معرفی موزه هنرهای مدرن استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
معرفی موزه هنرهای مدرن استانبول

استانبول یکی از زیباترین شهرهای جهان است که باید به آن سفر کرد و خوش گذراند. شهری که برترین جاذبه‌های جهان را در خود جای داده است و قادر است روزهایی فراموش ناشدنی برای مسافرانش بسازد. شهری که بهترین هتل‌های ترکیه را در خود دارد و قادر است اقامت‌هایی رویایی برای مهمانانش رقم بزند. شهری که با رستوران‌هایش درجهان معروف است و با غذاهای بسیار لذیذش. شهری که دو قاره آسیا و اروپا را در خود جای داده است و خط جدایش دو قاره‌اش یکی از زیباترین تنگه‎های آبی دنیاست. در سفرتان با تور استانبول اگر به دنبال یک گشت و گذار هنرمندانه هستید همراه ما باشید تا موزه هنرهای مدرن این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


موزه هنرهای مدرن استانبول

در سال ۲۰۰۴ موزه‌ای در شهر استانبول افتتاح شد که امروزه یکی از پاتوق‌های هنری و فرهنگی این شهر به حساب می‌آید. موزه‌ای که دیدن آن هم می‌تواند در برنامه‌ی یک بازدید خانوادگی قرار بگیرد و هم در برنامه یک بازدید فردی. موزه‌ای که بخش‌های متنوعی دارد و در سال‌های آینده قرار است به ساختمان جدیدی در محله کاراکوی نقل مکان کند. موزه‌ای که با هدف آشنایی و گسترش فرهنگ و هنر کشور ترکیه در سطح ملی و بین المللی ایجاد شده است و اولین موزه هنرهای معاصر کشور ترکیه به حساب می‌آید. موزه‌ای که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر برای علاقه‌مندان به هنر و هنرمندان محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید با بخش‌های مختلف این موزه آشنا شوید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

موزه هنرهای مدرن استانبول


بخش‌های مختلف موزه هنرهای مدرن استانبول

موزه هنرهای مدرن استانبول از بخش‌های مختلفی از جمله گالری‌ها، سالن سینما، کتابخانه، فروشگاه، رستوران و ... تشکیل شده است که هرکدام‌شان رویدادهای جذاب مختص به خودشان را دارند. بخش‌هایی که پرطرفدارترین‌شان به شرح زیر هستند:


۱- کتابخانه

کتابخانه موزه هنرهای مدرن استانبول بیش از ۱۱ هزار جلد کتاب در خود جای داده است تا یکی از مهمترین کتابخانه‌های هنری این شهر در زمینه هنر باشد. کتاب‌هایی به زبان‌های مختلف از جمله ترکی، انگلیسی، فرانسوی و ... . کتاب‌هایی که منابع دست اول هنرمندان برای پژوهش به حساب می‌آیند. کتاب‌هایی که هر روز به تعداد‌شان اضافه می‌شود و بیشتر در زمینه‌های معماری، سینما، تاریخ هنر معاصر، عکاسی، مدیرت هنری، موزه داری، هنرهای تجسمی، ویدئو آرت، هنرهای نمایشی و پرفورمنس آرت هستند. در سفرتان به استانبول اگر به دنبال کتاب‌های درجه یک و تازه چاپ شده در دنیای هنر هستید به شما توصیه می‌کنیم به کتابخانه این موزه مراجعه کنید.

 

۶ کتاب‌ فروشی برتر استانبول برای عشق کتاب‌هایی که به دنبال یک جای دنج هستند

موزه هنرهای مدرن استانبول


۲- گالری

گالری‌ موزه هنرهای مدرن استانبول یکی از مهمترین فضاهای کشور ترکیه برای ارائه هنرهای تجسمی، نقاشی و عکاسی هنرمندان مدرن و پست مدرن ترکیه به حساب می‌آید. با رفتن به گالری این مجموعه می‌توانید از نزدیک با آثار هنرمندان
کشور ترکیه آشنا شوید.

 

۱۰ گالری معروف استانبول برای آنهایی که عاشق هنرهای معاصر هستند

موزه مدرن استانبول


۳- سینما

سینمای این موزه یکی از مهمترین سینماهای کشور ترکیه به حساب می‌آید. چرا که جدای از پخش فیلم، جلسات نقد و بررسی بسیاری برگزار می‌کند و این جلسات را با حضور فیلمسازان مطرح نه تنها کشور ترکیه بلکه جهان به انجام می‌رساند. این سینما در روزهای یک‌شنبه و پنج شنبه هر هفته فیلم‌های مهمی از تاریخ سینمای معاصر را پخش می‌کند و هر ماه یکی از فیلمسازان بزرگ کشور ترکیه را برای ارائه ورکشاپ و سخنرانی دعوت می‌کند. این سینما همچنین هرسال در ماه ژانویه فیلم‌های منتخب اسکار را به نمایش می‌گذارد. در سفرتان به استانبول اگر جزو عشق فیلم‌ها به حساب می‌آیید فراموش نکنید این سینما بهشت است برای شما. بنابراین درباره برنامه‌های آن از طریق سایتش مطلع شوید و اگر علاقه‌مند فیلم‌هایش بودید به دیدن آنها بروید.

 

 موزه مدرن استانبول


۴- کافه

کافه این موزه یکی از کافه‌های مشهور روشنفکری در کشور ترکیه به حساب می‌آید که به شما توصیه می‌کنیم یک قهوه درجه ترک در آن سفارش بدهید و نوش جان کنید. این کافه جدای از آنکه یک مکان عالی برای نوش جان کردن نوشیدنی‌ها و دسرهای درجه یک به حساب می‌آید، یک مکان بی‌نظیر برای بیشتر آشنا شدن و گفت و شنود کردن با هنرمندان ترک زبان نیز محسوب می‌شود.

 

۷ کافه‌ی دنج استانبول با منویی از بهترین قهوه‌های ترک

موزه مدرن استانبول


ساعات کاری موزه هنرهای مدرن استانبول

درهای موزه هنرهای مدرن استانبول در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر به روی علاقه‌مندان به هنر باز است و در روزهای پنج شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب و در روزهای یک‌شنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ عصر از هنر دوستان میزبانی می‌کند. هزینه بلیت این موزه اگر به صورت گروهی خرید کنید تخفیف دارد اما جدای از این امر شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید روزهای پنج‌شنبه ورود گردشگران خارجی به این موزه کاملا رایگان است.

۱۳ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران