نکات ضروری برای کوله‌گردی در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
نکات ضروری برای کوله‌گردی در تایلند

همه جای دنیا می‌توان کوله‌گردی کرد اما بی‌شک یکی از بهترین کشورهای دنیا که تجارب منحصر به فرد و جذابی ارائه می‌دهد تایلند است. کوله‌گردی در این کشور به معنی ماندن در اقامتگاه‌های سرگرم کننده، خانه‌های ساحلی، خوردن غذاهای ارزان و انواع نودل‌های خوشمزه است. به طور کلی سفر با تور تایلند پر از تجارب فوق‌العاده و ارزان‌قیمت است که می‌تواند روزها شما را در خود از این طرف به آن طرف بکشاند. اگر قصد کوله‌گردی در تایلند را دارید باید نکاتی ضروری را رعایت کنید.

 

مودب باشید، قوانین را بدانید

تایلند کشوری زیبا با مردمی خونگرم و مهمانواز شناخته می‌شود که همیشه با لبخند از شما استقبال می‌کنند. اما اگر به قوانین و عقاید آن‌ها احترام نگذارید به راحتی چهره خندانشان حالت خودش را از دست می‌دهد. مثلا پاها پایین‌ترین بخش بدن در نظر گرفته می‌شود و هرگز به آن اشاره نمی‌کنند، مخصوصا به کف آن. پس هرگز پاهای‌تان را به کسی مخصوصا مجسمه بودا نگیرید. در عوض سر عضوی محترم و مقدس شناخته می‌شود. بنابراین سر کسی را لمس نکنید و به جای نوازش سر کودکان، جای دیگر مثل دست‌ها را لمس کنید.

 

  ۶ کاری که باعث می‌شود مسافر مسئولیت‌پذیری در تایلند باشید 

 

 

 کوله‌گردی در تایلند

 

 

شجاعانه غذاها را امتحان کنید

یکی از بهترین تجارب سفر به تایلند برای تمامی گروه‌های گردشی، خوردن طیف گسترده‌ای از غذاهای خوش رنگ و لعاب تایلندی است. شما می‌توانید انواع غذاهای ارزان‌قیمتی را در خیابان‌ها، و بازارهای محلی تهیه کنید. شجاع باشید و به مردم محلی اعتماد کنید زیرا آن‌ها می‌دانند بهترین غذاها را کجاها تهیه کنند. یعنی آن‌ها بهتر می‌دانند که مواد اولیه کدام غذاخوری‌ها تازه‌تر و سالم‌تر هستند.

 

 

 کوله‌گردی در تایلند

 

 

از حمل و نقل عمومی استفاده کنید

یکی از تجارب خیلی خاص در تایلند که احتمالا در فیلم‌ها و عکس‌ها دیده‌اید وسیله نقلیه توک توک (tuk tuk) است. این وسیله عموما زرد و یا آبی موتورهای سه چرخه‌ای هستند که مسافران را درون و بیرون شهر جا به جا می‌کنند. شما می‌توانید با این وسیله بین جاهایی مثل بانکوک و چیانگ مای، جزایر جنوبی و کانچانابوری رفت و آمد کنید. به علاوه می‌توانید با سرویس اتوبوس تایلندی (Baw Khaw Saw یا BKS) نیز به این طرف و آن طرف بروید. این سیستم حمل و نقل عمومی توسط دولت اجرا می‌شود و کاملا قابل اعتماد است. شما می‌توانید تقریبا با ایستگاه BKS به هر جای شهر که خواستید بروید. اگر می‌خواهید سفر برید از یک روز قبل بلیط خود را رزرو کنید و با اتوبوس شب‌رو بروید تا از هزینه یک شب خواب صرفه‌جویی کرده باشید. این اتوبوس‌ها معمولا نیمه شب برای سرویس بهداشتی و خوردن غذا جایی نگه می‌دارند. بنابراین ژاکتی ببرید و روی چشم و گوش‌تان بیاندازید.

 

راهنمای سفر انفرادی به بانکوک شهر همیشه بیدار تایلند

 

 

 کوله‌گردی در تایلند

 

 

گول نخورید

احتمالا راننده توک توک وسط خیابانی شلوغ نگه دارد و بگوید یکی از جشن‌های ملی برپا شده و معبدی که می‌خواهید بروید بسته است. مطمئنا اینطور نیست و او فقط می‌خواهد شما را به کارخانه فرش‌بافی پسرعمو و یا جواهر فروشی خواهرش ببرد. اصلا گول لباس‌های رسمی رانندگان توک توک که تورهای یک روزه ارزان و بعضا رایگان اجرا می‌کنند را نخورید. متاسفانه بیشتر این‌ها کلاهبردارانی هستند که از عدم آگاهی و البته اعتماد مسافران غریبه سواستفاده می‌کنند. آخرش هم شما را به جواهر فروشی بی‌ارزشی می‌برند که می‌توانید در راه برگشت به خانه نظیرشان را پیدا کنید.

 

 

 کوله‌گردی در تایلند

 

 

قبل از سوار شدن روی یک قیمت توافق کنید

فرقی نمی‌کند تاکسی باشد یا توک توک، قبل از سوار شدن حتما بر سر یک قیمت توافق کنید. به آن‌ها بگویید حتما کیلومتر شمار را روشن بگذارند و اگر قبول نکردند سوار ماشین نشوید و به سمت تاکسی بعدی بروید. در مورد توک توک اما فضا برای چانه زدن بیشتر است. در بیشتر موارد قیمتی که آن‌ها به شما می‌گویند خیلی بیشتر از ارزش واقعی مسیر است.

 

 

 کوله‌گردی در تایلند

 

 

سبک سفر کنید

شما کوله‌گردی می‌کنید و این یعنی نباید خیلی کوله و بار سنگینی با خودتان حمل کرده و جا به جایی را برای خودتان تبدیل به عذاب کنید. در واقع باید کوله‌ای سبک تهیه کنید و اقلام اساسی مورد نیازتان را داخلش پر کنید. در واقع شما نیاز به چند دست لباس دارید که بتوانید بارها و بارها بشویید. به علاوه یک دست لباس ضد آب، شارژر تلفن، احتمالا هدفن، چسب زخم و کرم ضد حشره از ضروریات کوله شما می‌باشند.

 

 ۱۲ اپلیکیشن کاربردی برای کوله‌گردانی که به تایلند و شهرهای مختلفش سفر می‌کنند

 

 

 کوله‌گردی در تایلند

 

 

در مهمان‌سراها بمانید

تایلند دارای طیف گسترده‌ای خوابگاه‌هاست که نه تنها مقرون به صرفه و ارزان هستند بلکه برای شما امکان آشنایی با مردم مختلفی از سراسر دنیا را در محیطی اجتماعی فراهم می‌آوردند. معمولا هم صاحبان این هاستل‌ها برای پیدا کردن بهترین‌ها مشاوران خوبی هستند. برای پیدا کردن بازارها و بهترین نودل فروشی‌ها از آن‌ها مشاوره بگیرید.

 

 

 کوله‌گردی در تایلند

۲۷ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران