در آن‌ها شرکت می‌کنند.

 

۵ رستوران ارزان در سفر به بمبئی

از درمان و اسپا بهرمند شوید

با رفتن به اسپاهای لوکس شهر همان درمان‌هایی که بمبئی‌چی‌ها سال‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند را بگیرید. اسپای Rewa Escape را امتحان کنید که با منظره مشرف به خلیج تجربه اسپایی به یادماندنی را ارائه می‌دهد. یا می‌توانید اسپای مودرا که ماساژهای برجسته و شامل ترکیبی از بهترین روش‌های شرقی و غربی است را امتحان کنید.

مودرا: Mudraa Spa, A-102 Delphi Building, Orchard Avenue, Hiranandani Gardens, Powai, Mumbai,

روا اسکیپ: Rewa Escape, Rewa House Bungalow, Bhulabhai Desai Road, Haji Ali, Mahalaxmi West, Mumbai,

 

شهر را در ابعاد واقعی کاوش کنید

گردشگران عموما به منطقه بسیار کوچکی از این شهر یعنی منطقه باندرا بمبئی و سواحل غربی بسنده می‌کنند اما بمبئی خیلی بیشتر از این‌ها گسترش یافته و جاهای غنی زیادی برای بازدید در خود خود جای داده است. برای نمونه پارک مرکزی Navi Mumbai دومین پارک بزرگ جهان به حساب می‌آید یا سواحل بکر و آرام Vasai، چیزهای زیادی برای دیدن دارد.

 

گشت‌وگذار در واتر کینگدم ؛ بزرگترین و جذاب‌ترین پارک آبی بمبئی

آدرس: Central Park, Kharghar: Sectors 22, 23 & 24, Kharghar, Sector 23, Kharghar, Navi Mumbai

 

به کافه ایرانی بروید

برای یک عصرانه چای فراموش نشدنی آغشته به جذابیت دنیای قدیم به یکی از کافه‌های منحصر به فرد شهر یعنی کافه ایرانی Kyani & Co بروید که از در مسیر مارینا از قدیمی‌ترین کافه‌های پا برجای شهر محسوب می‌شود. نه فقط به خاطر قدمت آن بلکه برای چای معطر و شیرینی‌های خوشمزه ایرانی ارزش بازدید را دارد. مخصوصا برای ما ایرانی‌ها تجربه چنین چیزی دور از خانه می‌تواند بسیار جذاب باشد.

آدرس: 657, Jermahal Estate, JSS Road, Tak Wadi, Lohar Chawl, Marine Lines, Mumbai,

۲۴ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران