چیزهایی که گردشگران را در اولین سفر به تایلند سوپرایز می‌کند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
چیزهایی که گردشگران را در اولین سفر به تایلند سوپرایز می‌کند

تایلند یکی از محبوب‌ترین کشورهای گرمسیری جنوب شرقی آسیاست که به علت هوای همیشه گرمش در سراسر سال مملو از گردشگر است. غذاهای رنگی و خوشمزه، سواحل ماسه سفید زیبا و آب‌های کریستالی، جنگل‌های سرسبز انبوه و تفریحات آبی فراوان مواردی هستند که معمولا گردشگران برای رفتن به تایلند به آن‌ها توجه می‌کنند در حالی که اکثر توریست‌ها در اولین سفرشان با تور تایلند با مواردی روبرو می‌شوند که باعث غافلگیری‌شان می‌شود. در این مقاله به موارد غافلگیرکننده‌ای که در این کشوربا آن‌ها روبرو می‌شوید می‌پردازیم.

سراسر آن بهشت است...

 

با وجود این که نقاط زیبا و در دسترس آن همیشه پر از گردشگر، هتل و اقامتگاه‌های ساحلی، و انواع رستوران‌هاست اما زیبایی و ماسه‌های سفید و درخشان آن محدود نبود نبوده و همیشه در گوشه و کناری سواحل دست نخورده و آرام انتظار شما را می‌کشند تا بروید کشف‌شان کنید و در آن‌ها قدم بزنید. حتی شاید اقامتگاه‌های ساحلی که رویایش را داشتید هم بتوانید پیدا کنید.

 

 

ترافیک زیاد است

تایلند کشوری شلوغ است که شهرهایش با وجود گردشگران همیشگی شلوغ‌تر هم به نظر می‌رسد. روزانه ۸۰ نفر در جاده‌های بر اثر بی‌احتیاطی‌های رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. به همین علت هم تایلند در رده دوم مرگ و میرهای جاده‌ای جای گرفته است. بنابراین تا زمانی که مدرک معتبر نداشته باشید اجازه رانندگی در این کشور را ندارید. به علاوه برای دوری از ترافیک بهتر است از مترو استفاده کنید.

 

۸ نکته‌ی فرهنگی که در سفر به تایلند باید آنها را رعایت کنید

 

 

اولین سفر به تایلند

 

 

غذاها بهتر از انتظار هستند

ممکن است از روی تعاریف فکر کنید غذاهای تایلندی را می‌شناسید و یا قبلا در رستوران‌های دیگری آن‌ها تجربه کرده باشید اما تا به تایلند نرسید نمی‌توانید به طور قطع در مورد آن‌ها نظر بدهید. به طور کلی شما منویی وسیع از گزینه‌های محلی در دسترس دارید و می‌توانید ترکیبات عجیب غریب مواد را در امتحان کنید.

 

۱۰ دسر هیجان‌انگیز که در سفر به تایلند حتما باید امتحان کنید

 

 

اولین سفر به تایلند

 

 

از سفارش برخی غذاها اجتناب کنید

برخی از منوهای تایلندی نه توضیحات انگلیسی دارند و نه هیچ تصویری. بنابراین از روی تجربه توصیه می‌کنیم از سفارش چنین منویی اجتناب کنید. برخی از غذاهای محلی حتی دستور عجیب غریبی دارند که اگر نحوه درست کردن‌شان را بدانید هرگز حاضر نیستید اسم‌شان را هم بیاورید.

 

 

اولین سفر به تایلند

 

 

زبان به شدت سختی دارند

تایلندی زبان به شدت سختی است که با کمی جا به جا شدن آواها و تن صدا می‌تواند معنای کلمات شما عوض شوند. خوشبتانه تایلندی‌ها به خاطر سال‌ها گردشگری پویا با زبان انگلیسی آشنا هستند و می‌توانند به شما غذا پیشنهاد کنند و عبارات ضرروی را به راحتی صحبت کنند. شما می‌توانید در تلاش‌های بلند پروازانه تلاش کنید تایلندی صحبت کنید اما توصیه می‌کنیم دقت‌تان را به کار بگیرید. برای نمونه کلمه ma"" بسته به چیزی که ادا می‌کنید می‌تواند معانی مختلفی مثل سگ، اسب و یا "آماده است" بدهد.

 

۱۲ اشتباه رایجی که در تایلند باید از آن‌ها دوری کرد

 

 

اولین سفر به تایلند

 

 

در خیابان فیل نمی‌بینید

یکی از صحنه‌های نادری که در هر جایی از دنیا نمی‌توانید شاهدش باشید عبور فیل در خیابان‌ها است. این روزها به دلیل شلوغی و ازدحام شهرها، ورود فیل‌ها و تردد آن‌ها کم‌تر از قبل اتفاق می‌افتد اما هنوز در مناطق سنتی‌تر و کم جمعیت‌تر شاهد ترددشان هستیم. این روزها بیشتر فیل‌ها در پناهگاه‌ها نگه داری می‌شوند که می‌توانید به آن‌ها بروید و با فیل‌ها از نزدیک معاشرت داشته باشید.

 

یک روز از عمرتان را با فیل‌های تایلند زندگی کنید تا برای همیشه عاشق‌شان شوید

 

 

اولین سفر به تایلند

 

 

تایلندی‌ها محافظه‌کار هستند

با وجود این که در تایلند برای پوشیدن لباس محدودیتی وجود ندارد مخصوصا در سواحل. اما عموم مردم در شهرها لباس‌هایی متوسط می‌پوشند. حتی برای رفتن به معابد عموما دامن خانوم‌ها تا زیر زانو و بلوزهای آستین‌دار می‌پوشند.

 

 

اولین سفر به تایلند

 

 

تایلند کشوری پر سروصداست

با این که مردم تایلند عموما خوش‌برخورد و صلح‌جو هستند و همیشه لبخند به لب دارند اما این کشور پر از جشن و فستیوال است و به هر بهانه‌ای در آن پایکوبی برپا می‌شود به همین دلیل در ایام مختلف سال خیابان‌ها غرق در موسیقی، نور و شلوغی می‌شود. جشن سال نوی چینی، فستیوال آب و خیلی از جشن‌های دیگر که کشور را در سروصدا غرق می‌کند و بیش از هر وقت دیگری گردشگران را به خود فرا می‌خواند، از جمله این زمان‌ها هستند.

 

شرکت در سونگکران یا فستیوال آب تایلند

 

 

اولین سفر به تایلند

 

 

خرید سرگرمی ملی است

مردم تایلند دارای دو نوع وسواس رفتاری افراطی هستند: خرید کردن و غذا خوردن. حداقل ۲۰ بازار در حال ساخت در بانکوک وجود دارد. این رقم را به بازارهای موجودد اضافه کنید تا عمق ماجرا را بهتر درک کنید. به علاوه فود کورت‌ها در همه جای شهر هستند. هر جایی که بروید بلاخره به فود کورتی برخواهید خورد.

 

بهترین برندهای تایلندی برای خرید لباس در این کشور

 

 

اولین سفر به تایلند

 

 

مردم بومی میهن پرست هستند

مردم تایلند به شدت میهن پرست هستند و احترام زیادی به کشور و پادشاه‌شان می‌گذارند. به علاوه هر روز ساعت ۶ عصر به صورت عمومی سرود ملی پخش می‌شود و مردم به نشانه احترام یک دقیقه دست از کار می‌کشند به طوری که در نقاط توریستی موجب شگفتی و سردرگمی توریست‌ها می‌شود.

 

 

اولین سفر به تایلند

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران