بهترین غذاهایی که باید در بازار بزرگ استانبول میل کنید

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین غذاهایی که باید در بازار بزرگ استانبول میل کنید

تمامی خیابان‌های استانبول پر از غرفه‌ها و رستوران‌های مختلفی است که غذاها، نوشدینی‌ها و دسرهایی خوشمزه را برای گردشگران سرو می‌کنند. شهری که واقعا از نظر غذایی، فوق‌العاده است و اغلب مسافرانی که از سفر با تور استانبول باز می‌گردند، از آن‌ها یاد می‌کنند. نکته جذاب در مورد این شهر، غذاهای خیابانی و رستوران‌هایی است که می‌توانید در بازار بزرگ میل کنید. غذاهایی که ما قصد داریم بهترینِ آن‌ها را در یک نوشته‌ی کوتاه برایتان لیست کنیم.

 

دونر

شاید به جرات بتوان گفت که بهترین دونر کباب‌های ترکیه را می‌توانید در بازار بزرگ میل کنید. مخصوصا اگر به سراغ دونرهای "شاهین اوستا" بروید که از بهترین گوشت گوسفندی برای کباب‌های خود استفاده می‌کند و با نان تازه، سبزیجات خوشمزه و سس مخصوص، ساندویچی بسیار خوشمزه را برایتان تدارک می‌بیند. غیر از این محل، چند جای دیگر نیز در بازار بزرگ و اطراف ورودی‌های آن وجود دارد که می‌توانید دونرهای خوشمزه‌ای در آن جاها میل کنید.

 

۵ رستوران مشهور استانبول برای خوردن بهترین کباب‌های ترکی

دونر

 

 دلمه و کباب آدانا

"یاغلیکچیار کادیسی" یکی دیگر از مکان‌هایی در بازار بزرگ است که شما می‌توانید با قیمت بسیار مناسب، انواع کباب‌های خوشمزه ترکی را سفارش دهید. البته چیزی که این مکان به آن شهرت دارد کباب‌های آدانای محبوب و نان‌های تازه‌ای است که کباب را در آن می‌پیچد. از دیگر غذاهای بسیار خوشمزه‌ی دیگر " یاغلیکچیار کادیسی" باید به دلمه‌های آن اشاره کرد که واقعا عالی هستند.

 

کباب آدانا

 

دوروم کباب

این کباب شبیه به آدانا است و گوشت کباب شده است که همراه با سبزیجات، فلفل تند و پیاز و گوجه درون نان نازک پیچیده می‌شود. "آینن دوروم" جایی است که شما در بازار بزرگ باید به دنبالش بگردید تا کباب‌های دوروم بسیار خوشمزه بخورید. البته این مکان به خاطر محبوبیت و قیمت‌های مناسبش همیشه شلوغ است و باید برای صرف غذا در آن کمی صبور باشید.

 

۵ رستوران عالی اطراف بازار بزرگ استانبول

دوروم کباب

 

پیده در تنور چوب سوز

"پاد پیده" نه تنها در بازار بزرگ، بلکه در تمام استانبول یکی از بهترین رستوران‌های شهر به حساب می‌آید که در پخت پیده در تنورهایی که با سوخت چوب گرم می‌شوند شهرت دارد. این رستوران در پشت بویوک والیده هان واقع شده و به راحتی می‌توانید آن را در شمال بازار بزرگ پیدا کنید. این غذای بسیار خوشمزه بسیار اقتصادی است و با طعم عالی، قیمتی نسبتا ارزان دارد.

 

پیده

 

لوکوم

شیرینی‌های مکعبی نرم ترکی، یکی از چیزهایی است که اکثر گردشگران خارجی موقع خروج از استانبول، آن را به عنوان سوغات ترکیه با خود به خانه می‌برند. لوکوم‌ها را تقریبا در همه جای بازار بزرگ پیدا خواهید کرد و اگر به بازار کوچک یا حتی بازار ادویه هم بروید می‌توانید آن را پیدا کنید، اما حالا که قرار است از این بازار ارزشمند دیدن کنید، بهتر است خرید لوکوم خود را نیز در همین جا انجام داده و چند شیرینی خوشمزه نیز هنگام گشت زدن در بازار میل کنید.

 

بازار مصری‌ها در استانبول؛ بازاری با عطرهای جادویی از آسیای دور و آفریقا

لوکوم

 

انواع کباب

یک مکان عالی برای صرف ناهار در بازار بزرگ وجود دارد با نام "کافه‌تریا". این مکان جزو جاهای نسبتا ارزان قیمت برای صرف ناهار به حساب می‌آید، اما شما می‌توانید انواع کباب‌ها را در آن سفارش داده و مطمئن باشید که یک ناهار خوشمزه برایتان به روی میز می‌رود. این مکان در شرق بازار بزرگ واقع شده و با توجه به معروفیتی که دارد، از هر کس بپرسید راهش را نشانتان خواهد داد.

 

۶ فروشگاه فوق‌العاده در استانبول برای خرید بهترین کفش‌ها

کباب

 

باقلوا

یکی دیگر از شیرینی‌هایی که حتما در استانبول، مخصوصا در بازار بزرگ باید تهیه کنید و آن را میل کنید، باقلوا است. در واقع سفر شما بدون خوردن این شیرینی‌های خوشمزه تکمیل نخواهد شد و عملا چیزی کم خواهد داشت. باقلواها نیز در شکل‌ها و قیمت های مختلف در بازار عرضه می‌شوند، اما بهتر است برای خرید بهترین و به صرفه‌ترین آن‌ها به سراغ "دویلی باقلوا" بروید که در نزدیکی خروجی بازار و نزدیک به بازار ادویه واقع شده است.

 

۱۰ شیرینی‌فرشی استانبول برای خرید بهترین باقلواهای ترکی

باقلوا

 

دوندورما

بستنی‌های معروف استانبول را نیز در سفر خود به این شهر نباید فراموش کنید. اگر مسیرتان به بازار بزرگ افتاد، برای خوردن بستنی به "بنا دوندورمالاری" بروید که در حیاط مسجد آتیک علی پاشا حضور دارد و همیشه با بستنی‌های فوق‌العاده خوشمزه‌اش گردشگران را به وجد می‌آورد. در واقع نمایش‌های خیابانی بستنی‌ فروشی‌های جدید را فراموش کنید و برای چشیدن یک دوندورمای عالی به این محل سر بزنید.

 

دوندورما

۰۶ آبان ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 20 شهریور 1399)

نظرات کاربران