۷ گالری هنرهای مدرن در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۷ گالری هنرهای مدرن در استانبول

نقاط کمی در دنیا هستند که تاریخ، فرهنگ و اتمسفر هنری خاص استانبول را داشته باشند. شهری زیبا که سالانه میلیون‌ها گردشگر برای دیدن جاذبه‌هایش به این بخش از جهان سفر می‌کنند. از اولین چیزهایی که در تور استانبول بسیاری به دیدنشان می‌روند، نقاط تاریخی این شهر است، اما ما قصد داریم به سراغ وجه دیگری از هنر در استانبول برویم و گالری‌های هنری خاصی را به شما معرفی کنیم که به هنر مدرن اختصاص دارند. پس در ادامه همراه ما باشید.

 

X-ist

اگر بخواهید آثار هنری هنرمندان جوان اما بسیار با استعداد استانبول و دیگر نقاط جهان را ببینید، حتما باید سری به این گالری جذاب بزنید. جایی که کار خود را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرده و تا به امروز توانسته نگاه بسیاری از مجموعه‌داران و همچنین دانشگاه‌ها و انستیتوهای هنری را به خود جذب کند و مسیر کاری هنرمندان جوان را شکل دهد. آثار نمایش داده شده در X-ist از نقاشی تا عکاسی و حتی مجسمه سازی متفاوت بوده و می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های هنری شما در استانبول را بسازد.

 

راهنمای خرید محصولات چرمی در استانبول

آدرس: Kemankeş Karamustafa Paşa, Mumhane Cd. No:50 Kat:2, 34425 Beyoğlu

 

Pi Artwork

این گالری هنری سابقه‌ی بیشتری دارد و کار خود را از سال ۱۹۹۸ آغاز کرده است. یکی از گالری‌های بسیار مهم در میان هنرمندان به نام استانبول که کارهای مهمی در خود به نمایش می‌گذارد. بخش زیادی از این گالری مخصوص نمایشگاه‌های مختلف است که به صورت دوره‌ای برگزار می‌گردد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، نمایشگاه هنری سالانه استانبول به حساب می‌آید. این گالری مورد حمایت "موزه هنر استانبول" است و به جز آثار هنرمندان جوان، چندین اثر مهم از هنرمندان نامی نیز در آن به به نمایش گذاشته شده است.

آدرس: Kemankeş Karamustafa Paşa, Mumhane Cd. No:46-50, 34425 Beyoğlu

 

Yapi Kredi Kazim Taskent Art Gallery

این گالری در خیابان استقلال واقع شده و قدمت آن به اواسط دهه ۵۰ میلادی بر می‌گردد. معروف‌ترین گالری هنری که در سال ۲۰۱۷ طراحی آن به کلی عوض شد و با ظاهری جدید دوباره شروع به کار نمود. جالب این که این مکان مورد پشتیبانی بانکی در ترکیه است و سرمایه‌گذاری بسیاری در زمینه کارهای هنری در آن صورت می‌گیرد. کارهای متفاوتی در زمینه نقاشی، معماری، ادبیات و حتی تئاتر. از جمله مهم‌ترین بخش‌های آن نیز بخش معماری مدرنش است که بسیاری از علاقه‌مندان به هنر، برای دیدن این بخش از Yapi Kredi Kazim Taskhent Art Gallery به آن‌جا می‌روند.

 

تفریح در پارک آبی آکوا مارین استانبول

آدرس: Tomtom, İstiklal Cd., 34433 Beyoğlu

 

Istanbul Biennial

Istanbul Biennial  یه گالری و نمایشگاه هنری است هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و سال ۲۰۲۱ نیز دوباره به استانبول می‌آید. اگر خوش شانس باشید که در زمان برگزاری آن در استانبول باشید، می‌توانید از این مکان عالی و آثار هنری بسیار آن دیدن نمایید. آثار خاصی در زمینه تکنیک‌های بصری نوین در Istanbul Biennial  به نمایش در می‌آیند که دیدن آن‌ها به علاقه‌مندان هنر توصیه می‌شود. فراموش نکنید که آثار به نمایش در آمده در این گالری، از هنرمندان سراسر دنیا بوده و تنها به هنرمندان ترک تعلق ندارد.

Elipsis

اگر از علاقه‌مندان به عکاسی هستید، حتما در سفر با تور ترکیه به استانبول سری به Elipsis بزنید. این گالری به این منظور ساخته شده تا جایی باشد برای ارائه کارهای عکاسی در فرم‌ها و استایل‌های مختلف در دوره‌های زمانی متفاوت. به همین دلیل است که با ورود به Elipsis  شما عکس‌هایی کاملا متفاوت از هم می‌بینید که هر کدامشان جذابیت منحصر به فردی دارند.  این عکس‌ها از هنرمندانی در سراسر جهان از جمله هنرمندان ترک گردآوری شده‌اند.

 

نکاتی برای بهتر شدن سفر استانبول

آدرس: Hoca Tahsin Sokak, No:16, Karaköy, Karaköy

 

Galerist

Galerist در سال ۲۰۰۱ و با توجه به رشد روزافزون تعداد گالری‌های هنری در ترکیه شروع به کار کرد. پایه‌گذار آن نیز Art Unlimited مجله‌ی هنری معروف بود که در نهایت همکاری این دو مجموعه به شکل گیری یک گالری عالی و ظهور هنرمندان خاص شد. کارهای نمایش داده شده دراین گالری بدون مرز بندی و با شکل و فرم خاص ارائه شده‌اند و هر کدام ویژگی‌هایی متفاوت دارند.

آدرس: Asmalı Mescit, Meşrutiyet Cd. No:1 D:No. 67, 34430 Beyoğlu

 

Pera Museum

Pera Museum در ابتدا قرار بود یک هتل باشد، اما حالا به یک گالری هنر مدرن بدل شده است که هم آثاری همیشگی در خود برای نمایش دارد و هم این که نمایشگاه‌های متفاوتی را در طول سال میزبانی می‌کند. در واقع ۳ نمایشگاه دائمی همیشه در Pera Museum وجود دارد که آثاری به شکل‌ها و سبک‌های مختلف در آن به نمایش در می‌آید.

 

چگونه در ۲۴ ساعت استانبول را سیر بگردیم

آدرس: Asmalı Mescit, Meşrutiyet Cd. No:65, 34430 Beyoğlu

۲۸ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران