محله‌های جهانگیر و کوکورکوما در استانبول: بخش اول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
محله‌های جهانگیر و کوکورکوما در استانبول: بخش اول

دو محله جهانگیر و کوکورکوما در استانبول، دارای غنای تاریخی و فرهنگی بوده و جدا از اینکه به دلیل مغازه‌های عتیقه فروشی و کافه‌های بسیار شهرت دارند، گالری‌های هنری، موزه‌ها و حمام‌های سنتی ترک (معروف به همام) متعددی را در خود جای داده‌اند. برای اطمینان از بیشترین بهره‌مندی در سفر با تور استانبول، پیشنهاد می‌کنیم که با جاذبه‌های گردشگری محله‌های جهانگیر و کوکورکوما بیشتر آشنا شوید.

 

مسجد جهانگیر

تعداد مساجد و بناهای عبادی در استانبول بسیار زیاد است و در مقاله دیدنی‌ترین مسجدهای استانبول می‌توانید با برخی از آنها آشنا شوید. و اما در مورد مسجد جهانگیر باید گفت که در میان خانه‌ها و ساختمان‌های کوچک در محله جهانگیر واقع شده و نام خود را از این محدوده الهام گرفته است. این مسجد اولین بار به صورت چوبی، در سال  ۱۵۵۹ بعنوان اولین محل زندگی پسر سلیمان ساخته شد. اما پس از آتش سوزی سال ۱۸۷۴، بازسازی گشت و معماری آن دستخوش تغییر شد و اکنون یک بنای سنگی به شمار می‌آید. این مسجد نمایی باشکوه به منظره بسفر و زیبایی‌های تاریخی آن داشته و با چهار ستون بزرگ و پنجره‌های قوسی شکل عظیمش از فاصله دور نیز قابل تشخیص است.

 

۵ خیابان‌ استانبول برای اقامت گردشگران

MazeUp

اگر هیجان خواه هستید، MazeUp بسیار دلخواه شماست! در MazeUp ، شما در یک اتاق حبس خواهید شد و باید در عرض ۶۰ دقیقه با یافتن راه حل از اتاق فرار کنید. در اتاق، عوامل و اشیاء مختلفی خواهید یافت که سرنخ‌هایی برای فرار در اختیارتان قرار می‌دهند. ساعت کار این مجموعه همه روز از ۸:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ است.

موزه معصومیت

موزه معصومیت استانبول با الهام از رمان معروفی به همین نام که توسط اورهان پاموک برنده جایزه نوبل ترکیه خلق شده بود، در کوکورکوما تاسیس شد. از نظر مفهومی، اینجا یک موزه منحصر به فرد است که همزمان با خود رمان ایجاد شد و از عشق‌ها و مسائل زندگی دو خانواده استانبولی حکایت می‌کند. این موزه در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد و حاوی بسیاری از عناصر و اشیا و حتی لباس شخصیت‌هایی است که در رمان به آنها اشاره شده است. ساعات کار این مجموعه سه شنبه، چهارشنبه، جمعه و یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر و پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب است.

 

بهترین هتل‌های استانبول رو به بسفر

حمام Ağa hamamı

سفر با تور ترکیه بدون بازدید از همام (حمام ترکی) کامل نخواهد شد. Ağa hamamı نیز که در سال ۱۴۵۴ در جهانگیر در منطقه بی‌اغلو ساخته شد، یکی از قدیمی‌ترین این بناها در استانبول به شمار می‌آید. اینجا علاوه بر حمام عمومی، شامل امکاناتی نظیر اسکراب طبیعی و ماساژهای حرفه است. این مکان که از یک طراحی کلاسیک با سقف‌ هایی بلند برخوردار است، سه طبقه بوده و فضایی وسیع را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. حمام همه روزه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب پذیرای علاقمندان است.

گالری هنری کوکورکوما

گالری هنری کوکورکوما که در سال ۱۹۹۹ توسط  Nadir Erenier تاسیس شد، یک مکان برجسته و مشهور در محله کوکورکومای استانبول است. علاقمندان به هنر از سراسر جهان، در این گالری گرد هم می‌آیند و همچنین از هنرمندان نوظهور نیز حمایت می‌شود. لازم به ذکر است که این گالری، نمایشگاه‌های متنوعی را از هنرمندان ترک و خارج از کشور ارائه می‌دهد. ساعات کار این مکان همه روزه از ۱۱ صبح تا ۷ عصر است.

 

معرفی مرکز خرید آستوریا استانبول

Pavlika

این فروشگاه هنری که در ژوئن ۲۰۱۳ تاسیس شد، فقط محصولات دست ساز طراحی شده توسط طراحان محلی را به فروش می‌رساند. این آثار دست ساز، صرفا از مواد ارگانیک مانند کاغذ و پنبه ساخته می‌شوند. فروشگاه، برای حفظ دانش صنایع دستی مردم آناتولی تاسیس شد و صاحب آن معتقد است که این دانش تقریبا از بین رفته است. حتی اگر اهل هنر آناتولی نیستید، Pavlika همچنان مکان مناسبی برای خرید برخی از محصولات دست ساز و سوغاتی‌های بی‌نظیر برایتان خواهد بود. این فروشگاه همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ عصر پذیرای علاقمندان است.

موزه اورهان کمال

موزه اورهان کمال در منطقه بی‌اغلو مجموعه‌ای از عکس‌های قدیمی، مجموعه کاملی از اولین کتاب‌ها و وسایل شخصی وی را دربرگرفته است. اورهان کمال، یک فعال سیاسی در قرن بیستم بود و کتاب‌های بسیاری را به زبان‌های مختلف به چاپ رسانید. این موزه، همچنین به ارائه آثار و زندگی نویسندگان دیگر ترکیه می‌پردازد.

 

تجربه لحظاتی آرام و متفاوت در استانبول

 

ARK Kultur

انواع پروژه‌های هنری، طراحی و معماری معاصر در این مکان به نمایش گذاشته می‌شود. در واقع این دفتر که در محله جهانگیر واقع شده، یک ساختمان سه طبقه با ساختاری تاریخی و فضایی فرهنگی است که محل برگزاری سمینارها و نمایش فیلم‌های متعددی است. ساعات کار این مجموعه، سه شنبه تا شنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۵:۳۰ عصر است.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران