هفت شهر محبوب گردشگران تور تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
هفت شهر محبوب گردشگران تور تایلند

تایلند کشوری شگفت‌انگیز است که می‌توانید روزهای زیادی در آن گردش کنید و همیشه دیدنی‌های تازه‌ای را تماشا کنید و یا تجربه‌های جدیدی برای خودتان بسازید. شهرهای تایلند از میراث فرهنگی بسیار غنی برخوردارند. مکان‌های تاریخی فراوانی در گوشه و کنار شهرها انتظار گردشگرانی را می‌کشند که از سراسر جهان به این کشور سفر کرده‌اند؛ اما این جاذبه‌ها به بناهای قدیمی و تاریخی محدود نیستند؛ از معابد قدیمی ارزشمند تا بازارهای شلوغ شبانه و مناظر طبیعی با سواحل زیبا، جزایر بهشتی شما را به کشور لبخندها دعوت می‌کنند. در ادامه این مطلب با هفت شهر محبوب گردشگرانی که با تور تایلند سفر کرده‌اند، آشنا خواهیم شد:

 

شهر هفتم: کرابی، دروازهای به سوی جاذبه‌های گردشگری حیرت انگیز

کرابی (Krabi Town)، شهر کوچکی در شبه جزیره مالایا است که یک محل عالی برای آشنا شدن با فرهنگ محلی مردم تایلند است.در این شهر می‌توانید در بازارهای محلی شبانه پرسه بزنید و یا ماساژ تسکین دهنده تایلندی را امتحان کنید.

کرابی شهر ماجراجویی‌ها، به تنهایی یک مقصد گردشگری ایده آل است که می‌توانید روزهای زیادی را در آن سپری کنید؛ اما بیشتر گردشگران از این شهر به عنوان دروازه‌ای برای بازدید از جاذبه‌های باورنکردنی که در نزدیکی این منطقه قرار دارند، استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، در حدود هشت کیلومتری خارج از شهر یک معبد پر زرق و برق وجود دارد که بر روی تپه‌ای زیبا قرار گرفته است. در صورتیکه خودتان را به این بلندی برسانید، می‌توانید منظره پانورامای حیرت انگیزی از منطقه را تماشا کنید.

 

krabi-town_result

 

شهر ششم: سوخوتای، تماشای طلوع خورشید از میان ویرانه‌های باستانی

سوخوتای (Sukhothai) پایتخت قبلی کشور تایلند است که اکنون مکان‌های تاریخی زیادی را در خود جای داده است. در پارک تاریخی سوخوتای می‌توانید ویرانه‌های باورنکردنی و مکان‌های باستانی را ببینید که قدمت آن‌ها به دوره پادشاهان قرن سیزدهم و چهاردهم می‌رسد؛ دوره‌ای که به زمان شکوفایی تمدن تایلند شناخته می‌شود.

اگر در سفرتان به تایلند، قصد بازدید از سوخوتای را دارید، حتما طوری برنامه‌ریزی کنید که طلوع آفتاب را در پارک باستانی این شهر بگذرانید. در این ساعت روز، می‌توانید طلوع خورشید و روشن شدن هوا را از میان مجسمه‌ها و معابد حیرت انگیز و ویرانه‌های باستانی تماشا کنید.

 

۷ هتل‌ جذاب و شناور تایلند؛ تجربه زندگی در دل طبیعت

sukhothai_result

 

شهر پنجم: ناکون راتچاسیما، شهر مال‌ها و مراکز خرید

ناکون راتچاسیما (Nakhon Ratchasima)، شهر بزرگ و پر جنب و جوشی است که بازارهای فراوان و متنوعی را در خود جای داده است؛ از مال‌های بزرگ تا غرفه‌های کوچک خیابانی که با دیدن آن‌ها غافلگیر خواهید شد. این شهر در شمال شرقی تایلند واقع شده و مرکز بزرگترین استان تایلند است. بازدید از پارک ملی پرندگان، قایق سواری در رودخانه Lam Takhong دو فعالیت محبوب برای گردشگرانی هستند که به این شهر سفر می‌کنند.

با این حال بسیاری از گردشگران، این شهر را به عنوان مقصد اصلی سفرشان انتخاب نمی‌کنند، بلکه در این شهر مستقر می‌شوند تا از دیدنی‌هایی مانند پارک ملی خواجو یای، خانه فیل‌های آسیایی و ویرانه‌های باستانی به جای مانده از تمدن‌های قدیمی بازدید کنند.

 

۵ جزیره خالی از سکنه‌ و بکر تایلند برای طبیعت‌گردی

nakhon-ratchasima_result

 

شهر چهارم: پاتایا، یک تفرجگاه ساحلی برای مجردها

پاتایا (Pattaya) یک تفرجگاه ساحلی محبوب برای مجردها و زوج‌هایی است که می‌خواهند یک خوشگذرانی تمام عیار را تجربه کنند. با این حال اگر در حال برنامه ریزی برای یک سفر خانوادگی با همراهی فرزندان خود هستید، بهتر است مقصد دیگری را انتخاب کنید.

هرچند که در سال‌های اخیر، دولت محلی تلاش کرده است تا با سرمایه‌گذاری در ساخت مراکز خرید مهم در پاتایا و امکانات تفریحی مناسب‌تر برای خانواده‌ها، چهره این تفرجگاه ساحلی را تغییر دهد، اما هنوز هم بیشتر و پرطرفدارترین تفریح‌های این منطقه شامل ماساژ و گشت وگذار شبانه در شهر پاتایا است.

 

pattaya_result

 

شهر سوم: آیوتایا، سرزمین تمدن باستانی تایلندی‌ها

شهر تاریخی آیوتا (Ayutthaya) در نزدیکی بانکوک واقع شده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این شهر تاریخی، در سال ۱۷۰۰ میلادی بزرگترین شهر جهان بود. اگرچه با گذشت قرن‌ها، بخش بزرگی از این شهر ویران شده است، اما هنوز هم آثار برجسته و ویرانه‌های ارزشمندی از دوران شکوه آیوتایا در گوشه و کنار شهر خواهید دید که نشان‌دهنده تمدن کهن مردم این سرزمین هستند.

بازار شناور شهر آیوتایا، یکی دیگر از تجربه‌هایی است که نباید در سفر به تایلند از کنارش بگذرید. برای خرید از این بازار شناور جذاب ، باید سوار قایق‌های محلی شوید و در حالیکه روی آب حرکت می‌کنید از غرفه‌های کوچک و بزرگ خرید کنید.

 

معرفی بهترین رستوران‌های هندی در بانکوک

ayutthaya_result

 

شهر دوم: چیانگ مای، شهر معبدهای بودا

چیانگ مای (Chiang Mai) شهری نه چندان بزرگی است که بیشتر از ۳۰۰ معبد بودایی را در خود جای داده است. این شهر، یک مقصد آرام و بی سر و صدا برای کسانی است که به قصد کسب آرامش به تایلند سفر می‌کنند. برای کامل شدن این آرامش، خیال‌تان جمع باشد که در این شهر به ماساژهای مخصوص و با کیفیت تایلندی هم دسترسی خواهید داشت.

معبد وات پراتات دووا سوتپ که بر بالای یک تپه قرار گرفته است، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهر چیانگ مای است که حتما باید از آن دیدن کنید. در این معبد، مجسمه‌ای از بودا خواهید دید که در میان مردم محلی از احترام زیادی برخوردار است.

 

جدیدترین مراکز خرید بانکوک که باید از آن‌ها دیدن کنید

chiang-mai_result

 

شهر اول: بانکوک، شهر آسمان خراش‌ها

بانکوک، یکی از دیدنی‌ترین و منحصر به فردترین شهرهایی است که در سراسر آسیای جنوب شرقی خواهید دید. پایتخت تایلند، شهری با جاذبه‌های گردشگری فراوان تاریخی، سنتی، مدرن و طبیعی است و همین ویژگی آن را به نخستین شهر گردشگری تایلند تبدیل کرده است.

آسمان‌خراش‌های معروف این شهر، بازارهای معروف شناور بانکوک و مراکز خرید متنوع و ارزان بانکوک برای سلیقه‌های گوناگون، آرامگاه‌ها و معابد درخشان در سراسر این شهر توجه شما را به خود جلب خواهند کرد. مهم‌تر از همه این‌ها، بانکوک دارای یک زندگی شبانه شلوغ و غذاهای عجیب و غریب تایلندی است که نباید به سادگی از خیرش بگذرید.

 

bangkok_result

۰۳ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران