جزایر سیمیلان تایلند بهشت تفریحات آبی

جاذبه‌های گردشگری تایلند
جزایر سیمیلان تایلند بهشت تفریحات آبی

تایلند دارای شهرهای ساحلی و جزیره‌های زیبای بسیاری است. به همین خاطر گردشگرانی که به سراغ طبیعت زیبا و تفریحات آبی می‌روند، معمولا با تور تایلند به جزایر بکر آن سفر می‌کنند. در بین تمام شهرهای توریستی تایلند از جمله بانکوک، سامویی و پوکت یک منطقه فوق العاده زیبا در جنوب این کشور وجود دارد که به آن سیمیلان می‌گویند.

جزیره سیمیلان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غربی شهر پوکت و در بخشی از استان پهانگ نگا (Phang Nga Province) در جنوب تایلند واقع شده است. به دلیل وجود آبزیان زیبا و نایاب، مرجان‌های رنگارنگ و جلبک‌ها در این جزیره، سیمیلان یکی از بهترین نقاط جهان برای غواصی و یک مقصد خوب برای قایقرانی محسوب می‌شود. دریای زیبای آندامان شن و ماسه های سفید زیبایی منحصر به فردی به جزیره بخشیده است. این مجمع الجزایر از ۹ جزیره با جنگل‌های بکر و پوشیده از درخت‌های استوایی تشکیل شده است و در سال ۱۹۸۲ میلادی به عنوان پارک ملی تایلند به ثبت رسید. همچنین صخره‌‌های مرجانی شیب‌دار و سایت‌‌های غواصی با تخته‌هایی بزرگ از سنگ‌های عظیم که با مرجان‌های سخت و نرم پوشش داده شده است را خواهید دید که زیبایی بی‌نظیر آن گردشگران را محسور خود می‌کند.

 

۹ جزیره سیمیلان Similan Island

جزیره سیمیلان بزرگ‌ترین جزیره از جزایر کوچکتر کو با انگو (Koh Ba Ngu) ، کو سیمیلان (Koh Similan) ، کو پیو (Koh Payu) ، کو میانگ (Koh Miang) ، کو پی یِن (Koh Payan) ، کو پِیانگ (Koh Payang) و کو هه یانگ (Koh Hu Yong) است و به دلیل اینکه انبوهی لاک پشت در شن‌های ساحل این جزیره زندگی و تخم گذاری می‌کنند معمولا و در اغلب فصول سال از ورود گردشگران به این جزیره ممانعت به عمل می‌آید.

 

 معروفترین سواحل تایلند به انتخاب گردشگران 

سیمیلان

 

جزایر سیمیلان میزبان جنگل‌های استوایی اغواکننده‌ای است که با گونه‌هایی چون بامبو و خیزران پوشیده شده است. همچنین موجوداتی مانند مکاک‌های دم دراز یا خرچنگ خوار، میمون برگی یا لنگور، سنجاب‌ها، خفاش‌ها و انواع پرنده‌ها را در این بهشت گرمسیری خواهید دید. پس قدم زدن در این جزیره شما را بسیار هیجان زده خواهد کرد. زیبایی بی‌اندازه‌اش لحظاتی خاطره‌انگیز برایتان ایجاد خواهد کرد.


تفریح در جزایر سیمیلان

اگر اهل آب تنی هستید، آب‌‌های زلال دریای آندمان فرصت خوبی برای علاقه‌مندان به انواع ورزش‌های آبی مانند شنا، غواصی، جت اسکی و موج سواری است. شاید هم دلتان تفریح آبی نخواهد که در این صورت در ساحل تمیز جزیره با شن‌های سفید و براقش دراز می‌کشید و آفتاب می‌گیرید و آب‌های زلال روبروی خود را تماشا می‌کنید.
در این جزایر پلاژها، کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی بسیاری وجود دارد تا هر گاه خسته و گرسنه بودید، در کنار ساحل زیبای دریای آندمان غذای مورد علاقه‌ خود را سفارش داده، نوش جان کنید و در نهایت آرامش از هوای عالی و مناظر زیبایش لذت ببرید.

 

 ۴ شهر زیبای تایلند برای سفرهای عاشقانه 

جزایر سیمیلان


دسترسی به جزایر سیمیلان

نزدیکترین راه برای دسترسی به سیمیلان اسکله تاپ لامو (Thap Lamu) در منطقه تای موآنگ (Thai Muang) در خلیج فانگ نا است. اسکله‌ای که قایق‌ها با پیمودن مسیری حدودا سه ساعتی بسته به وضعیت آب و هوایی از طریق آن به جزایر سیمیلان می‌روند. همچنین می‌توانید برای ماجراجویی بیشتر از قایق‌های محلی برای رفتن به این جزایر استفاده کنید، البته این قایق‌ها هر روز در اسکله یافت نمی‌شوند. در طی فصولی که گردشگران کمتری به این منطقه سفر می‌کنند، حدودا از ماه‌های مه تا اکتبر، تعداد قایق‌ها بسته به شرایط آب و هوایی کمتر است و ممکن است به سختی یافت شود.

 

 گذراندن تعطیلاتی خاطره‌انگیز در پاتایا 

جزایر سیمیلان


در فواصل بین ۱۵ اکتبر تا ۱۵ مه (آبان تا اردیبهشت) بهترین زمان سفر به این جزایر است.
ورود به این جزیره در فصل تخم گذاری لاک ‌پشت‌ها ممنوع است.
هزینه ورودی به این منطقه ۲۰۰ بات می باشد.

بعد از جزایر زیبای سیمیلان ، کائو لک نیز انتخاب خوبی برای گردشگران تور تایلند است که به غواصی علاقه‌مند هستند. آئو نانگ آرام و زیبا در خط ساحلی کرابی در خلیج فانگ نگا و همچنین جزیره مشهور فی فی هم برای افرادی که اهل آفتاب گرفتن هستند می‌توانید مکانی بسیار متحیر کننده و وجد آور باشد.

۱۶ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران