راهنمای فرار از سیل انبوه گردشگران در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
راهنمای فرار از سیل انبوه گردشگران در تایلند

بازدید از کشورهای دیگر و دیدن جاذبه‌های توریستی آن‌ها همیشه تجربه‌ای خوب و منحصر به فرد است. با این همه شلوغی و جمعیت گردشگران یکی از موارد اجتناب ناپدیر هر سفری‌ست. چه کسی‌ست که نخواهد ساحلی خصوصی و خلوت داشته باشد و یا آزادانه در اطراف معابد پرسه نزند؟ بیشتر سفرهای تور تایلند از آبان تا بهمن اتفاق می‌افتد و اجتناب از جمعیت به طور کلی بسیار دشوار است. ما در اینجا شما را برای دوری از شلوغی تایلند راهنمایی می‌کنیم.

 

حقایق آماری

خوب است بدانید که بین ساعت‌های ۹:۳۰ - ۱۰:۳۰ صبح و ۱۲:۰۰ -۱۴:۰۰ ظهر معمولا شلوغ‌ترین زمان‌هاست. در عوض بین ساعت‌های ۸ – ۹ صبح و ۵ - ۶:۳۰ عصر آرام‌ترین زمان برای رفتن به جایی‌ست. قبل از سفر به تایلند باید بدانید اوج گردشگری در این کشور از آبان تا بهمن است ولی از فروروین و اردیبهشت تا مهر این کشور کم‌ترین توریست را به خود می‌بیند که برای ما خبر خوبی‌ست زیرا عمده سفرها در فصل تابستان انجام می‌شود. در سراسر تایلند هزاران معبد وجود دارد که می‌توان از آن‌ها بازدید کرد بنابراین سعی کنید در سفر به شهرها به معابد کم‌تر شناخته شده بروید که جمعیت کم‌تری اطراف‌شان را احاطه کرده‌اند. صبح زود بهترین زمان برای بازدید از پارک‌های تاریخی Sukhothai و Ayutthaya است. به همین ترتیب اگر در پوکت هستید به سواحل آرام‌تر بروید و در تله پاتونگ نیافتید.

 

 گشت و گذاری در خیابان خائوسان بانکوک؛ مرکز پیاده‌روی جهان 

 

 تایلند

 

 

شلوغ‌ترین نقاط

در تایلند سرزمین لبخندها شما از جزایر خیره‌کننده تا خرابه‌های باستانی چیزهای شگفت‌انگیز زیادی برای کشف وجود دارد که بین گردشگران محبوب هستند. در بین تمام چیزهای دیدنی و کشف‌ کردنی که وجود دارد بعضی نقاط جزو بایدهایی هستند که هیچ گردشگری نمی‌خواهد آن‌ها را از دست بدهد. جاهایی مثل سواحل زیبای پوکت و کو سامویی، گرند پلیس بانکوک، Doi Suthepin در چیانگ مای، پارک‌های تاریخی در آیوتهایا، و سوخوتای همگی جاهای زیبایی هستند که کسی نمی‌خواهد دیدن‌شان را از دست بدهد. برای این کار باید مواردی را رعایت کنید.

 

 ۵ جزیره خالی از سکنه‌ و بکر تایلند برای طبیعت‌گردی 

 

 تایلند

 

 

ساعت مناسب را انتخاب کنید

اوج فصل گردشگری در تایلند به دلیل آب و هوای ثابت و گرم توریست‌های بیشتری را به خود می‌بیند در صورتی که نیمه اول سال کاملا اوضاع برعکس است. زمان رفتن یکی دیگر از فاکتورهای مهم است. مثلا گرند پلیس جاذبه اصلی بانکوک را همه بازدید می‌کنند. منتها اکثر توریست‌ها بعد از صبحانه ۹-۱۰:۳۰ صبح و یا بعد از خوردن ناهار بین ساعت‌های ۱۲-۱۴:۳۰ بعد از ظهر به دیدن آن می‌روند. بنابراین صبح‌های زود و عصرها زمان بهتری برای رفتن هستند. یکی دیگر از حقه‌های گردشی مربوط به ساعات تعطیلی‌ست. مثلا دو ساعت قبل از بستن تورهای گردشی بازدیدها را تمام کرده‌اند و برمی‌گردند پس شما زمان کافی و فضایی خلوت‌تر دارید.

 

 

 تایلند

 

 

دوری از شلوغی چیانگ مای

چیانگ‌ مای شهری تاریخی، گردشگری و زیباست که خیلی بزرگ نیست اما با بیش از ۳۰۰ معبد دیدنی از سرمایه‌های تایلند محسوب می‌شود. در حالی که می‌توانید با دوچرخه شهر و اطرافش را بگردید دوری از جمعیت را هم مد نظر قرار دهید.

دوچرخه‌سواری راهی عالی برای گشت و گذار است. هر زمان که خواستید سریع‌تر می‌روید و هرزمان که خواستید توقف می‌کنید. بسیاری از تورهای گردشی دوچرخه‌سواری از خیابان‌های شلوغ خارج شده و نقاط زیبای اطراف را می‌گردند. در مسیرهای فرعی شما معابد، بازارها، فروشندگان مواد غذایی و زمین‌های کشاورزی را پیدا خواهید کرد، که در آرامش در دسترس قرار دارند.

 

 این ۸ معبد شگفت‌انگیز و مهم بانکوک را حتما ببینید 

 

 تایلند

 

 

نیمه ساکت‌تر پوکت

پوکت یکی از محبوب‌ترین مقاصد کشور است که همیشه میزبان مردم بازدیدکننده است. با این همه اگر مواردی را رعایت کنید کیفیت سفرتان بالاتر خواهد رفت. جدا از این که بهتر است نیمه دوم سال به پوکت نروید، باید از تله سواحل توریستی‌تر همچون پاتونگ نیز دوری کنید. در عوض به سواحل خلوت‌تر بروید و سفر گردشی خودتان را فارغ از هجوم گردشگران داشته باشید. تمام سراسر جزیره که با سواحل ماسه سفید زیبا، جنگل‌های سرسبز گرمسیری و آبی دریا پوشیده شده است. بنابراین ماجراجویی خودتان را بسازید.

 

 ۱۰ تور رمانتیک پوکت ، لحظاتی عاشقانه‌ بسازید

 

 تایلند

 

 

سواحل آرام کو سامویی

کو سامویی از دیگر مقاصد بسیار دوست داشتنی و پربازدید تایلند است که همه عاشق سواحلش می‌شوند. با وجود پیدا کردن سواحل آرام اصلا سخت نیست. معروف‌ترین سواحل سامویی چاونگ و لامای هستند که در دوی آن‌ها در فصل گردشگری به شدت شلوغ می‌شوند. از طرفی مائه نام در شمال جزیره، دور از جمعیت و جاده‌ها محلی فوق‌العاده را برای گردش و استراحت در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

 ۱۰ فعالیت جذابی که در جزیره پانگان سامویی باید تجربه کنید 

 

تایلند

 

 

شما می‌توانید زیر درختان نخل استراخت کنید و یا برای شنا به دریا بروید. این ساحل بین گردشگرانی که به دنبال آرامش هستند محبوبیت زیادی دارد. شما می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌های آن غذاهای خوشمزه‌ای هم بخورید.

۱۹ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران