۷ کباب معروف ترکی را در استانبول نوش جان کنید

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۷ کباب معروف ترکی را در استانبول نوش جان کنید

استانبول یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است که سالانه از طیف‌های مختلف مسافران میزبانی می‌کند. شهری که بزرگترین مراکزخرید ترکیه را در خود جای داده است که فصل‌های تخفیف و حراج زیادی در آنها برگزار می‌شود. شهری که یکی از بهترین سفرهای خانوادگی را برای مسافرانش رقم می‌زند. شهری که جذاب‌ترین هتل‎های ترکیه را در خود جای داده است و صاحب بهترین رستوران‌های این کشور است. در سفرتان با تور استانبول اگر به دنبال نوش جان کردن انواع کباب‌ها هستید همراه ما باشید تا ۷ کباب معروفی که در رستوران‌های این شهر می‌توانید سفارش بدهید و نوش جان کنید را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- آدانا کباب


یک کباب لذیذ وعالی که نامش برگرفته از یک شهر در کشور ترکیه است. کبابی که از ترکیب گوشت چرخ کرده بره با پیاز و فلفل به دست می‌آید و روی سیخ کشیده می‌شود. کبابی که روی آتش به عمل می‌آید و در نزد ایرانیان بسیار محبوب است. کبابی پر مزه که هم با پلو می‌توان آن را نوش جان کرد و هم با نان. کبابی که پاپریکا یکی از اصلی‌ترین ادویه‌های طعم دهنده‌ی آن به حساب می‌آید. این کباب را در منوی بیشتر رستوران‌های این شهر می‌توانید بیابید.

 

 ۵ رستوران مشهور استانبول برای خوردن بهترین کباب‌های ترکی 

 

 


۲- بیتی کباب


بیتی یکی از قدیمی‌ترین کباب‌های ترکیه است که قدمتش به زمان امپراتوری عثمانی بازمی‌گردد. کبابی که توسط یکی از رستوران‌های مشهور شهر استانبول به نام بیتی دوباره احیا شده است. این کباب از گوشت قطعه شده گوساله که در پنیر یوفکا پیچیده شده باشد تهیه می‌شود. کبابی که به سیخ کشیده می‌شود و روی آتش به بار می‌آید. این کباب به همراه برنج سرو می‌شود و یکی از خوش خوراک‌ترین کباب‌های شهر استانبول به حساب می‌آید.

 

 ۵ رستوران ارزان و خوشمزه در استانبول برای شب‌گردی‌های دیرهنگام 

 

 بیتی کباب

 


۳- تاووک شیش


تاووک شیش همان جوجه کباب خودمان است با این تفاوت که بدون استخوان می‌باشد و فقط از سینه مرغ تهیه شده است. تکه‌های مرغ این کباب پیش از به سیخ کشیده شدن در ماست چکیده طعم دار می‌شوند و همین امر سبب بیشتر لذیذ شدن آنها می‌شود. این کباب غالبا با سس فلفل قرمز سرو می‌شود و در حین گریل شدن، ادویه‌های مخصوصی روی آن می‌پاشند. در سفرتان با تور استانبول اگر می‌خواهید از خوردن گوشت قرمز پرهیز کنید به شما توصیه می‌کنیم به رستوران‌های این شهر بروید و تاووک شیش سفارش بدهید.

 

 

  تاووک شیش

 


۴- پاتلیجانلی کباب


در این کباب گوشت‌های توپی شده به همراه بادمجان به سیخ کشیده می‌شوند تا گریل شوند تا بعد به همراه گوجه کباب شده، فلفل و پیاز به مشتریان‌شان ارائه شود. کبابی که در میان شهروندان استانبول بسیار معروف است و زیاد سفارش داده می‌شود. غذایی که پس از طبخ به روغن زیتون آغشته می‌شود و یکی از کباب‌های چرب به حساب می‌آید. در سفرتان به استانبول اگر می‌خواهید یک کباب متفاوت نوش جان کنید به شما توصیه می‌کنیم حتما این کباب را سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 

 بهترین رستوران‌های لوکانتا در استانبول از نگاه گاردین 

 

پاتلیجانلی کباب

 


۵- علی نازیک کباب


علی نازیک یکی از کباب‌های مشهور و خاص کشور ترکیه به حساب می‌آید. کبابی که از گوشت بره تهیه می‌شود تا به همراه بادمجان و ماست چکیده سرو شود. کبابی بسیار لذیذ که اندکی گران است. کبابی که با گوشت گوساله نیز آن را تهیه می‌کنند و آنهایی که می‌خواهند این غذا را ارزان نوش جان کنند می‌توانند به رستوران‌های بروند که این کباب را با گوشت گوساله طبخ می‌کنند. در سفرتان به استانبول اگر به دنبال نوش جان کردن یک کباب خاص در میان انواع کباب‌های مشهور ترکی هستید به شما توصیه می‌کنیم علی نازیک کباب را سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 

 محبوب‌ترین غذاهای خیابانی استانبول که باید امتحان‌شان کنید

 

علی نازیک کباب

 


۶- شیش کباب


شیش کباب گوشت بره یا گاو است که با سبزیجات معطر طعم دار می‌شود و بعد به سیخ کشیده می‌شود تا روی ذغال گریل شود. کبابی که در میان کباب‌های گوشت قرمز هم گران است و هم بسیار لذیذ. کبابی که اگر از گوشت بره تهیه شود مانند پنبه در دهان آب می‌شود و اگر از گوشت گوساله تهیه شود باید زیر دندان بیاید و جویده شود. کبابی که نشان آن را در منوی تمامی رستوران‌های شهر استانبول می‌توانید بیابید. این کباب به همراه گوجه کبابی و برنج سرو می‌شود.

 

 

  شیش کباب

 


۷- چوپ شیش


چوپ کباب از باقی مانده شیش کباب تهیه می‌شود و یکی از کباب‌های نسبتا ارزان ترکی به حساب می‎آید. هنگامیکه گوشت بره یا گوساله برای شیش کباب یکسان و زیبا برش داده می‌شود، بخش‌های باقی مانده از گوشت در چوب کباب استفاده می‌شود. این کباب به همراه پونه کوهی، فلفل و سیر سرو می‌شود و گوشت آن نیز به روغن زیتون آغشته است. چوپ کباب جزو میان وعده‌های پرطرفدار شهر استانبول به حساب می‌آید که می‌توانید در تعداد زیادی از رستوران‌های این شهر آن را سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 

 ۱۰ غذایی که باید در استانبول بخورید و مزه‌ی آن‌را به‌خاطر بسپارید

 

چوپ شیش

۰۸ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران