چند راهکار برای کم کردن هزینه‌های سفر در مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
چند راهکار برای کم کردن هزینه‌های سفر در مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی است که اکثر مردم ایران، حداقل یک بار آن را تجربه کرده و بسیاری دیگر سالی یک بار هم به این شهر می‌روند. مشهد نسبت به چندین شهر گردشگرپذیر ایران، در مجموع شهری ارزان محسوب می‌شود، البته این ارزانی زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند، که شما با مدیریت درست منابع مالی‌تان، سفری مقرون‌ به صرفه‌تر را تجربه کنید. چطور؟ ما چند راه کار ساده در این پست به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند در مجموع از هزینه‌های سفر شما با تور مشهد را بکاهد.

 


۱- تور مناسب انتخاب کنید


مهم‌ترین چیز که می‌تواند به کلی هزینه‌های سفر شما به مشهد را دگرگون کند، هزینه‌ای است که برای تور می‌پردازید. مهم نیست سفر شما به یک هتل گران قیمت ختم شود یا اینکه بخواهید در هتلی سه ستاره اقامت داشته باشید، با یک تور خوب شما امکان این را دارید که هر هتلی را با بهترین قیمت مناسب در اختیار بگیرید، از بهترین قیمت برای پرواز بهره ببرید و همچنین در مواردی، ترانسفر فرودگاهی و حتی گشت شهری در اختیار داشته باشید. همه‌ی این‌ها باعث می‌شود تا حد زیادی هزینه‌های سفر شما به مشهد کاهش پیدا کند.

 

گردش در ۵ شهربازی معروف مشهد

 

 سفر در مشهد

 


۲- خطوط اتوبوس‌‌های تندرو و مترو مشهد


استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، همیشه بهترین راه حل برای کاهش هزینه‌های سفر در هر شهر یا کشوری در جهان است. مشهد خوشبختانه دارای مسیرهای متفاوت اتوبوس‌های تندرو است که در سریع‌ترین حالت ممکن، بدون گیر کردن در ترافیک و با مبلغی کم شما را به مقصد می‌رسانند. با توجه به اینکه این مسیرها حتما از مناطقی که اکثر هتل‌ها در آن‌ها قرار دارند، یکی از بهترین راه حل‌های سفرهای درون شهری در مشهد است. همچنین مسیر مترو را نیز نباید فراموش کرد که اگر چه خیلی تمام شهر را پوشش نمی‌دهد، اما اگر به مسیر هتل شما بخورد، می‌تواند تا حد زیادی هم در هزینه‌ها و هم در وقت شما صرفه جویی کند.

 

گشت و گذار در پارک وکیل آباد مشهد

 

سفر در مشهد

 


۳- تاکسی‌های اینترنتی


در نهایت برای رفتن به بعضی جاها یا حتی زمانی که دسته جمعی به سفر رفته باشید، نیاز است که از تاکسی استفاده کنید این روزها چندین تاکسی اینترنتی در مشهد به کار مشغولند که هزینه‌های آن‌ها بسیار کم‌تر از تاکسی‌های دربست است. اسنپ، تپسی و تاچسی سه نمونه از این تاکسی‌ها هستند. متاسفانه فرودگاه و ایستگاه راه‌آهن، محدودیت‌هایی برای ورود این نوع تاکسی‌ها دارد که باید آن‌ها را با پیاده‌روی بخشی از مسیر دور بزنید تا بتوانید سوار تاکسی ارزان شوید به جای اینکه پولی به مراتب بیشتر به تاکسی‌های فرودگاه یا راه‌آهن بدهید.

 

 

سفر در مشهد

 


۴- خرید سوغات از بازار


یکی از رسومی که بخشی از هزینه‌ی سفر به مشهد محسوب می‌شود، خرید سوغاتی‌های مخصوص مشهد است. توجه داشته باشید که اکثر مراکز خرید بزرگ و لوکس مشهد، به فروش اجناس برند و گران مشغولند، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود برای خرید سوغات به بازارهای مختلفی که در این شهر وجود دارد مراجعه کنید. بازار رضا یکی از این نمونه‌هاست که در نزدیکی حرم واقع شده و به راحتی قابل دسترس است.

 

 

 سفر در مشهد

 


۵- غذا


یکی از نکات بسیار عالی ، ارزان بودن رستوران‌های مشهد است. در مجموع هزینه‌ی غذا در مشهد نسبت به دیگر شهرهای گردشگرپذیر ایران کم‌تر است. با این حال برای صرف غذا بهتر است رستوران‌های خوب و مقرون به صرفه را انتخاب کنید چون هستند رستوران‌های شیک و بزرگی که هزینه‌ی هنگفتی برای یک وعده روی دستتان می‌گذارند. فراموش نکنید که اگر به صورت جمعی به سفر رفته‌اید و به جای هتل در آپارتمان اقامت داشته‌اید، همیشه گزینه‌ی پخت غذا بسیار به صرفه‌تر خواهد بود، اما اگر دو نفره یا سه نفره به مشهد سفر کرده‌اید، همان غذا خوردن در رستوران را انتخاب کنید.

 

روستای زُشک مشهد، مقصد جذاب گردشگری استان خراسان رضوی

 

 سفر در مشهد

 


۶- مراکز رایگان و ارزان برای گردش


مسلما رفتن به روستای طرقبه در فصل مناسب می‌تواند لذت‌بخش باشد، اما با توجه به اینکه این منطقه کمی از شهر فاصله دارد، هزینه‌های رفتن به آن مکان و همچنین هزینه‌های جانبی آن می‌تواند کمی به جیب شما فشار بیاورد. به همین خاطر بهتر است پارک‌های مختلف مشهد، موزه‌های معروف مشهد و همچنین مراکز رایگان و ارزان شهر را که کم هم نیستند بشناسید تا اوقات فراغت از راز و نیاز در حرم را در چنین جاهایی سر کنید.

۱۶ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران