۶ راهکار برای فرار از شلوغی‌های بمبئی

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
۶ راهکار برای فرار از شلوغی‌های بمبئی

بمبئی یکی از زیباترین شهرهای هند است که هرساله بی‌شمار بازدید کننده دارد. شهری که به دلیل میزبان بودن از صنعت پولساز بالیوود وضعیت نسبتا خوبی دارد. شهری که تعداد زیادی از ستارگان سینمای هند در آن زندگی می‌کنند. شهری که هم بخشی مدرن دارد و هم بخشی سنتی. در سفرتان با تور هند به این شهر و قصد بازدید از جاذبه‌های متنوع آن اگر به دنبال فرار از شلوغی‌ها هستید همراه ما باشید تا شما را با ۶ راهکار در این رابطه راهنمایی کنیم.


۱- در فصل باران‌ به این شهر سفر کنید

غالبا وقتی کسی قصد سفر به کشور و یا شهر دیگری را دارد وضعیت آب و هوایی آن را بررسی می‌کند و بعد متناسب با آنچه دلخواهش است تصمیم به سفر می‌گیرد. اگر قصد سفر به هند و بمبئی را دارید و می‌خواهید این شهر را به دور از شلوغی‌ها بازدید کنید یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر زمانی میان ماه ژوئن تا اوت (ماه تیر تا شهریور) است. در این زمان شهر بمبئی باران را تجربه می‌کند و به خاطر باران عده‌ای از توریست‌ها به این شهر سفر نمی‌کنند و بمبئی خلوت‌تر از همیشه است. اما شما تصور کنید باریدن باران در شهری پر از رنگ و نور چقدر می‌تواند جذاب و تجربه‌ی منحصر به فردی باشد. بنابراین به عنوان اولین توصیه برای خلوت دیدن بمبئی به شما پیشنهاد می‌کنیم از میان روزهای ماه ژوئن تا اوت را چند روزی برای سفر به این شهر برگزینید.

 

فعالیت‌های هیجان‌انگیز در سفر به بمبئی

بمبئی

۲- محل اقامت خود را با تحقیق انتخاب کنید

بمبئی پر از هتل و هاستل است که شما با هر بودجه‌ای قصد سفر به این شهر را داشته باشید می‌توانید. شهری که اقامتگاه‌هایش در محله‌ها و خیابان‌های این شهر پخش هستند. بنابراین اگر از شلوغی‌ها بر حذر هستید و می‌خواهید در خلوتی‌های این شهر باشید به شما توصیه می‌کنیم هتل‌ها و هاستل‌های مربوط به بخش‌های خلوت این شهر را برای اقامت انتخاب کنید.

 

در این هتل‌های بمبئی ازران اقامت کنید

بمبئی

۳- به رستوران‌های ناشناخته بروید

در بمبئی هم می‌توانید غذاهای خیابانی شگفت‌انگیز نوش جان کنید و هم غذاهای بومی هیجان‌انگیز. این شهر پر از رستوران‌های سنتی و بین‌المللی است که بهترین غذاها را برای مشتریان‌شان سرو می‌کنند. رستوران‌هایی که تعدادی از آنها مشهور هستند و گردشگران آنها را می‌شناسند. بنابراین طبیعی است که با مراجعه به این رستوران‌ها با شلوغی‌ها مواجه شوید. اگر می‌خواهید در خلوتی غذا نوش جان کنید و همینطور مدت زمان سفارش تا سرو غذایتان طولانی نشود به رستوران‌های کمتر شناخته شده در این شهر تشریف ببرید. البته رستوران‌هایی که غذاهای‌‌شان مطمئن و بهداشتی باشد.

 

۶ رستوران حلال در بمبئی برای مسلمانان

بمبئی

۴- خیابان‌گردی‌هایتان را فقط محدود به شب‌ها نکنید

بمبئی در خود خیابان‌های مشهوری دارد که بازدید از هرکدام آنها و قدم‌زدن در پیاده‌راه‌هایشان یکی از مهمترین تفریحات توریستی در این شهر به شمار می‌آید. اما تعداد زیادی از توریست‌های این شهر خیابان‌گردی‌هایشان را محدود به شب‌ها و راه رفتن زیر چراغ‌ها می‌کنند. شما اگر می‌خواهید از خیابان‌های این شهر دیدن کنید و در عین حال از شلوغی‌ها فرار کنید می‌توانید خیابان‌گردی‌هایتان را به شب محدود نکنید.

بمبئی

۵- برای دیدن سواحل به آکسا یا گوآری بروید

بمبئی در خود چندین ساحل دارد که همین سواحل جزو مهمترین جاذبه‌های گردشگری آن به شمار می‌آیند. سواحلی که هر ساعتی از شبانه‌روز به آن تشریف ببرید رویایی و شگفت‌انگیز هستند. سواحلی که امکانات توریستی مناسبی دارند و می‌توانند خاطرات خوب برای شما رقم بزنند. اما تعداد زیادی از سواحل این شهر همیشه شلوغ هستند و جدای از گردشگران، بسیار مورد استقبال شهروندان این شهر نیز قرار دارند. بنابراین اگر می‌خواهید از این شلوغی‌ها دور باشید نباید این سواحل را برای تفریح انتخاب کنید. سواحل آکسا و گواری جزو سواحل گردشگری و خلوت بمبئی به شمار می‌آیند که به شما توصیه می‌کنیم برای گشت و گذار به آنها تشریف ببرید. آکسا یکی از سواحل بسیار زیبای این شهر است که نمی‌توانید سراغ ورزش‌های آبی را از آن بگیرید و تنها می‌توانید مسحور زیبایی‌هایش بشوید. ساحلی که در انحصار درختان نارگیل است.

 

معرفی ۷ ساحل زیبا و معروف در بمبئی

بمبئی

۶- زیاد به منطقه کولابا نروید

کولابا یکی از شلوغ‌ترین مناطق بمبئی است که تردد زیاد در این منطقه را به شما توصیه نمی‌کنیم. منطقه‌ای که دروازه هند و گذرگاه کولابا از بخش‌های مشهور آن به شمار می‌آیند. این منطقه ترافیک سنگینی هم از حیث ماشین‌ها دارد و هم از حیث مردم و گردشگران. بنابراین برای دور بودن از ازدحام و مصون بودن از خطر سرقت اموال به شما توصیه می‌کنیم زیاد در این منطقه گشت و گذار نکنید و اگر خواستید جاذبه‌های دیدنی آن را ببینید، در طول اقامت‌تان در بمبئی یک بار، تنها یک بار این کار را انجام بدهید.

بمبئی

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران