معرفی موزه انگیزه در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
معرفی موزه انگیزه در استانبول

وقتی نام موزه به گوشمان می‌خورد، ناخودآگاه به فکر محلی می‌افتیم که آثار هنری کلاسیک یا اشیاء تاریخی در آن به نمایش گذاشته شده است اما مطمئن باشید که در مورد موزه انگیزه، به هیچ وجه مسئله این نیست. در سال‌های اخیر مراکز مختلفی برای عکاسی در جهان باز شده که هر کدام لقبی مختص به خود را دارند. بعضی موزه سلفی هستند و بعض گالری‌های شامل تندیس‌های مومی از اشخاص معروف. موزه انگیزه در استانبول نیز در همین راسته قرار گرفته و سعی کرده با دکورهای زیبا و جملات انگیزشی، مشتریان مورد نظر خود را به سمت این محل بکشاند و محلی جذاب برای بازدیدکنندگان تور استانبول باشد.

 

معرفی کوتاهی از موزه انگیزه

این مکان اولین در نوع خود به شمار آمده و در واقع مجموعه‌ای از اتاق‌هایی با طراحی شاد و زیباست که در آن‌ها عنوان‌های انگیزشی در قالب‌های متفاوت نقل شده است. در واقع موزه انگیزه یک گالری جذاب و شاد و جوان پسند است که بیشتر شبیه به موزه‌های سلفی بوده اما تمی مشخص دارد و بعضا در آن فعالیت‌هایی نیز می‌توانید به انجام رسانده و بازی‌های ساده‌ای را انجام دهید.

در واقع چیزی که در موزه انگیزه مشاهده می‌کنید، هیچ ربطی به جاهایی همچون موزه‌های تاریخی و هنری ندارد و همانطور که گفتیم، بیشتر یک گالری هنری است. بخش‌های متنوعی برای این محل در نظر گرفته شده که شما می‌توانید با یک بلیط ورودی، از همه‌ جای آن بازدید کنید. تعداد اتاق‌های آن زیاد است و در برخی از آن‌ها می‌توانید تجربه‌هایی از هنرهای تعاملی و همچنین تصاویر واقعیت مجازی را نیز داشته باشید. بهتر است با معرفی جاهای مختلف این موزه، شما را بیشتر با این محل آشنا کنیم.

بخش‌های مختلف موزه انگیزه در استانبول

در اول نوشته ما این مکان را با موزه سلفی مقایسه کردیم، اما آیا واقعا این مقایسه درست است؟ در بسیاری از موارد بله. موزه انگیزه دارای سالن‌های متفاوتی بوده که اکثرشان در واقع لوکیشن‌هایی برای گرفتن عکس‌های زیبای اینستاگرام هستند. برای مثال اتاقی وجود دارد که تلوزیون‌های قدیمی درآن انیمیشن‌های دهه‌های قبل را پخش کرده و در جلوی آن‌ها می‌توانید عکس‌هایی زیبا بگیرید. دکورهای زیبایی با استفاده از تجهیزات الکترونیک قدیمی همچون تلفن‌های آنتی دار، واکمن و ... نیز در این مکان تدارک دیده شده است.

اتاق چرخش، دکوری چرخان و عجیب دارد که آن‌جا نیز برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی عالی است. یکی از دیگر جاهای جالب این مجموعه، اتاق قطار است که هم یک ایستگاه قدیمی به شکل فانتزی در آن بازسازی شده و هم این که می‌توانید وارد قطار شده و در آن‌جا نیز به عکاسی مشغول شوید. بخش بیرونی قطار واقعا زیباست و در طول روز، نور از سقف شیشه‌ای و رنگی آن به داخل می‌تابد و داخل قطار نیز به شکلی جالب طراحی شده است.

 

معروف‌ترین موزه‌های استانبول

از وسایل نقلیه گفتیم، چند ماشین قدیمی نیز در این مکان در نظر گرفته شده که هر کدام در یک دکور مخصوص به خود قرار دارند. یک سری دکورهای کوچک با جمله‌های بزرگ انگیزشی نیز در بخش‌های مختلف وجود دارد که می‌تواند برای عکاسی جالب باشد. همچنین نباید سالن مخصوص جنگلی با رنگ‌های شب تاب را نیز فراموش کرد که اگر گوشی خوبی داشته باشید که بتواند در محیط‌های نسبتا تاریک خوب عکاسی کند، عکس‌های خیلی جالبی در آن‌جا ثبت خواهید کرد.

یکی از قسمت‌های خیلی خوب موزه انگیزه، استخر توپ این مجموعه است که می‌توان آن را یک کلاب نسبتا جمع و جور به حساب آورد. این استخر توپ بیش از ۳۵۰ هزار توپ شفاف را در خود جای داده و اطراف آن نیز میزهای چیده شده است و بعضی از شب‌ها با حضور یک DJ مطرح ترک، برنامه‌ای تفریحی در آن‌جا برگزار می‌شود که البته برای چنین برنامه‌هایی باید بلیطی مجزا دریافت کرده و در ساعات پایانی شب به آن محل بروید. البته در طول روز این استخر بزرگ توپ باز است و همه از جمله بچه‌ها می‌توانند واردش شوند.

در اتاق واقعیت مجازی، شما می توانید با عینک‌های مخصوص با ترس‌های خود مقابله کنید. سوار بر یک ترن هوایی عجیب و غریب شوید یا بر بالای یک برج بلند بندبازی نمایید. در واقع عینک‌های واقعیت مجازی در این مکان، برای بازی کردن نبوده و هر عنوانش، تجربه‌ای خاص را برایتان به همراه خواهند داشت. اما اگر به دنبال بازی کردن هستید، می‌توانید به سراغ دستگاه‌های آرکید و بازی‌های کلاسیکی که برای مهمانان تدارک دیده شده، بروید. البته حتی این محل‌ها نیز دکورهایی دارند که در کنار بازی می‌توانید عکس‌هایی جالب نیز در آن‌جا بگیرید.

از دیگر بخش‌های موزه انگیزه می‌توان به اتاق جملاتی از بزرگان، پلی که دورتادورش نمایشگرهای بزرگ قرار دارد که انگار شما را به درون یک سیاه چاله برده‌اند و ... اشاره کرد.

 

معرفی موزه معصومیت در استانبول

موارد مهمی که باید قبل از رفتن به موزه انگیزه بدانید

بر خلاف موزه سلفی استانبول، شما می‌توانید تجهیزات عکاسی حرفه‌ای خود را وارد این مکان کنید اما از بردن تجهیزات خیلی بزرگ پرهیز کرده و به دوربین و لنزهای خود بسنده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از فلش در این مکان ممنوع است.

خود را برای فعالیت‌های مختلف آماده کنید. برای مثال فعالیت‌های جمعی برای شعبده بازی در قسمتی از موزه انگیزه انجام می‌شود که فردی آموزش دهنده، به صورت گروهی به شما تردستی‌های ساده یاد می‌دهد. کلا بعضی بازی‌های گروهی به صورت اتفاقی در این مکان برگزار می‌شود که شرکت در آن‌ها بسیار لذت بخش است.

با توجه به شیوع بیماری کرونا، یک سری مسائل کلی نیز برای ورود به این مکان و گشت و گذار در آن‌جا وجود دارد. اول این که خود مسئولین این مجموعه، هر روز به ضد عفونی کامل مجموعه می‌پردازند. تمامی شرک کنندگان در این محل نیز یا باید گواهی واکسیناسیون هر دو دوز (که دوز دوم باید ۱۵ روز قبل از مراجعه به موزه زده شده باشد) یا تست PCR مربوط به ۷۲ ساعت قبل از مراجعه را همراه داشته باشند تا بتوانند به این محل بروند. همچنین تعداد نفراتی که می‌توانند در موزه حضور داشته باشند محدود است و به همین دلیل ممکن است مجبور شوید مدتی برای ورود صبر کنید.

از بردن خوراکی و نوشیدنی به داخلی مجموعه پرهیز کنید، لباس مناسب به تن داشته باشید و کفش‌های تمیز به پا کنید.

آدرس، قیمت و ساعات کار

موزه انگیزه استانبول همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ فعال است و تنها روزهای دوشنبه از ساعت ۲۱ شروع به کار می‌کند. برای روزهایی که برنامه‌های خاص از جمله پارتی شبانه برگزار می‌شود، باید به صورت مجاز و حضوری اقدام کنید.

قیمت بلیط برای افراد بزرگسال ۵۹ لیر، افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال ۳۹ لیر و افراد زیر ۳ سال رایگان است. بلیط‌های خانوادگی برای پدر، مادر و دو فزند  یا یک نفر از والدین و ۳ فرزند نیز با قیمت ۱۲۹ لیر عرضه می‌شود که اگر به صورت مجزا این بلیط‌ها را تهیه کنید، گران‌تر خواهد بود. شما می‌توانید از بلیط‌های خریداری شده همان روز استفاده نکنید و این بلیط‌ها تا یک ماه معتبر خواهند بود. همچنین اگر به صورت گروهی (تعداد بالای ۱۰ نفر) را به صورت همزمان می‌خواهید به این مکان بروید، باید از قبل با آن‌جا هماهنگ کنید که می‌توانید از شماره تلفن آخر این بخش از نوشته استفاده کنید.

 

هنر و فرهنگ ترکیه را در موزه پرا ببینید

آدرس: Barbaros, 34746 Ataşehir (این مکان در مرکز آتاشهیر و در مرکز خرید Watergarden قرار گرفته است)

 

معرفی کوتاهی از تفریحی مرکز خرید Watergarden استانبول

موزه انگیزه استانبول در مرکز خریدی به نام Watergarden در آتاشهیر واقع شده. جایی بسیار جذاب برای آن‌ها که قصد خرید و تفریح در یک جا را دارند. این مجموعه برندهای معتبر ترکی و چند برند بین‌المللی را در خود جای داده و محصولات متنوعی را در خود به فروش می‌رساند.

با این حال بخش جذاب Watergarden مراکز تفریحی متنوع آن‌جاست. در این مکان هم می‌توانید به سراغ مجموعه سینمایی Cinehall بروید که دارای سالن‌های متنوع بوده که از بهترین تکنولوژی روز بهره می‌برند. Cinehall دارای ۶ سالن سینما شامل سالن‌های سه بعدی است. تاب بزرگ  Watergarden، پارک ماجراجویی OKKO، سالن بزرگ بولینگ، پارک بازی مخصوص کودکان Play Town و زیپلاین بلند مجموعه که از بالای فواره‌ی آبی مرکز خرید می‌گذرد، دیگر بخش‌های تفریحی این مکان به حساب می‌آیند. همچنین یک سالن بزرگ نیز در Watergarden تهیه دیده شده که کنسرت‌های مختلفی در طول سال در آن‌جا برگزار می‌گردد.

جاهای مشابه موزه انگیزه در استانبول

موزه سلفی استانبول، شبیه‌ترین جا به موزه انگیزه در این شهر است. این موزه در برج ترامپ در استانبول واقع شده و دارای دکورهای فوق‌العادح جالبی است که در آن‌جا می‌توانید عکس‌هایی بسیار جالب بگیرید. از نظر بزرگی موزه سلفی به اندازه موزه انگیزه بزرگ نیست و اتاق‌های آن نسبتا کوچک‌تر است و از طرفی در این مکان شما تنها برای عکاسی می‌روید و فعالیت دیگری را تجربه نخواهید کرد.

موزه سلفی استانبول بیش از ۲۰ لوکیشن مختلف برای عکاسی داشته و در مناسب‌های خاص همچون کریسمس یا هالوین نیز دکورهایی را تهیه می‌بیند. ورودی این مکان برای افراد بزرگسال ۵۵ لیر است و افراد زیر ۱۸ سال با ۳۵ لیر می‌توانند وارد آن‌جا شوند. بلیط‌های خانوادگی ۳ نفره نیز ۱۲۵ لیر و بلیط‌های خانوادگی ۴ نفره ۱۵۵ لیر هستند.

 

معرفی موزه هنرهای مدرن استانبول

آدرس: Trump Shopping Center Mecidiyeköy Yolu Caddesi No:12 B3 Entertainment Floor 34387 Mecidiyeköy

در جاهای دیگر دنیا همچون میامی آمریکا یا کوالالامپور مالزی نیز موزه‌های سلفی اینچنینی وجود دارد اما گالری تفریحی خاصی در جهان با محتوای انگیزشی وجود ندارد و چند گالری موقتی که در این باره برپا شدند نیز محتوایی جدی داشته و عموما به آثار هنری فاخر می‌پرداختند.

۲۰ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران