حقایقی که در نخستین سفر به تایلند شما را شگفت‌زده می‌کند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
حقایقی که در نخستین سفر به تایلند شما را شگفت‌زده می‌کند

تور تایلند یعنی سواحل زیبا و آرامش‌بخش، جنگل‌های بارانی سرسبز و اعجاب انگیز، گونه‌های گیاهی و جانوری متنوع، غذاهای عجیب و غریب و خوشمزه، سرگرمی‌های منحصر به فرد و هزاران تفریح دیگری که شما را غافلگیر خواهد کرد. با این حال، هرچقدر هم درباره زیبایی‌های این مقصد گردشگری مطلوب سخن بگوییم بازهم حقایقی درباره تایلند وجود دارد که در نخستین سفر شما به این کشور، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

ترافیک تایلند، بیشتر از چیزی است که درباره آن شنیده‌اید

 ممکن است برای‌تان جالب باشد هنگامی که در نخستین سفر خود به تایلند، راهبانی را ببینید که با اسکوتر از این سوی بعضی شهرها و جزیره‌ها به سوی دیگر آن تردد می‌کنند. که دلیل اصلی آن، ترافیک شهرهای بزرگ این کشور است.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید یک سفر ایمن و آرام داشته باشید، بهتر است بدانید که امنیت جاده‌های تایلند در مقایسه با کشورهای اروپایی، استاندارد کمتری دارد. پس بهتر است مراقب راننده‌هایی که در ساعت‌های پایانی شب، با مستی در حال رانندگی هستند، باشید و اگر خودتان قصد رانندگی دارید، این کار را در هوشیاری کامل انجام دهید. با رعایت این موارد، هیچ نگرانی برای شما وجود نخواهد داشت.

 

برترین کلبه‌های جنگلی تایلند

 

غذاهای تایلند، خوشمزه‌تر از چیزی هستند که بتوانید تصور کنید

ممکن است با دیدن چند مستند، شنیدن تجربه دوستان خود و یا خواندن سفرنامه‌ها، فکر کنید که غذاهای تایلندی را می‌شناسید اما واقعیت این است تا زمانی که پای خودتان به تایلند نرسیده است، نمی‌توانید لذت واقعی خوردن غذای تایلندی را درک کنید.منوی رستوران‌های محلی یا غذاهای خیابانی تایلند انتخاب‌های فراوانی پیش روی شما می‌گذارد. ترکیب‌های غیرمعمولی از مواد تشکیل دهنده ساده و ادویه‌های تند و تیز که نتیجه آن‌ها یک ماجراجویی واقعی در تجربه طعم‌های جدید است.

 

 

زبان تایلندی سخت‌تر از آن است که بتوانید کلمه‌های ساده را هم یاد بگیرید

در سفر با تور تایلند متوجه خواهید شد که بسیاری از مردم محلی می‌توانند به زبان انگلیسی شما را راهنمایی کنند و این یک دلیل مشخص دارد: آموختن زبان انگلیسی برای تایلندی‌ها، خیلی ساده‌تر از آموختن زبان تایلندی برای گردشگران است!

پس بهتر است تلاش نکنید که کلمه‌های ساده و روزمره تایلندی را هم امتحان کنید چرا که ممکن است دچار اشتباه‌های دردسرسازی شوید. بسیاری از کلمات با توجه به موقعیت و تغییر کوچکی در تلفظ، معانی متفاوتی می‌دهند و این یعنی ممکن است استفاده از این زبان، به جای اینکه شما را به تایلندی‌ها نزدیک‌تر کند، شما را به دردسر بیاندازد.

 

چیزهایی که گردشگران را در اولین سفر به تایلند سوپرایز می‌کند

 

 پوشش واقعی مردم با آنچه در تصاویر می‌بینید، متفاوت است

 ممکن است که در تصویرها یا فیلم‌هایی که از تایلند دیده باشید، متوجه پوشش آزادانه مردم شده باشید اما خوب است بدانید که بسیاری از این پوشش‌ها، محدود به سواحل هستند. اگر می‌خواهید در شهرها تردد کنید و یا از دیدنی‌های گردشگری این شهر که بیشتر آن‌ها معابد تاهی هستند، بازدید کنید، باید لباس مناسب‌تری به تن کنید.

عموم مردم تایلند و بیشتر گردشگران حرفه‌ای، در سطح شهر و یا هنگام بازدید از معابد بودایی، لباس‌های نسبتا پوشیده‌ای به تن می‌کنند. اکثر این لباس‌ها، باید شانه‌ها و زانوهای شما را به خوبی بپوشانند. در غیر این صورت به شما اجازه ورود به بسیاری از مکان‌های دیدنی را نخواهید داشت.

 

 بهترین برندهای تایلندی برای خرید لباس در این کشور 

 

خرید کردن و وقت‌گذارانی در مراکز خرید، یک سرگرمی ملی برای تایلندی‌هاست

تایلندی‌ها دو لذت تمام و کمال دارند که از آن‌ها دست نمی‌کشند: یکی وسواس در غذا و دیگری لذت بردن از خرید. تنها در شهر بانکوک، حداقل ۲۵ مرکز خرید غول پیکر جدید در حال ساخت هستند که به لیست باشکوه برج‌های خرید و بازارهای سنتی شهر اضافه می‌شوند.

شاید به همین دلیل است که به هر گوشه و کناری از شهرهای کوچک و بزرگ و حتی جزیره‌های تایلند سر بزنید، می‌توانید از بازارهای سنتی تا مال‌های بزرگ را ببینید و خرید کنید. تنوع وسایلی که در این بازارها عرضه می‌شوند، آن‌قدر زیاد است که بدون شک از این بازارها دستِ خالی بیرون نخواهید آمد.

 

۱۰ نکته برای خرید ارزان و آسان از بازارهای تایلند

 

تایلندی‌ها مردم میهن پرستی هستند

تایلندی‌ها، یک ملت مغرور هستند که به پادشاهی، سنت‌ها و تاریخ کشور خود احترام می‌گذارند. ساعت شش بعدازظهر هر شب، سرود ملی تایلند در تمام مراکز عمومی پخش شده و یا حتی به صورت زنده اجرا می‌شود. هنگام پخش یا اجرای این آهنگ ملی، همه مردم به مدت یک دقیقه دست از کار می‌کشند و به احترام این پادشاه و کشور خود سکوت می‌کنند.

اما چرا این موضوع برای شما اهمیت دارد؟ باید احتیاط کنید تا به هیچ وجه به سنت‌ها و آیین محلی و یا حتی سرود ملی تایلند بی احترامی نکنید تا خودتان را به دردسر نیاندازید.

 

  چهار فستیوال‌ شگفت‌انگیز پاتایا که پیش از سفر باید بشناسید

 

قهوه‌های تایلندی از آنچه شنیده‌اید، بهتر هستند

اگرچه احتمال کمتر درباره آن شنیده باشید اما این یک واقعیت است که قهوه بخشی از نوشیدنی‌های فرهنگ سنتی تایلند است. در بسیاری از شهرها و حتی مناطق روستایی، کافی شاپ‌های زنجیره‌ای را خواهید دید که یکی بهترین قهوه‌های عمرتان را برای شما سرو خواهند کرد. این کافی شاپ‌های زنجیره‌ای اکثرا با برندهای ملی هستند، البته در این میان می‌توانید برخی از برندهای بین المللی را هم ببینید.

جالب است بدانید که حتی در پمپ بنزین‌ها هم می‌توانید روی نوشیدن قهوه‌های خوب و با کیفیت حساب باز کنید. بنابراین نگران تامین کافئین بدن خود نباشید، چون در هر جای این شهر می‌توانید قهوه‌های خوب پیدا کنید.

 

۶ تفریح هیجان‌انگیز در روزهای بارانی تایلند

۲۱ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران