تجربه سفر به مشهد با کودکان: بخش دوم

جاذبه‌های گردشگری مشهد
تجربه سفر به مشهد با کودکان: بخش دوم

مشهد مقدس، یکی از مهمترین شهرهای ایران بوده و مقصد سالیانه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است. در سفر با تور مشهد، می‌توانید ضمن زیارت حرم مقدس امام رضا (ع)، از انواع جذابیت‌های این شهر بهره‌مند شوید. اما اگر شما کودکانی دارید و می‌خواهید به اندازه شما از این سفر لذت ببرند، بهتر است با جاذبه‌های مناسب آنها نیز در این شهر آشنا شوید. بنابراین در ادامه بخش اول این مطلب، سری به مهمترین این مراکز و امکانات می‌زنیم و تجربه سفر به مشهد با کودکان را کامل می‌کنیم.

 

سرزمین عجایب

این مجموعه تفریحی که در مجتمع الماس شرق واقع شده است، حدود ۱۴۰ وسیله بازی را در خود جای داده و برای تمام رده‌های سنی مناسب است. جالب است بدانید که این مجموعه، در عین حال دسترسی عالی به مراکز خرید مشهد دارد. این مکان، در چهارفصل سال از جذابیت و محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از جاذبه‌های دوست داشتنی مشهد برای کودکان به شمار می‌آید. سرزمین عجایب از سال ۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر تمام ایام هفته از ساعت ۱۱ تا ۲۳ پذیرای علاقمندان و گردشگران است.

 

معرفی ۶ هتل ارزان و با کیفیت مشهد

آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق، طبقه سوم و چهارم

 

سالن پاتیناژ

این پیست اسکی سرپوشیده که یکی از بزرگ‌ترین پیست‌ها در خاورمیانه محسوب می‌شود، گزینه تمام کسانی است که به اسکی روی یخ علاقمندند و می‌خواهند همراه فرزند دلبندشان لحظاتی شاد و به یادماندنی را در تور مشهد در مرکز خرید پدیده شاندیز تجربه کنند.

این فضای بزرگ که ۱۶۰۰ متر مربع مساحت دارد، برای استفاده عموم (۵ سال به بالا) از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ باز است و به مدت ۹۰ دقیقه می‌توانید از اسکی لذت ببرید. در صورتی که در این زمینه تازه‌کار هستید، بهتر است از کمک‌های مربی نیز برخوردار شوید. بعلاوه امکانات و تجهیزات لازم نیز، در این مکان در اختیارتان قرار خواهند گرفت.

آدرس: مشهد، شاندیز، شهر رویایی شاندیز، مرکز خرید و سرگرمی پدیده شاندیز، بلوک ۵

 

کلوپ پاندا

این مجموعه تفریحی سرپوشیده، مشتمل بر ۱۷ ایستگاه بازی است و کودکان در هر ایستگاه می‌توانند از امکانات و وسایل بازی طراحی شده مختص آن ایستگاه استفاده کنند. گفتنی است که این مجموعه، سعی در پرورش استعدادها و خلاقیت کودکان داشته و طراحی آن نیز با همین هدف صورت گرفته است.

در ضمن کلوپ پاندا، دارای دو شعبه است و هر دو از ساعت ۸ صبح تا ۲۲:۳۰ دقیقه پذیرای علاقمندان هستند. این کلوپ، برای کودکان کمتر از ۱۳ سال قابل استفاده است و در ضمن ورودی برای کودکان زیر ۴ سال رایگان می‌باشد. در اینجا همچنین می‌توانید از پارکینگ اختصاصی، وای فای رایگان و خدمات کافی شاپ بهره مند شوید.

 

سفر به مشهد در ایام کرونایی

آدرس شعبه اول: مشهد، نبش صیاد شیرازی ۱۸ و شعبه دوم: مشهد، شهرک غرب، الهیه، نبش سجادیه ۲۱

 

شهربازی معارفی

در این شهر بازی، ۱۴ مجموعه بازی با هدف آشنایی با مشاغل و قوانین شهروندی، آشنایی با احکام و مسائل اعتقادی و مذهبی و تاریخ اسلام در اختیار کودکان قرار می‌گیرند و فضایی شاد را در جوار حرم مطهر و در طبقه زیرین ورودی باب الجواد فراهم می‌کنند. این شهر بازی در تمام ایام هفته به جز شنبه‌ها باز است و رده‌های سنی ۳ تا ۱۷ سال می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند. گفتنی است که ورودی این مکان رایگان است.

آدرس: مشهد، حرم مطهر امام رضا (ع) ورودی باب‌الجواد

 

هلیوم پارک

این مجموعه تفریحی که در برج مرواید واقع شده، دو طبقه بوده و فضایی مجزا و راحت را برای خانم‌ها و آقایان فراهم می‌کند. گفته می‌شود که این پارک، اولین پارک پرشی ایران به شمار می‌آید و فرزندان دلبندتان می‌توانند انواع بازی‌‌ها نظیر بسکتبال، والیبال، فری جامپینگ و صخره نوردی را در اینجا تجربه کنند. بعلاوه در هر طبقه، امکانات بازی واقعیت مجازی یا VR نیز در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

این پارک، همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ باز است و در کنار امکانات بازی می‌توانید از کافه، رستوران و پارکینگ اختصاصی برخوردار شوید.

 

اقامت در هتل‌های ارزان قیمت مشهد

آدرس: مشهد بلوار جانباز، بین جانباز ۵ و ۷ طبقه ۴ و ۵ برج تجاری مروارید گوهرشاد

 

باغ وحش وکیل آباد

این باغ وحش، در سال ۱۳۳۹ در جنوب غربی مشهد با مساحتی بالغ بر ۴۰ هزار متر مربع افتتاح شد و در حال حاضر ۱۲۵ گونه از جانوران و پرندگان از جمله گراز، خرس، آهو و شیر را در خود جای داده است. گفته می‌شود که این باغ وحش، بزرگ‌ترین باغ وحش ایران به شمار می‌آید.

زمان بازدید همه روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ بوده و هزینه بازدید برای گردشگران خارجی رایگان است، هر چند که بازدیدکنندگان ایرانی باید ۱۰۰۰۰ تومان در این رابطه بپردازند. بدون شک این مکان زیبا و حیوانات متنوع و جالبش، یکی از بهترین مکانها برای لذت بردن کودکان بوده و خاطره‌ای به یادماندنی را از سفر با تور مشهد در خاطرشان به یادگار می‌گذارد.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد،جنب بوستان وکیل آباد

 

باغ پرندگان

این باغ که بیش از ۷۰۰ پرنده از پرندگان ایرانی، آسیایی و آفریقایی کمیاب را در خود جای داده، یکی از جذاب‌ترین مکانها برای کودکان و بزرگسالان بوده و زیبایی‌های خاص خود را به مخاطبان هدیه می‌دهد. و البته تیم‌های پزشکی متعددی در اینجا حضور دارند تا به سلامت هر چه بیشتر بازدیدکنندگان و پرندگان کمک کنند. گفته می‌شود که این باغ، از سال ۱۳۹۳ افتتاح شده و فضایی سالم و عالی را برای ارتباط با این موجودات دوست داشتنی فراهم کرده است.

 

۴ آرامگاه مذهبی تاریخی در مشهد

آدرس: مشهد، میدان خیام، منطقه گردشگری سپاد، جنب مجتمع الماس شرق

۰۳ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران