تماشای موجودات دوست داشتنی در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
تماشای موجودات دوست داشتنی در مالزی

مالزی یکی از سرسبزترین کشورهای آسیا، آب و هوایی گرمسیری دارد و موجودات بسیار زیبا و دوست داشتنی در آنجا زندگی می‌کنند. در صورتی که با تور مالزی به هر کدام از شهرهای آن سفر می‌کنید، می‌توانید در سفر به اماکن دیدنی آن شهر و در کنار دیگر موجودات زنده ، لحظات بسیار نابی را تجربه کنید و از مناظر خیره کننده و چشم‌اندازهای زیبای این کشور لذت ببرید.

 

کرم‌های شب‌تاب کوالا سلانگور

کرم‌های شب‌تاب زیبا و درخشنده کوالا سلانگور این منطقه را زیبا و دیدنی کرده‌اند. آنها در میان درختان و بر روی رودخانه‌ای آرام در حال پرواز هستند و همانند نقطه‌هایی نورانی فضا را تلطیف کرده‌اند. در صورتی که با همسفر خود عاشقانه به مالزی رفته‌اید، در این فضا خواهید توانست لحظاتی رمانتیک را تجربه کنید. برای دیدن این شگفتی در بوکیت برمبانگ، یکی از مشهورترین و دیدنی‌ترین‌های آنجا، با قایق تفریحی به هنگام غروب خورشید بر روی رودخانه‌ای مسحورکننده به منطقه‌ای به نام کمپونگ کلیپ معروف به روستای کرم شب‌تاب بروید و زیبایی بی‌پایانش را تماشا کنید. هرکدام از کرم‌های شب‌تاب نورانی الگوی نوری منحصر به فرد خود را دارد. این منطقه حدود ۲ ساعت با شهر کوالالامپور فاصله دارد. در اطراف آن نیز می‌توان رستوران‌های خوبی را یافت که در خط ساحلی قرار گرفته‌اند و شما می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ای را سفارش داده و بچشید.

 

گردش در پارک تامان تامادون اسلام در مالزی

کرم‌های شب‌تاب کوالاسلانگور


آدرس Firefly Park Resort :
Kampung Bukit Belimbing, 45000 Kuala Selangor, Selangor, Malaysia

 

جانوران دریایی مختلف و استوایی

شما با سفری شگفت‌انگیز به زیر آب در پارک دریایی پائولا پایار که حدودا در ساحل غربی مالزی قرار گرفته است، خواهید توانست تعداد زیادی از موجودات دریایی از جمله ستاره دریایی، ماهی‌های رنگین کمان، باراکودا و ماهی شبحی را تماشا کنید و حتی اگر دقت کنید در موج‌های دریا لاکپشت‌های دریایی، آنمون‌های دریایی، کوسه‌های صخره‌ای و هشت‌پا را نیز خواهید دید. پارک دریایی پائولا پایار با صخره‌هایی مرجانی و انبوهی از ماهی‌های استوایی، اولین پارک آبی ایجاد شده در غرب مالزی است و یکی از محبوب‌ترین مناطق غواصی در ساحل غربی به شمار می‌آید. شما می‌توانید از مناطقی همچون کوالا کدا، لنگواکی و پنانگ به این پارک آبی دسترسی پیدا کنید.

 

معرفی ۴ منطقه دیدنی و زیبای مالزی

 جانوران دریایی مختلف


آدرس Pulau Payar Marine Park:
Pulau Payar Marine Park, Kedah, Malaysia

 

فیل‌های دوست داشتنی کوالا گاندا

در سال ۱۹۸۹ پناهگاهی برای محافظت از فیل‌های کوالا گاندا تاسیس شد. این پناهگاه در یک منطقه حفاظت شده توسط سازمان حیاط وحش و پارک‌های‌ ملی مالزی اداره می‌شود. بازدید از این پارک فرصتی برای نزدیک‌تر شدن به این موجودات دوست داشتنی، باشکوه و آرام است. در صورتی که به حیوانات بزرگی همچون فیل‌ها علاقه دارید و از خوشتان می‌آید، می‌توانید با سوار شدن بر آن‌ها از میان جنگل‌های استوایی عبور کنید و در رودخانه به آب بازی و شستن فیل‌ها بپردازید. برای رفتن به این پناهگاه نیز لازم است خود را به شهر لانچانگ در استان پانگ برسانید.

 

زیباترین جاذبه های گردشگری تور مالزی

 کوالا گاندا


آدرس National Elephant Conservation Center :
Kuala Gandah, Lanchang, Pahang, 28500, Lanchang, Pahang, 28500, Pahang, Malaysia

 

پروانه‌های زیبا و رنگارنگ پنانگ

در سال ۱۹۸۶ موزه زنده‌ای برای تماشای پروانه‌های زیبا و رنگارنگ در پنانگ تاسیس شد. در مزرعه پروانه‌ها از حدود ۴ هزار پروانه نادر و بومی که در معرض خطر و انقراض قرار گرفته بودند، محافظت می‌شود. همچنین این مزرعه، یک مرکز تحقیقاتی و مطالعاتی در مورد پروانه‌ها نیز می‌باشد که آموزش‌های لازم درباره پروانه‌ها، حفاظت از حشرات و خطرات ایجاد شده برای این موجودات داده می‌شود. این مزرعه در پایین تپه‌های تلوک باهانگ قرار گرفته است.

 

راهنمای کامل خرید در مالزی بخرید

 پروانه‌های زیبا و رنگارنگ پنانگ


آدرس Entopia by Penang Butterfly Farm :
No.830, Jalan Teluk Bahang, Teluk Bahang, 11050, Pulau Pinang, Malaysia

 

اورانگوتان ساندانک سپیلوک

در سال ۱۹۶۴ مرکز احیای اورانگوتان در جنگل‌های بارانی کابیلی سپیلوک تاسیس شد. این موجودات تا زمانی که به اندازه کافی بالغ و قدرتمند شوند و بتوانند به طبیعت بازگردند و زندگی را در جنگل بورنئو را از سر بگیرند، در این مرکز مورد مراقبت و نگهداری قرار می‌گیرند. اورانگوتان‌ها در این مرکز توسط جنگلبانان تغذیه و رسیدگی می‌شوند و می‌توانند در جنگل به صورت آزادانه حرکت کنند. پس به هنگام گردش در جنگل دوربین خود را برای عکاسی از این موجودات سریع که در بین درختان پنهان می‌شوند، آماده کنید و در ضمن مراقب آن دوربین باشید تا برای شیطنت یکی از اورانگوتان‌ها، آن را از دست ندهید.

 

 اورانگوتان ساندانک سپیلوک


آدرس: Sandakan Sepilok Orangutan Rehabilitation Centre, Malaysia

۲۰ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران