۱۰ باغ وحش معروف استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۱۰ باغ وحش معروف استانبول

استانبول یکی از رنگارنگ‌ترین کلانشهرهای جهان است و این تنوع رنگ‌ها، در حیات وحش این خطه نیز به خوبی خود را نشان می‌دهد. در واقع این شهر، میزبان باغ وحش‌های کوچک و بزرگ بسیاری است که برخی از آنها حتی شهرت جهانی دارند. می‌توانید در باغ وحش های استانبول با فراغ بال از قدم زدن، شکم گردی و تماشای موجوداتی دوست داشتنی و باشکوه لذت ببرید و خاطرات این سفر جذاب را، با گرفتن عکس‌هایی از این فضاهای منحصر به فرد ماندگار کنید.

 

آشنایی با محبوب‌ترین باغ وحش های استانبول

وقتی صحبت از سفر با تور استانبول به میان می‌آید، باید گفت این شهر فرصت‌هایی برای گشت و گذار تمام بازدیدکنندگان در هر رده سنی ارائه می‌دهد. خصوصا اگر با فرزند خردسال سفر می‌کنید، ممکن است دغدغه یافتن جاذبه‌های مناسب را داشته باشید که هم امنیت و هم جذابیت را برای او نیز را به ارمغان آورد. در این صورت، توصیه می‌کنیم حتما سری به باغ وحش های استانبول بزنید که معمولا اولین انتخاب مسافرانی هستند که به صورت خانوادگی سفر می‌کنند.

عمار آکواریوم استانبول 

در آکواریوم Emaar که یکی از بزرگ‌ترین باغ وحش های استانبول است، می‌توانید زندگی آبزیان خیره کننده را در سفر با تور ترکیه، از نزدیک تماشا و تجربه کنید. از تمساح‌ها گرفته تا برخی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین گونه‌های ماهی، شما را شگفت زده می‌کنند! بعلاوه، پرسنلی را در اینجا خواهید یافت که از ارائه اطلاعات در مورد این موجودات دریایی بسیار خوشحال خواهند شد.

بنابراین اگر گذرتان به مرکز خرید عمار اسکوئر مال افتاد، در کنر خرید و شکم گردی، حتما سری به این مکان توریستی بزنید و از رویارویی با ۲۰۰۰۰ گونه موجودات دریایی و ۲۰۰ گونه از دوزیستان لذت ببرید. گفتنی است این مرکز خرید به بخش‌هایی مجزا تقسیم شده از جمله: بخش تمساح‌ها، جزیره پنگوئن‌ها، تونل آکواریوم، جنگل، رودخانه‌ها و فضاهای آبی که محل زندگی دوزیستانی نظیر ماهی، لاکپشت و سمور هستند.

ساعات بازدید: ۱۰ صبح تا ۲۱

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۸۵ لیر، برای کودکان بالای ۳ سال ۷۵ لیر و برای کودکان زیر ۳ سال رایگان است.

 

۲۰ تا از بهترین هتل های استانبول

آدرس: Ünalan, Libadiye Cd. No:78, 34700 Üsküdar/İstanbul, Turkey

 

آکواریوم استانبول

از آکواریوم استانبول که به خاطر حیوانات دریایی شگفت انگیزش شهرت دارد، غافل نشوید. در واقع از میان تمام باغ وحش های استانبول، این مکان از نظر تنوع حیواناتی که در آن نگهداری می‌شوند، شاخص بوده و یکی از جاذبه‌های مهم آن پنگوئن‌ها هستند. بعلاوه اینجا، مجموعه‌ای جالب توجه از ماهیان را در خود جای داده است.

این آکواریوم از دریای سیاه تا اقیانوس آرام، به طول ۱.۲کیلومتر امتداد می‌یابد و با ۱۶ مکان موضوعی و همچنین یک مدل از جنگل‌های بارانی آمازون، به استقبال بازدیدکنندگانش می‌آید. این مکان با مساحتی بالغ بر ۲۲ هزار متر مربع، از بزرگ‌ترین باغ وحش های استانبول به شمار می‌آید و در اینجا با ۱۷ گونه دریایی و ۱۵۰۰ گونه از سایر موجودات روبرو خواهید شد.

در این فضای تعاملی می‌توانید به ماهی‌ها غذا بدهید، فیلم‌،های برتر در سینما ۵ بعدی را شاهد باشید و یا با شبیه ساز طوفان، غوطه وری در میان طوفان و هیجان بالا را تجربه کنید. و اگر به دنبال ماجراجویی بیشتر هستید بهتر است غواصی با کوسه را در آکواریوم امتحان کنید و پس از اتمام یک جلسه غواصی ۳۰ دقیقه‌ای، گواهی غواصی نیز به شما اعطا می‌شود. بعلاوه می‌توانید سوغاتی‌های جذابی را از فروشگاه هدیه این آکواریوم خریداری کنید.

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۱۴۴ لیر، برای کودکان بالای ۲ سال ۱۱۲ لیر و برای کودکان زیر ۲ سال رایگان است.

 

دلفیناریوم استانبول

گفته می‌شود دلفین‌ها، از دوست داشتنی‌ترین موجودات روی کره زمین هستند. و چه کسی دوست ندارد زمان باکیفیتی را با چنین موجود بامزه‌ای بگذراند؟ البته هر چند دلفیناریوم از محبوب‌ترین باغ وحش های استانبول است، به بازدید از دلفین ها خلاصه نمی‌شود. در واقع به غیر از دلفین‌ها، می‌توانید برخی از باورنکردنی‌ترین نمایش‌هایی که توسط  فوک‌ها و یک نهنگ سفید تازه متولد شده اجرا می‌شود را شاهد باشید و همچنین با سایر پستانداران دریایی آشنا شوید. بعلاوه امکان تعامل با دلفین‌ها و عکس گرفتن و شنا کردن با آنها نیز وجود دارد. گفتنی است این فضای وسیع که از مساحتی بالغ بر ۸۶۹۵ متر مربع برخوردار است، با عنوان بزرگ‌ترین دلفیناریوم سرپوشیده اروپا شهرت دارد.

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۱۴ ظهر الی ۱۷ عصر

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۴۰۰ لیر، برای کودکان بالای ۳ سال ۳۶۰ لیر و برای کودکان زیر ۳ سال رایگان است.

آدرس: Silahtarağa Mh, Silahtarağa Cd. No:20, 34050 Eyüpsultan/İstanbul, Turkey

 

آکواریوم سی لایف استانبول (Sea Life Aquarium)

از دیگر مکان‌هایی که حیات زیر آب را به بهترین نحو به تصویر می‌کشند، می توان به آکواریوم Sea Life  اشاره کرد. اینجا یکی از بزرگ‌ترین باغ وحش های استانبول و اروپا بوده و فضایی عالی را برای دیدار با لاک پشت‌ها، عروس دریایی‌ها، کوسه‌ها و سایر جانوران نادر فراهم می‌آورد. گفتنی است این آکواریوم، در مرکز خرید فروم استانبول واقع شده و گشت و گذاری مفرح را در کنار خرید برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

ساعات بازدید: از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰

هزینه ورودی: برای بازدیدهای انفرادی ۱۳۰ لیر و برای بازدیدهای گروهی ۲۰۰ لیر است.

 

راهنمای کامل سفر زمینی به استانبول

 

آدرس: Kocatepe, Paşa Cd, 34045 Bayrampaşa/İstanbul, Turkey

 

اصلان پارک توزلا ویاپورت مارینا

Aslan Park Tuzla Viaport Marina یکی از برترین باغ وحش های استانبول است که در سال ۲۰۱۸، با هدف حمایت از گونه‌های تحت خطر انقراض و فراهم آوردن مکانی مناسب برای زندگی گربه سانان افتتاح شد. پارک اصلان که اولین پارک گربه سانان در ترکیه بوده، یک باغ وحش جدید به شمار می‌آید که در زمینی به وسعت ۸ هکتار گسترده شده است. در این پارک می‌توانید گونه‌های بسیاری از گربه‌ سانان از پلنگ سیاه تا ببر بنگال شیر، ببر، سیاهگوش، کاراکال و جگوار را شاهد باشید و با بچه گربه‌های ملوس عکس بگیرید.

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۵۹ لیر و برای کودکان زیر ۳ سال رایگان است.

تجربه تیراندازی با اسلحه در سفر به استانبول

Cami Mh., Balıkçılar Sk. U Blok No:20 D:U, D:226, 34940 Tuzla, Turkey

 

سافاری جانگل استانبول

اینجا یک سافاری پارک جنگلی در تم پارک ویالند، در منطقه ایوب در سمت اروپایی استانبول را رقم می‌زند و مقرون به صرفه‌ترین گزینه در لیست بهترین باغ وحش های استانبول است. این پارک که در یک منطقه ۵۰۰۰ متر مربعی گسترده شده، خانه ۱۰۰ گونه از موجودات عجیب و غریب بوده و از ماهی‌های استوایی و بندپایان گرفته تا خزندگان، پستانداران و پرندگان رادر خود جای داده است.

بدون شک از مواجهه با مارهای آناکوندای سبز، پیتون برمه‌ای و بوآی دم قرمز و همچنین قورباغه، عنکبوت، تمساح، میمون، لاک پشت، کوسه، بزرگ‌ترین رتیل جهان و مارمولک سمی به هیجان خواهید آمد. علاوه بر این، در اینجا یک هتل و یک مرکز نمایشگاهی نیز در نظر گرفته شده است. در بالای پارک هم، به یک منطقه خرده فروشی بزرگ دسترسی دارید که مکانی فوق العاده را برای علاقمندان خرید رقم می‌زند.

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۲۰

هزینه ورودی: ورود به پارک جنگلی ۳۵ لیر و بازدید از قسمت‌های مختلف مثل سافاری و سیاه‌چال ۳۰ لیر است. 

Yeşilpınar, Şelale Sk. No:29, 34065 Eyüpsultan/İstanbul, Turkey

 

باغ وحش فاروق یالچین

باغ وحش Faruk Yalçın یا باغ وحش داریجا، یکی از بزرگ‌ترین باغ وحش های استانبول است که در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد. بازدیدکنندگان می‌توانند پستانداران، پرندگان، خزندگان و گونه‌های مختلف گیاهی را در این پارک شاهد باشند. در واقع این مرکز، میزبان بیش از ۲۰۰ گونه از جانوران و ۳۰۰ گونه مختلف گیاهی و درختی است. در پارک، فضاهایی بعنوان زمین بازی، آکواریوم و کافه باغ وحش درنظر گرفته شده‌اند. در عین حال، خانواده‌ها می‌توانند با تور قطار کودکان در باغ‌ وحش به گشت و گذار بپردازند.

ساعات بازدید: همه  روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۸۰ لیر، برای کودکان بین ۳ الی ۱۵ سال ۶۰ لیر و برای کودکان زیر ۲ سال رایگان است.

 

گردشی نیم روزه از استانبول به یالوا

Piri Reis, Tuzla Cd. No:297, 41700 Darıca/Kocaeli, Turkey

 

باغ وحش چکمه کوی حیوانات باهچسی

باغ وحش Çekmeköy Hayvanat Bahçesi، مجموعه‌ای از طبیعت و زندگی در چکمه کوی را ارائه می‌دهد. این فضا که در مساحتی بالغ بر ۲۰۰ هکتار گسترده شد، یکی از برترین و بزرگ‌ترین باغ وحش های استانبول به شمار می‌آید و همچنین رستوران‌ها، کافه‌ها، زیپ لاین و باشگاه پونی را شامل می‌شود. این پارک، میزبان بیش از ۴۰۰ حیوان از ۶۰ گونه مختلف بوده و همچنین زیستگاه گونه‌های متنوع گیاهی و یک مرکز توانبخشی مخصوص حیوانات است.

ساعات بازدید: همه روزه از ۹ صبح تا ۲۱

هزینه ورودی: ۱۶۹.۱۵ لیر (هزینه استفاده از هر کدام از جاذبه‌ها جداگانه محاسبه می‌شود)

Çatalmeşe Mahallesi Mesire Alanı, 30 Ağustos Cd. No:3, 34467 Çekmeköy/İstanbul, Turkey

 

باغ وحش پولونزکوی

باغ وحش Polonezkoy در بیکوز را می‌توان یکی از بهترین باغ وحش های استانبول در نظر گرفت. زیرا حیوانات در پشت میله‌های زندان محبوس نمی‌شوند، بلکه در زیستگاه وسیع و حفاظت شده‌ای زندگی می‌کنند.

در این تاسیسات که بیش از ۱۴۰ هکتار وسعت دارد، بازدیدکنندگان می‌توانند بسیاری از موجودات جذاب از جمله بزها، خوکچه‌های هندی، پرندگان موجدار، گورخرها، آلپاکا را تماشا کنند و با آنها ارتباط برقرار نمایند. این مرکز همچنین دارای یک کلوپ روستایی است که به علاقمندان امکان می‌دهد اتاقی را رزرو کرده و اقامت در دل طبیعت را تجربه کنند. همچنین فضاهای سبز و زمین‌های بازی برای کودکان درنظر گرفته شده‌اند.

ساعات بازدید: روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ و آخر هفته‌ها، از ساعت ۹ صبح تا ۲۰:۳۰

هزینه ورودی: بسته به روز و جمعیت بازدیدکنندگان، بین ۲۸ تا ۳۳ لیر متغیر است.

 

تفریحات رایگان در استانبول

Polonez, 75. Yıl Cd., 34829 Beykoz/İstanbul, Turkey

 

باغ وحش هولوگرافیک کشتی نوح

در نهایت سری می زنیم به اولین و تنها باغ وحش هولوگرافیک ترکیه به نام کشتی نوح که در سال ۲۰۱۶ در منطقه توزلا تاسیس شد. این فضا که از محبوب‌ترین باغ وحش های استانبول است، با الهام از کشتی نوح طراحی شده و بیش از ۵۰ حیوان منقرض شده و زنده از مناطق جغرافیایی مختلف ترکیه را با "سیستم هولوگرام فرمت رایگان" که یکی از محبوب‌ترین فناوری‌ها در جهان است به نمایش می‌گذارد.

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۷:۳۰

هزینه ورودی: ۶۹۵ لیر

Aydıntepe, Şelale Eğitim Parkı, Aydınlı Yolu Cd., 34947 Tuzla/İstanbul, Turkey

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۵ آبان ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 02 دی 1402)

نظرات کاربران