برآورد کلی هزینه‌های سفر به مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
برآورد کلی هزینه‌های سفر به مشهد

یکی از موضوعاتی که در این روزها ذهن اکثر گردشگران را به خود مشغول می‌کند هزینه‌های سفر می‌باشد. گردشگران در بسیاری از موادر با توجه به بودجه‌ای که دارند مقصد گردشگری خود را تعیین می‌کنند. از آنجایی که یکی از مقصدهای گردشگری برای علاقه‌مندان به زیارت و گردش تور مشهد می‌باشد در این مقاله هزینه‌های سفر به این شهر مقدس را بررسی می‌کنیم. اگر شما نیز دوست دارید تا در مورد این هزینه‌ها یک برآورد کلی داشته باشید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

هزینه رسیدن به مشهد

هزینه‌ای که باید صرف کرد تا به مشهد رسید یکی از اصلی‌ترین بخش در موضوع هزینه‌های سفر به مشهد است. این هزینه‌ها با توجه به نوع وسیله نقلیه‌ای که برای سفر خود انتخاب می‌کنید فرق می‌کند. در حالت کلی پنج طریق برای رفتن به مشهد وجود دارد. این گزینه‌ها عبارتند از:

  • سفر به مشهد با هواپیما

نرخ بلیط هواپیمای مشهد از شهرهای مختلف و در روزهای مختلف هفته و حتی سال متفاوت می‌باشد. حداقل و حداکثر قیمت‌ها از تهران حدود ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است.

 

بهترین زمان سفر به مشهد مقدس

مشهد

  • سفر به مشهد با قطار

خط ریلی قطار مسیر مشهد یکی از بهترین خطوط ریلی ایران می‌باشد. از این رو گردشگران زیادی که به صورت دسته‌جمعی سفر می‌کنند قطار را ترجیح می‌دهند. هزینه خرید بلیط قطار از مسیر تهران به مشهد به ازای هر یک نفر حداقل ۷۵ هزار تومان و حداکثر ۱۵۰ هزار تومان است.

مشهد

  • سفر به مشهد با ماشین شخصی

یکی از لذت‌های هر سفری رفتن با ماشین شخصی است. برای این منظور نمی‌توان قیمت دقیقی بیان کرد. چرا که با توجه به کیلومترهایی که قرار است طی کنید و مقدار مصرف سوخت ماشین شما متفاوت خواهد بود. اما در حالت کلی از روش‌های اقتصادی سفر محسوب می‌شود.

 

۱۰ نقطه‌ی دیدنی و مهم مشهد از نگاه سایت کالچر تریپ

مشهد

  • سفر به مشهد با اتوبوس

اتوبوس نیز یکی دیگر از روش‌های رایج و اقتصادی برای سفر به مشهد محسوب می‌شود. هزینه خرید بلیط اتوبوس از تهران به مقصد مشهد چیزی در حدود ۵۰ تا ۱۱۰ هزار تومان است.

مشهد

  • سفر به مشهد با تورهای پیشنهادی آژانس‌های مسافرتی

تور مشهد یکی از پرفروش‌ترین تورها توسط آژانس‌های مسافرتی در تمامی روزهای سال است. این تورها با توجه به بسته انتخابی شما قیمت‌های مختلفی خواهند داشت. عوامل تاثیر گذار در قیمت تورها نوع هتل و وسیله حمل و نقلی است که مسافران انتخاب می‌کنند. همیشه انتخاب تور مسافرتی یکی از اقتصادی‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها برای سفر می‌باشند. زیرا آن‌ها همه چیز را در قالب یک پک به شما عرضه می‌کنند. معمولا ارزان‌ترین تورهای مشهد از ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شوند.

 

معرفی ۱۳ مرکز خرید معروف در مشهد

مشهد

هزینه اقامت در سفر به مشهد

قطعا در طول سفر به مشهد باید اقامتگاهی را برای خود رزرو کنید. از آنجایی که این شهر زیارتی همیشه مقصد گردشگری بسیاری از افراد بوده است هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی در سطح شهر وجود دارند. گردشگران می‌توانند با توجه به بودجه‌ای که دارند هتل وهتل آپارتمان‌های باکیفیتی در مشهد خود را پیدا کنند. این بازه قیمت بسیار وسیع است. به این صورت که هزینه اقامت در حسینیه‌ها ۳۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا هتل‌های ۵ ستاره با قیمت ۳ میلیون به ازای هر شب ادامه دارد. پس با هر بودجه و سلیقه‌ای می‌توانید اقامتگاه مورد نظر خود را پیدا کنید.

مشهد 

هزینه حمل و نقل در سفر به مشهد

اگر با اتومبیل شخصی خود سفر نکرده باشید یکی دیگر از مواردی که باید در طول سفر در نظر بگیرید هزینه حمل و نقل برای گردش در سطح شهر است. البته اگر هتلی در مرکز شهر و یا نزدیکی‌های حرم رزرو کنید این هزینه تا حد زیادی کاهش می‌یابد. گردشگران می‌توانند از مترو (بلیط رفت و برگشت ۲۰۰۰ تومان)، اتوبوس (بلیط از ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان) یا تاکسی (مسیر مستقیم ۲۰۰۰ تومان و سایر مسیرها به صورت توافقی بین راننده و مشتری) استفاده کنند. البته این روزها نرم‌افزارهای تب‌سی یا اسنپ نیز وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را دانلود و نصب کنید.

 

۷ پارک دیدنی مشهد برای یک تفریح خانوادگی

مشهد

هزینه خورد و خوراک در سفر به مشهد

قیمت مواد غذایی در مشهد چیزی در حدود قیمت‌های تهران است. اگر دوست دارید در یک رستوران غذا بخورید قیمت‌ها به صورت میانگین از ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان متغیر خواهد بود. البته می‌توانید غذاهایی ارزان‌تر یا گران‌تر از این بازه گفته شده را یز تهیه کنید. به طوری که خوردن یک وعده غذای لاکچری در یک رستوران شیک به ازای هر یک نفر ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

۱۰ رستوران برتر مشهد که سراغ غذاهای متفاوت و خوشمزه را می‌توانید از آنها بگیرید

مشهد

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری مشهد

 شهر مشهد به عنوان یکی از شهرهای زیارتی و توریستی جاذبه‌های گردشگری بسیاری را برای گشتن دارد. بسیاری از این مکان‌ها رایگان‌ هستند. اما در این میان مکان‌هایی نیز وجود دارد که برای بازدید از آن‌ها باید بلیط تهیه کنید. نرخ تهیه بلیط برخی از اصلی‌ترین مکان‌ها عبارتند از:

  • پارک‌های آبی: ۴۵-۶۰ هزار تومان
  • مجموعه چالیدره: حداقل ۱۰ هزار تومان
  • باغ‌موزه نادری:۲۵۰۰ تومان
  • مقبره فردوسی: ۳۰۰۰ تومان
  • موزه مرکزی آستان قدس رضوی و موزه مردم‌شناسی: ۱۰۰۰ تومان
۲۵ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران