طبیعت گردی در سفر با تور تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
طبیعت گردی در سفر با تور تایلند

همه از آلپ و راکی برایتان می‌گویند، آن حرف‌ها را فراموش کنید، چون در تور تایلند که مقصد گردشگری در دسترس‌تری است، می‌توانید مناظری باورنکردنی را مشاهده کنید. مناظری که هیچ گاه از یادتان نخواهد رفت. در نوشته‌ی امروز ما جاهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که در آن مسیرها می‌توانید یک روز جذاب در طبیعت را داشته باشید و در آخر منظره‌ای فوق‌العاده را نیز به تماشا بنشینید.

 

معبد غاری ببر در کرابی

این مسیر ساده و کوتاه در کرابی واقع شده است. جزیره‌ای زیبا که مقصد محبوب دوست داران سواحل تایلند است. برای رسیدن به این معبد باید ۱۲۶۰ پله را در دل کوه بالا بروید تا در نهایت به وات تام سوا یا همان معبد غاری ببر برسید. این نام به خاطر این برای معبد در نظر گرفته شده بود که زمانی گفته می‌شود، ببری در دل معبد خانه کرده بود. حالا با این که خبری از آن ببر نیست، اما منظره‌ای شگفت‌انگیز از جنگل‌های بارانی و کوه‌ها و تپه‌های سرسبز چیزی است که ارزش طی کردن آن همه پله را خواهد داشت.

پارک ملی کائو یای

پارک ملی کائو یای در سال ۱۹۶۲ به عنوان اولین پارک ملی در تایلند در نظر گرفته شد و با توجه به این که از تایلند تنها ۵۰ کیلومتر فاصله دارد، از جمله مراکز طبیعی بسیار محبوب در میان گردشگرانی است که به پایتخت سفر می‌کنند. با رفتن به مسیرهایی که شما را به ارتفاعات کائو یای می‌برند، می‌توانید منظره‌ای شگفت انگیز از این منطقه محافظت شده را ببینید.

 

گردش در آبشار khun korn چیانگ رای

مسیر طبیعت گردی کیو مائه

این مسیر را خیلی‌ها بهترین مکان برای طبیعت گردی در تایلند به شمار می‌آورند. طول راهی که در پیش خواهید داشت ۲.۷ کیلومتر است که با توجه به سختی نسبی‌اش، حدود ۲ تا ۳ ساعت زمان برایتان خواهد بود. کیو مائه در پارک ملی "دوی اینتانون" و در نزدیکی چیانگ می واقع شده و در بالای کوه یک پل خاص ساخته شده تا خیلی راحت بتوانید از آن بالا منظره‌ی کوه‌های زیبا و سرسبز منطقه را که بخشی از آن‌ها را دریای ابرهای پوشانده تماشا کنید.

پارک ملی کائو سوک

 بر خلاف دیگر جاهای که تا به این جا به شما معرفی کردیم، کائو سوک یا به صورت دقیق‌تر، مسیر جنوبی دریاچه چئو لان، نه به خاطر مقصدش، بلکه به خاطر منظره‌ی جنگلی طول راه آن است که به شما پیشنهاد می‌شود. مسیری که در بخشی از آن به درختان بامبو می‌رسید و در بخشی دیگر گیبون‌ها را خواهید دید که بر روی درخت‌های این جنگل بارانی در حرکت هستند. همچنین در اکتبر و دسامبر، گل‌های Rafflesia‌ که بزرگ‌ترین گل‌های جهان به حساب می‌آیند نیز در این محل باز خواهند شد.

 

آشنایی با معروف‌ترین آبشارهای پوکت

جزیره جام (Jum)

در این جزیره‌ی کوچک هیچ ماشینی حق رفت و آمد نداشته و تنها وسیله‌ی نقلیه در آن‌جا موتور سیکلت است. جزیره جام در نزدیکی کرابی واقع شده و به همان اندازه که باید بروید تا به فی فی برسید، همانقدر نیاز است که در سواحل جام از قایق پیاده شوید. در این جزیره دو مسیر پیاده روی وجود دارد تا در نهایت به ارتفاع ۴۰۰ متری از سطح دریا برسید. بهترین مسیر ۲.۹ کیلومتر طول داشته و به خاطر جنگل پر پشت، حتما باید از راهنمای محلی کمک بگیرید که ۱۰۰۰ بات برای شما خرج خواهد داشت. اما وقتی به آن بالا می‌رسید، می‌توانید این جزیره و چندین جزیره دورتر را زیر پای خود تماشا نمایید.

اوم پانگ

تنها جایی در لیست ما که نیاز به برنامه‌ی چند روزه برای دیدنش احتیاج دارید، اوم پاهانگ است چون مسیر پیاده روی آن که در چیانگ می واقع شده، دور پناهگاه حیات وحش پانگ گذشته و سپس باید از طریق رودخانه مائو کلونگ به عمق جنگل بروید و راه خود را ادامه دهید. برای چنین مسیر فوق‌العاده زیبایی که چندین نقطه عالی در خود دارد، حتما باید در تورهای طبیعت گردی شرکت نمایید. بهترین منظره‌ای هم که در مسیر می‌بینید، منظره‌ی بزرگ‌ترین آبشار تایلند است که در عمق جنگل واقع شده و البته بامبوهای غول پیکری که نمونه‌شان تنها در چند جای دنیا مشاهده شده است.

 

طبیعت‌گردی در زیباترین آبشارهای کرابی

پانوم رونگ

آخرین گزینه‌ی ما نیز یک مسیر ساده است که خیلی‌ها آن را پیاده روی در طبیعت به حساب نیاورده و یک گشت معمولی برای گردشگران محسوبش می‌کنند. مسافت یک کیلومتری در پانوم رونگ در نزدیکی بوریرام. در این محل شما به بالای یک آتشفشان خاموش خواهید رسید که معبدی باستانی در آن جا واقع شده است و همان جا می‌توانید سر چرخوانده و مزارع برنج پلکانی را نیز مشاهده نمایید.

۱۶ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران