معروفترین سواحل تایلند به انتخاب گردشگران

جاذبه‌های گردشگری تایلند
معروفترین سواحل تایلند به انتخاب گردشگران

بخش زیادی از میلیون‌ها گردشگری که هر ساله با تور تایلند سفر می‌کنند، به جای ماندن در بانکوک به سراغ جزایر و سواحل زیبای تایلند می‌روند. سواحلی که بعضی‌هایشان بسیار بیشتر از دیگر نقاط تایلند معروفند. مثل ساحل مایا که در فیلم معروف "ساحل" در سال ۲۰۰۰ به نمایش در آمد یا ساحل معروف منطقه پاتونگ پوکت که تقریبا هر گردشگری که به پوکت می‌آید، حداقل یک بار در آن حضور پیدا می‌کند. همین ایده باعث شد ما امروز به سراغ معروف‌ترین ساحل‌های تایلند برویم، این سواحل بهترین یا خاص‌ترین نیستند، بلکه بیشتر نزد گردشگران معروفند.

 

ساحل مایا، فی فی

ساحل مایا، بدون شک معروف‌ترین ساحل تایلند است و آن به خاطر فیلمی است که در سال ۲۰۰۰ در این مکان فیلم‌برداری شد و به اثری بسیار معروف بدل گشت. اما چرا ساحل مایا در جزیره فی فی را برای این فیلم انتخاب کرده بودند؟ به خاطر زیبایی منحصر به فرد این ساحل با صخره‌هایی که تا ۱۰۰ متر ارتفاع دارند و این ساحل را در بر گرفته‌اند. این خلیج زیبا به خاطر همین شکل خاصی که دارد، آبی شفاف و بی‌نظیر داشته و تصویری متفاوت از هر آنچه از یک ساحل زیبا در ذهن دارید برایتان به تصویر می‌کشد.

 

ساحل مایا

 

ساحل پاتونگ، پوکت

دومین ساحل معروف تایلند، ساحلی بسیار جذاب در پوکت است که یک بار در سال ۲۰۰۴ به خاطر سونامی ویران شد اما دوباره به سرعت ساخت و ساز در آن صورت گرفت و حالا بسیار جذاب‌تر از گذشته میزبان گردشگران است. این مکان مملو از قایق‌های چوبی محلی و قایق‌های تفریحی است و هر ورزش آبی که در نظر داشته باشید را می‌توانید در آن تجربه کنید.

 

 بهترین فعالیت‌های خانوادگی که می‌توانید در پوکت تجربه کنید 

ساحل پاتونگ

 

خلیج تونسای، فی فی

فی فی این روزها به جایی بسیار محبوب در تایلند بدل شده است و دیگر آن جزیره‌ی ساکت و آرامی نیست که یک دهه پیش به عنوان جایی بکر شناخته می‌شد. حالا سواحل آن در بالای لیست گردشگران واقع شده و همه می‌خواهند ابتدا به آن‌جا بروند. همین امر باعث شده خلیج استثنایی و زیبای تونسای جزو معروف‌ترین سواحل کل تایلند باشد.

 

خلیج تونسای

 

ساحل رایلی، کرابی

هیچ کس نیست که به کرابی شهر ماجراجویی‌ها رفته باشد و به این ساحل زیبا مراجعه نکند. معروف‌ترین ساحل کرابی که اولین جایی است که هر کس در سفر به این شهر به شما پیشنهاد می‌کند. این ساحل زیبا که در پیک مسافرت به کرابی بسیار شلوغ می‌شود، دارای آب شفاف و زیباست و اطرافش را صخره‌های سرسبز بسیار زیبا فراگرفته‌اند.

 

 هتل‌های ارزان قیمت کرابی به همراه استخر و در جوار ساحل 

ساحل رایلی

 

 ساحل کائو لاک، پوکت

این ساحل زیبا در یکی از معروف‌ترین و پرترددترین پارک‌های ملی تایلند در پوکت ، پارک ملی کائو لاک واقع شده است. جایی بسیار زیبا که به واسطه طبیعت بی‌نهایت زیبایش و البته طلوع آفتاب بی‌نظیرش معروف است. البته اگر شلوغی این ساحل کمی شما را اذیت می‌کند، می‌توانید در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای ساحل جنوبی این منطقه را امتحان کنید که هیچ کم از این ساحل نداشته و کم‌تر شناخته شده است، به همین خاطر گردشگر کم‌تری به خود می‌بیند.

 

ساحل کائو لاک

 

ساحل چاونگ، سامویی

ساموئی جزیره‌ی شن‌های سفید چندین و چند ساحل زیبا دارد، اما هیچ کدامشان از نظر معروفیت به پای ساحل چاونگ نمی‌رسد. مکانی با آب کریستالی زیبا که در پشت فضایی سرسبز و زیبا دارد که مملو از اقامتگاه‌های لوکس بوده و انواع امکانات مختلف را به خود می‌بیند.

 

 ۷ مکان تماشایی در سامویی که می‌توانید رایگان از آن‌ها دیدن کنید

ساحل چاونگ

 

ساحل هاد رین، پاهانگ

این ساحل به واسطه جشن‌های شبانه‌ای که در آن برگزار می‌شود بسیار معروف شده است به طوری که کسانی که به دنبال یک شب شلوغ و جذاب می‌گردند، حتما در سفر با تور تایلند سری به این ساحل خواهند زد. ساحل دارای امکانات زیادی نیست، و پهنای زیادی دارد، اما شن‌های نرم و سفیدش و فضایی که در اختیار گردشگران می‌گذارد باعث شده تا یکی از بهترین جاهای منطقه برای برگزاری جشن‌های بزرگ باشد.

 

ساحل هاد رین

 

ساحل پاتایا

پاتایا بعد از بانکوک محبوب‌ترین شهر نزد گردشگران است و ساحل اصلی این شهر زیبا نیز بدون شک یکی از معروف‌ترین و شلوغ‌ترین سواحل تایلند به حساب می‌آید. با توجه به اینکه پاتایا از پایتخت تنها ۹۰ دقیقه فاصله دارد، بسیاری از گردشگران بانکوک برای بودن در ساحل به این منطقه و این ساحل مراجعه می‌کنند.

 

 راهنمای گشت و گذار شبانه در پاتایا؛ شهر همیشه بیدار تایلند

ساحل پاتایا

 

ساحل هوا هین

شهر رویایی هوا هین یکی از شهرهای قدیمی و شاهانه تایلند است که با اقامتگاه‌های لاکچری ساحلی‌اش جایگاهی خاص بین گردشگران دارد. ساحل اصلی این منطقه یک ساحل زیبا و فوق‌العاده است که با توجه به محبوبیت بالایی که نزد گردشگران دارد، عموما مملو از جمعیت می‌شود.

 

ساحل هوا هین

 

ساحل شن‌های سفید، جزیره چانگ

این ساحل شاید بین گردشگران بین‌المللی خیلی معروف نباشد، اما گردشگران داخلی تایلند به شدت عاشق این ساحل هستند و آخر هفته‌ها بسیاری از مردم محلی برنامه‌ی خود را برای رفتن به این منطقه می‌گذارند. ساحل بزرگ و زیبایی که گردشگران خارجی نیز به تدریج در حال کشف آن هستند!

 

ساحل شن‌های سفید

۰۸ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران