استانبول‌گردی در محله‌های بومونتی و کورتولوش

جاذبه‌های گردشگری استانبول
استانبول‌گردی در محله‌های بومونتی و کورتولوش

محله‌های بومونتی و کورتورولوش قبلا خیلی برای گردشگران اهمیت نداشته و مکانی برای ساختمان‌های مسکونی مردم محلی بود. اما بعد اینکه کارخانه‌ای قدیمی در آن به یک مجموعه تجاری با نام بومونتادیا تبدیل شد، همه چیز تغییر کرد و حالا گردشگران زیادی به این مکان مراجعه می‌کنند. آیا شما هم می‌خواهید با این محله آشنا شوید و در سفر با تور استانبول از آن دیدن کنید؟ پس با راهنمای مختصر ما درباره معرفی مراکز مختلف آن همراه شوید.

 

رستوران‌ها

از نظر رستوران‌ انتخاب‌های بسیار خوبی در این دو محله خواهید داشت که ما تنها به دو مورد اشاره خواهیم کرد.

  • Kilimanjaro: این رستوران بسیار خوب و شیک در بومونتی واقع شده و سعی کرده تا با بهره بردن از بهترین مواد اولیه محلی، بهترین غذاهای مدیترانه‌ای ممکن را به روی میز ببرد. منوی این رستوران در طول فصل دو بار تغییر خواهد کرد، مخصوصا در بخش غذاهای دریایی که بسته به صید، منوی غذاهایی دریایی نیز توامان تغییر خواهد کرد.
  • Delimonti: این رستوران در مجموعه‌ی بومونتادیا واقع شده است و جایی زیبا و موقر است که در آن می‌توانید غذاهایی از خطه آناتولی را سفارش دهید. جدا از غذاهای بسیار خوشمزه و دکور چوبی زیبایش، Delimonti به واسطه ارائه نوشیدنی‌های ی بسیار با کیفیت نیز معروف است.

بهترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی را در این ۵ رستوران استانبول میل کنید

 

Kilimanjaro

 

برای طرفداران غذاهای خیابانی

  • Cross Fingers: اگر طرفدارا غذاهای خیابانی استانبول هستید Cross Fingers یکی از دکه‌های معروف غذاهای خیابانی که در انواع فستیوال‌ها هم شرکت می‌کند، یک مغازه‌ی دائمی در این محله دارد که می‌توانید در آن غذاهای خوشمزه‌ی خیابانی را با کیفیتی باورنکردنی سفارش دهید.

 

Cross Fingers

 

برای آن‌ها که هوس بستنی کرده‌اند

  • Damla Dondurma: داستان خوراکی‌ها به همین جا ختم نمی‌شود و اگر طرفدار بستنی هم هستید، می‌توانید به Damla Dondurma در کورتولوش بروید تا از یکی از بهترین بستنی فروشی‌های استانبول ، چند دسر خوشمزه سفارش دهید.

 

Damla Dondurma

 

کافه‌ها

مسلما کافه‌ها نیز بخش مهمی از این محله (همچون دیگر محله‌های استانبول) به حساب می‌آید و با توجه به اینکه تعداد خوب‌های این دسته نیز بسیار زیاد است، تنها به معرفی دو مورد بسنده خواهیم کرد.

  • Kozmos Coffee: اگر در فصل خوش آب و هوا به این محله بروید، حتما سری به Kozmos Coffee بزنید که از سال ۲۰۱۵ در کورتولوش شروع به فعالیت کرده و با دکور بیرونی که دارد، همیشه مملو از شلوغی و همهمه هست. این مکان در بین محلی‌ها هم بسیار پرطرفدار بوده و در آن می‌توانید انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد را سفارش دهید.
  • Marika: این کافه‌ی جذاب و زیبا با منوی متنوعی که دارد، بیشتر از یک کافه‌ی معمولی است. در این مکان شما می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها گرم و سرد را در کنار ساندویچ، سالادهای مختلف، دسرهای و شیرینی‌های خانگی و چیزهایی از این دست سفارش دهید.

۷ کافه‌ی دنج استانبول با منویی از بهترین قهوه‌های ترک

 

Kozmos Coffee

 

برای خرید

بهترین جا برای خرید در این محله بازار Feriköy است. این بازار هر شنبه در بومونتی برگزار شده و در آن می‌توان انواع اجناس مختلف را پیدا کرد. جدا از زیورآلات، لباس، دکور و ... بخش خوراکی‌های این بازار به بازار ارگانیک معروف است و تمامی چیزهایی که در آن پیدا خواهید کرد به صورت کاملا ارگانیک تولید شده‌اند. اگر چه گردشگران برای خرید مایحتاج روزانه به این بازار نمی‌روند، اما خرید چیزهایی همچون عسل کاملا طبیعی، بین کسانی که این بازار را می‌شناسند کاملا باب است. البته خود بومونتادیا نیز چندین فروشگاه دارد که موقع بازدید از جاهای دیگرش می‌توانید برای خرید نیز به همان‌جا مراجعه کنید.

۸ مکان عالی در استانبول برای خرید ارزان و مقرون به صرفه

 

Feriköy

 

برای یک شب شاد و مفرح

برای کسانی که می‌خواهند به یک مرکز موسیقی مراجعه کنند، Babylon Bomonti بهترین نقطه‌ی ممکن است. یک مرکز مدرن و زیبا که در سال ۲۰۱۵ بازگشایی شده و هر برنامه‌های متنوعی دارد و با فضای بزرگ و گنجایش حدود ۵۰۰ نفر، یکی از بهترین‌ها در محله به حساب می‌آید. این مرکز یک فروشگاه کوچک نیز داشته و کنسرت‌های مختلفی نیز در آن برگزار می‌شود.

راهنمای گردشگری در استانبول برای عاشقان موسیقی

 

Babylon Bomonti

 

برای طرفداران هنر

برای این قشر انتخاب‌ها متنع است. شما می‌توانید به فرئشگاه و گالری Leica بروید که سال‌های پیش کارخانه‌ای برای تولید دوربین آلمانی بود و حالا یکی از مهم‌ترین گالری‌های هنری در رابطه با عکاسی است و آثار زیبایی نیز در آن به فروش می‌رسد. Alt اما از طرفی یک مرکز هنری است که به صورت دوره‌ای نمایشگاه‌های مختلفی را میزبانی کرده و همچنین نمایش‌هایی نیز در آن برگزار می‌شود که با مراجعه به سایت یا محل آن می‌توانید از برنامه‌های زمان سفر خود اطلاع کسب کنید.

۲۸ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران