بهترین دونر کباب های استانبول را در این رستوران‌ها میل کنید

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین دونر کباب های استانبول را در این رستوران‌ها میل کنید

استانبول، می‌تواند یکی از جذاب‌ترین شهرها برای گردشگرانی باشد که شکم گردی، بخشی جدایی ناپذیر از برنامه سفرشان است. اما هنگامی که از غذا صحبت می‌کنیم، محال است بتوانیم از دونر کباب یا به اصطلاح کباب ترکی چشم‌پوشی کنیم. اما در شهری که مملو از دونر کباب های خوشمزه است، نباید انتظار داشته باشید که همیشه، یک دونر کباب با کیفیت، تازه و خوشمزه در انتظار شما باشد.

به هر حال هنگامی که در مهد دونر کباب دنیا هستید، احتمالا انتظار دارید بهترین کباب ترکی زندگی‌تان را نوش جان کنید. برای اینکه نا امید نشوید، بهتر است به سراغ هر رستوران یا دونری نروید و کمی هوشمندانه‌تر تصمیم بگیرید. مقتدرسیر در ادامه بهترین رستوران‌های سرو دونر کباب استانبول را که در سال ۲۰۱۹ از گردشگران بهترین امتیازها را کسب کرده‌اند، به شما معرفی می‌کند:

 

رستوران Kasap Osman

یکی از بهترین مکان‌ها در استانبول برای نوش جان کردن یک دونر کباب ترد، تازه و خوش طعم رستوران کساب عثمان است که در منطقه قدیمی شهر استانبول، در محله امینونو و در خیابان Hocapasa قرار دارد. محله نسبتا کوچکی که رستوران‌های خوب فراوانی را در خود جای داده است.

 

 ۵ رستوران عالی اطراف بازار بزرگ استانبول 

Kasap Osman

 

این رستوران علاوه بر دونر کباب‌های خوشمزه، دسر و چاشنی های منحصر به فرد یک ویژگی دیگر هم دارد و آن هم داشتن دو فضای متفاوت با دکوراسیون‌های هیجان‌انگیز است. بخشی از میزهای سرو غذای رستوران کساب عثمان، در یک فضای سنتی و کلاسیک و بخش بیشتری از آن‌ها در میان یک باغ آرام سرسبز و چشم‌نواز چیده شده‌اند.اگر برای میل کردن دونر کباب استانبولی راهی این رستوران شدید، به یاد داشته باشید که حتما سینی مزه و ماست سنتی که در منو به شما پیشنهاد می‌شود را هم تست کنید.

 

رستورانTarihi Karadeniz Döner

کارادنیز دونر، آن‌قدر پرطرفدار است که برای پیدا کردن آدرس آن اصلا کار سختی نخواهد بود. همین که به محدوده نزدیکی رستوران برسید، صفی از مردم بومی استانبول و گردشگران را خواهید دید که منتظر تجربه طعم بی‌نظیر بهترین دونر کباب‌ استانبول در دونری کارادنیز هستند.

اگر نمی‌خواهید برای نوش جان کردن نهار خود در رستوران، در صف انتظار بمانید، می‌توانید از سرویس بیرون بر استفاده کنید. یعنی پیش غذا، دونر کباب، دسر و نوشیدنی مد نظرتان را سفارش دهید و چند دقیقه بعد آن را تحویل بگیرید و در یکی از پارک‌ها و فضاهای سبز اطراف میل کنید.

 

 در بهترین رستوران‌های محله گالاتا در استانبول غذا بخورید 

 Tarihi Karadeniz Döner

 

دونر بایرام اوغلو (Bayramoğlu Döner)

 شاید نام دونر بایرام اوغلو برای‌تان آشنا باشد و آن هم یک دلیل دارد: بیشتر از سی سال است که این رستوران کباب ترکی استانبول، شهرت خوبی کسب کرده است و موفق شده برای سال‌های پیاپی نام خود را در لیست بهترین دونری‌های استانبول حفظ کند.

تولید بهترین دونر کباب ها در بایرام اوغلو، از زمان انتخاب گوشت آغاز می‌شود. گوشت های مورد استفاده در این دونرها، با کیفیت و تازه هستند و با وسواس ویژه سرآشپز انتخاب می‌شوند. علاوه بر این دونر کباب ها و نانی که در این رستوران سرو می‌شود، در تنورهای مخصوص بایرام اوغلو پخته می‌شود.

 

 کافه‌‌گردی در روزهای زمستانی استانبول 

Bayramoğlu Döner

 

پیش غذاها، چاشنی‌ها و دسرهای ویژه این رستوران، همراه با گارسون‌هایی که با روی باز و کاملا دوستانه از شما میزبانی می‌کنند، سبب شده است تا مقتدر سیر باز هم رستوران بایرام اوغلو در استانبول را به عنوان یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید در آن دونر کباب واقعی نوش جان کنید، به شما معرفی کند.

 

رستوران Enbey Döner

Enbey Döner علاوه بر دونر کباب های خوشمزه و متنوعی که برای شما سرو خواهد کرد به خاطر خدمات سریع و قیمت مناسبی که دارد هم در میان مردم استانبول و هم در میان گردشگرانی که زیاد با تور ترکیه سفر می‌کنند، محبوب و مشهور شده است.

با این حال باید به خاطر داشته باشید که اگر در ساعت‌های شلوغ نهار و شام به این رستوران می‌روید، باید خودتان را برای قرار گرفتن در یک فضای نسبتا شلوغ آماده کنید اما اصلا نگران پیدا کردن صندلی و میز خالی برای نشستن نباشید چراکه در فضای بزرگ این رستوران همیشه جای خالی پیدا خواهید کرد.

 

 با خرید در بازارهای سنتی، استانبول را بیشتر بشناسید 

Enbey Döner

 

منوی این رستوران تنوع چندانی ندارد اما برای انتخاب نوشیدنی دست‌تان باز است و البته می‌توانید ماست ترکی یا سالاد مخصوص هم سفارش دهید. این رستوران هر روز کمی پیش از ظهر کارش را شروع می‌کند و تا یازده شب از شما میزبانی خواهد کرد.

 

غذاخوری Ebru Kantin

غذاخوری Ebru Kantin یکی از سنتی‌ترین غذاخوری‌های استانبول است که در قلب بازار بزرگ استانبول واقع شده است. این یعنی هنگامی که از خرید و گردش در بازار خسته شدید و زمان نهار خوردن‌تان فرا رسید، می‌توانید عطر دونر کباب های این غذاخوری را دنبال کنید و در یک گوشه دنج برای استراحت و نوش جان کردن نهار، میزی برای خود رزرو کنید.

 

 Ebru Kantin

 

پس از نهار و بعد از میل کردن دونرهای خوشمزه اصل ترکی، می‌توانید خودتان را به یک وعده دسر عالی که شامل باقلوای تر و تازه و چای یا قهوه ترک است، مهمان کنید تا دوباره انرژی لازم برای بازارگردی و گشت و گذار در استانبول قدیم را به دست بیاورید.

۰۲ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران