بزرگترین باغ وحش‌های استانبول (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بزرگترین باغ وحش‌های استانبول (بخش اول)

یکی از جذاب‌ترین تفریحات در سفر به مقاصد گردشگری متنوع بازدید از باغ‌ وحش است. به خصوص اگر به همراه خانواده و کودکانتان سفر کنید بازدید از باغ وحش می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما مسافران باشد. از آنجایی که تور استانبول همواره با استقبال گردشگران ایرانی همراه بوده است در این مقاله تصمیم داریم تا به معرفی بزرگترین باغ وحش‌های استانبول بپردازیم. در صورتی که به دنیای حیوانات علاقه‌مند هستید و برنامه سفر به استانبول را در سر دارید برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

عمار آکواریوم استانبول (Emaar Akvaryum Istanbul)

یکی از بزرگترین باغ‌ وحش‌های استانبول برای کشف حیات آبی عمار آکواریوم است. این مکان در زیر زمین مرکز خرید عمار اسکوئر مال استانبول قرار داشته و مکانی ایده‌آل برای گردش و بازدید توریست‌ها است. چرا که با رفتن به این مکان می‌توانید همزمان به خرید در یکی از بهترین مراکز خرید استانبول مشغول شوید. در بازدید از عمار آکواریوم شاهد بیش از ۲۰ هزار گونه دریایی و ۲۰۰ گونه از دوزیستان خواهید بود. همچنین قسمت‌هایی مجزا و فوق‌العاده جذاب به صورت تونل آکواریوم، جزیره پنگوئن‌ها، بخش تمساح‌ها، رودخانه ها و آبشارها که زیستگاه سمور، لاک پشت، ماهی و غیره هستند، جنگل و ... در این باغ وحش تعبیه گشته است.

ساعات کاری برای بازدید از عمار آکواریوم در روزهای بین دوشنبه تا شنبه از ۱۰ صبح الی ۹ شب می‌باشد. همچنین برای ورود به آن تهیه بلیط ورودی الزامی است. قیمت بلیط ورودی برای بزرگسالان ۸۵ و برای کودکان ۷۵ لیر ترکیه است. البته اگر کودکی زیر ۳ سال به همراه داشته باشید نیازی به تهیه بلیط برای او نخواهید داشت.

 

۵ ویژگی یک تور خوب استانبول

آدرس: Ünalan, Libadiye Cd. No:78, 34700 Üsküdar/İstanbul, Turkey

 

آکواریوم استانبول (Istanbul Aquarium)

یکی دیگر از بزرگترین باغ وحش‌های استانبول، آکواریوم استانبول است. این مکان به قدری از لحاظ وسعت و گونه‌های‌ جانوری زیر آب بزرگ و جامع است که اغلب آن را با نام آکواریوم ترکیه نیز می‌شناسند؛ به طوری که شهرت جهانی دارد. آکواریوم استانبول دارای مساحتی به اندازه ۲۲ هزار متر مربع بوده و حدود ۱۷هزار گونه دریایی و ۱۵۰۰ گونه از دیگر حیوانات را در خود جای داده است. علاوه بر گونه‌های متنوعی که از موجودات در این مکان وجود دارند معماری و طراحی فضای داخلی آن نیز برای گردشگران بسیار جذاب است. به عنوان مثال حین گردش در آکواریوم استانبول فرصت عبور از مسیر جغرافیایی به طول ۱.۲ کیلومتر را از دریای سیاه تا اقیانوس آرام خواهید داشت. همچنین شما می‌توانید از جنگل بارانی، دریای اژه، کانال سوئز، دریای سرخ، مدیترانه، تنگه جبل الطارق، آتلانتیک شرقی، مید آتلانتیک، آتلانتیک غربی، کانال پاناما، اقیانوس آرام، ناتیلوس (زیردریایی) و ... نیز دیدن کنید. توجه داشته باشید که برای بازدید از آکواریوم استانبول باید بلیط ورودی به قیمت ۱۴۴ لیر برای بزرگسالان و ۱۱۲ لیر برای کودکان را تهیه کنید. کودکان زیر ۲ سال نیازی به تهیه بلیط نخواهند داشت.

 

بازدید از زیباترین نقاط استانبول

آدرس: Şenlikköy, Yeşilköy Halkalı Cd. No:93, 34153 Florya/İstanbul, Turkey

 

دلفیناریوم استانبول (Istanbul dolphinarium)

شاید با رفتن به دلفیناریوم استانبول امکان بازدید از حیوانات خشکی را نداشته باشید ولی به صورت کاملا جامع می‌توانید با انواع پستانداران دریایی آشنا شوید. دلفیناریوم استانبول پروژه‌ای مشترک بین روسیه و ترکیه بوده و در سال ۲۰۰۸ افتتاح گردیده است. این مکان با داشتن وسعتی به اندازه ۸۶۹۵ متر مربع توانسته عنوان بزرگترین دلفیناریوم پوشیده اروپا را از آن خود کند. اگر احساس می‌کنید که بازدید از این مکان و تماشای نمایش دلفین‌ها می‌تواند برای شما و کودکانتان جذاب باشد حتما در روزهای سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۲ ظهر الی ۵ عصر و در روزهای دوشنبه در ساعت ۲ ظهر در آن حضور داشته باشید.

ناگفته نماند که برای تماشای نمایش دلفین‌ها تهیه بلیط مجزا الزامی است. هزینه بلیط برای تماشای نمایش یک ساعته دلفین‌ها برای کودکان زیر ۳ سال رایگان، برای بزرگسالان ۴۰۰ و برای کودکان ۳۶۰ لیر است. همچنین در این مکان فرصت‌هایی مثل شنا با دلفین‌ها عکس گرفتن با آن‌ها نیز فراهم گردیده است که هر کدام نیاز به پرداخت هزینه مضاعف دارند.

آدرس: Silahtarağa Mh, Silahtarağa Cd. No:20, 34050 Eyüpsultan/İstanbul, Turkey

 

آکواریوم سی لایف استانبول (Sea Life Aquarium)

آخرین مورد از بزرگترین باغ وحش‌های استانبول که مرتبط با دنیای زیر آب است، آکواریوم سی لایف نام دارد. البته این مکان در بین بومیان استانبول تورکوازو Turkuazoo نیز نامیده می‌شود. آکواریوم سی لاف نه تنها در استانبول بلکه در اروپا در دسته بزرگترین آکواریوم‌ها قرار می‌گیرد. خبر خوب اینکه این آکواریوم در مرکز خرید فروم استانبول قرار گرفته و عاشقان خرید می‌توانند با یک تیر دو نشان زده و از خرید کردن در یکی از بهترین مراکز خرید استانبول نیز لذت ببرند. آکواریوم سی لایف نه تنها باغ وحشی برای به نمایش گذاشتن حیات زیر آب است بلکه در حوزه آموزشی نیز فعالیت دارد. شما می‌توانید در این بازدید از گونه‌های نادر جانوری دریایی، لاک پشت‌ها، عروس دریایی، کلون فیش و کوسه‌ها دیدن کرده و در صورت تمایل به غواصی و شنا با آن‌ها بروید.

اگر تصمیم قطعی خود را برای بازدید از آکواریوم سی لایف استانبول گرفته‌اید در تمامی ایام هفته در ساعات کاری ۱۰ صبح تا ۸ شب در آن حضور داشته باشید. قیمت بلیط ورودی به این مجموعه بی‌نظیر بسته به سلیقه گردشگران متفاوت خواهد بود. به این معنا که برای خرید بلیط کلی (سینگل تیکت دیلی تیکت) نیاز به پرداخت ۱۳۰ لیر، بلیط ترکیبی (کمباین تیکت) ۲۰۰ لیر، بلیط دسترسی سالانه به تمامی بخش‌ها و شرکت در تمامی مراسم‌های آن در طول یک سال ۲۴۰ لیر می‌باشد

 

برترین سالن‌های کنسرت در استانبول

آدرس: Kocatepe, Paşa Cd, 34045 Bayrampaşa/İstanbul, Turkey

۱۰ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران