محله‌های جهانگیر و کوکورکوما در استانبول: بخش دوم

جاذبه‌های گردشگری استانبول
محله‌های جهانگیر و کوکورکوما در استانبول: بخش دوم

جهانگیر محله‌ای در منطقه بی‌اغلوی استانبول ترکیه است.  این محله که بین میدان تکسیم و کاباتاش واقع شده، دارای خیابان‌های باریک، پارک و کافه‌های خیابانی بسیاری است و از جالب‌ترین مکان‌ها برای اقامت در این شهر به شمار می‌آید. در واقع ساختمان‌ها و خیابان‌ها بسیار منحصر به فرد هستند و اینجا به محله‌ای معروف است که مهاجران آناتولی در کنار هنرمندان و روشنفکران در آن زندگی می‌کردند.

از طرفی دیگر کوکورکوما، محله‌ای است که بین جهانگیر و گالاتاسارای قرار دارد و قدم زدن در خیابان‌های زیبایش یک جاذبه عالی برای بازدیدکنندگان محسوب می شود به خصوص اینکه کافه های متنوع و فراوانی برای استراحت و خورد و خوراک در اینجا وجود دارند. بیایید در ادامه مقاله قبل و قبل از سفر با تور استانبول، با برخی دیگر از جاذبه‌های گردشگری محله‌های جهانگیر و کوکورکوما در استانبول آشنا شویم.

 

فروشگاه‌ها و عتیقه فروشی‌ها

اگر شما عاشق عتیقه هستید، باید از محله کوکورکوما دیدن کنید! اینجا ده‌ها مغازه عتیقه فروشی، از صندوق‌های زیبا گرفته تا نقاشی‌های رنگ روغن کلاسیک و سایر لوازم خانگی عتیقه را در خود جای داده‌اند. در اینجا به برخی از معروف‌ترین عتیقه فروشی‌ها خواهیم پرداخت. فروشگاه a la Turca تاریخ هنر عثمانی را با ارائه طیف وسیعی از فرش‌، پارچه و مبلمان به نمایش می‌گذارد. گالری Alfa نیز حکاکی‌های استانبول‌، نقشه‌های عتیقه و چاپی و نیز سربازان اسباب بازی را به فروش می‌رساند و در Mozk نیز نه تنها لوازم قدیمی مانند کلاه و عینک، بلکه مبلمان عتیقه و وسایل دکوراسیون را نیز خواهید یافت.

اگر به عتیقه علاقه‌ای ندارید هم جای نگرانی نیست. می‌توانید در محله جهانگیر به بوتیک Mariposa 5 بروید که توسط دو خواهر اداره می‌شود و کالاهای خانگی زیبایی را به فروش می‌رساند. Hande Bilten 6 محل تولید کاسه‌های سرامیکی و چینی، جواهرات نقره‌ای و سرامیکی و تزئینات کریسمس است و فروشگاه Opus3A 7 نیز مجموعه‌ای گسترده از سی‌دی‌های موسیقی را به فروش می‌رساند.

 

بازدید از محله بشیکتاش در استانبول

کافه‌ها و رستوران‌ها

پس از بازدید از ده‌ها موزه و دیدنی‌ترین مساجد استانبول که در این مناطق وجود دارند، تردیدی نیست که بسیار خسته و گرسنه خواهید شد. اما نگران نباشید! غذاخوری شیک و هنری 49 Çukurcuma در کوکورکوما اینجاست تا انواع غذاهای لذیذ ترکی و نیز پیتزا و نوشیدنی‌های گوارا را برایتان سرو کند. دیوارهای آجری فضای داخلی و بازتاب نور و گرما روی آنها همراه با صندلی‌های چرمی و راحت، همه چیز را برای گذراندن ساعاتی لذت بخش فراهم می‌کنند.

مردمان ترک عادت به سحر خیزی ندارند و صبحانه را حوالی ظهر صرف می‌کنند. در کافه Anne's Cafe 1 صبحانه لذیذ ترکی به سبک خانگی شامل سیمیت (رول های ترد نان شیرین با دانه کنجد) و منمن (تخم مرغ خرد شده با گوجه فرنگی و فلفل) سرو می‌شود و میزهای بیرون چشم اندازی زیبا به بسفر دارند. گزینه پرطرفدار دیگر  کافه Savoy 2 در جهانگیر است که در سال 1950 تاسیس شده و غذای آماده، چای ترکی، کیک و شیرینی بسیار مطبوعی را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. بعلاوه اگر مایل باشید می‌توانید خوراکتان را در فضای بیرون کافه در زیر درخت بزرگ اقاقیا در کنا مسجد Firuz Aga میل کنید.

همچنین می‌توانید یک قهوه آماده از MoMo 3 بگیرید و از جاده به سمت باغ جهانگیر بروید و به نمایی بی‌همتا از بسفر دسترسی داشته باشید. و در نهایت می‌توانید غذایتان را با مردم محلی در Özkonak 8 بخورید. در اینجا غذای خانگی شامل مانتی (کوفته گوشتی با سس ماست داغ) و پودینگ شیر و دارچین سرو می‌شود.

 

گشتی در محله کوزگونجوک استانبول

حمام Tarihi Galatasaray Hamamı

این حمام ترکی قدیمی و 527 ساله که در جهانگیر واقع شده، یک گزینه کمتر توریستی اما بسیار چشمگیر است که با همتایانش در محله سلطان احمد استانبول برابری می‌کند. در اینجا می‌توانید خستگی گشت و گذار را از تن بزدایید و ریلکس کنید. هزینه ورودی حدود 20 پوند بوده و هزینه‌های درمانی اضافی (اسکراب ، حمام کف صابون ، ماساژ) بین 10 تا 20 پوند است. این حمام با خیابان استقلال 10 دقیقه پیاده روی فاصله دارد.

باقلوا فروشی Faruk Güllüoglu

هیچ خوراکی و شیرینی در استانبول، با باقلوا برابری نمی‌کند. در واقع سفر به استانبول بدون صرف قهوه ترک و باقلوا کامل نخواهد شد. و اما اگر گذرتان به محله جهانگیر افتاد، حتما سری به باقلوافروشی Faruk Güllüoglu بزنید که در جاده Sıraselviler 10 واقع شده و سینی‌های پر از لقمه‌های باقلوایش هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد.

 

بهترین محله‌های استانبول برای گردشگری و زندگی

هتل Momcierge

در محله کوکورکوما و جهانگیر انواع محل‌های اقامت مناسب با هر سلیقه‌ای یافت می‌شود، اما اگر کودک خردسال دارید توصیه می‌کنیم که حتما در هتل Momcierge اقامت کنید. برای خانواده‌هایی که به دنبال سفری راحت و بی دغدغه هستند، این هتل مجموعه‌ای کامل و مدرن از سرویس‌ها را به مهمانانش هدیه می‌دهد که از آن جمله می‌توان به وجود پرستاران کودک، کالسکه، صندلی مخصوص کودکان خردسال در ماشین و مواردی از این دست اشاره کرد.به طور کلی Momcierge یکی از شناخته شده‌ترین و بهترین هتل‌های استانبول است.

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 28 خرداد 1400)

نظرات کاربران