تجربه سفر به مشهد با کودکان: بخش اول

جاذبه‌های گردشگری مشهد
تجربه سفر به مشهد با کودکان: بخش اول

سفر با تور مشهد فرصتی عالی است تا شما و خانواده‌تان در کنار یکدیگر روزهایی خاطره انگیز را تجربه کنید، چرا که انبوه جاذبه‌های گردشگری را می‌توانید در این خطه بی‌نظیر شاهد باشید. از انواع بازارها و مراکز خرید گرفته تا پارک‌ها، رستوران‌های اصیل و البته اماکن تفریحی در این شهر به استقبالتان می‌آیند و دغدغه پرکردن اوقات فراغت کودکانتان را از شما می‌گیرند. این امکانات برای رده‌های سنی مختلف طراحی شده‌اند و هیچ گردشگری را ناامید نخواهند کرد. بنابراین بیایید سفری مجازی به مشهد را آغاز نماییم و با مهمترین جاذبه‌های این شهر برای کودکان آشنا شویم.

 

پارک علمی پروفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما در فضایی به وسعت ۲۱۰۰ مترمربع امکانات آموزش علمی را درزمینه نجوم، زیست شناسی و زمین شناسی برای کودکان فراهم می‌آورد. باید گفت این فضا با برخورداری از آخرین فناوری‌ها و امکانات تفریحی، در طبقه چهارم مجتمع تجاری وصال واقع شده و همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب پذیرای علاقمندان است.

شما می‌توانید به همراه فرزندتان سوار ماشین زمان شوید و این سفر علمی هیجان انگیز را تجربه نمایید. می‌توانید با یک زیردریایی، دنیای زیر آب را تماشا کنید و یا همانند یک خلبان در سیمیلاتور پرواز، بر فراز مشهد مقدس به گردش درآیید. حتی برای تجربه پزشکی و زیست شناسی، از داخل دهان یک انسان غول پیکر به درون بدنش راه خواهید یافت و سیستم پیچیده اندام‌های مختلف را کشف خواهید کرد.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری وصال، طبقه +۴

 

اکسون پارک

اگر در سفر با تور مشهد گذرتان به مرکز تجاری تفریحی اکسون افتاد، توصیه می‌کنیم حتما ساعاتی را همراه فرزندانتان در پارک این مرکز که مساحتی بالغ بر ۴۰۰۰ متر مربع دارد بگذرانید. در اینجا می‌توانید از ۸۰ نوع وسیله بازی سرگرم کننده و خاطره‌انگیزش استفاده نمایید. این پارک تفریحی سرپوشیده، همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳ باز است و در عین حال کافه رستوران‌هایی را نیز در خود جای داده است. گفتنی است تمام رده‌های سنی (دو سال به بالا)، می‌توانند از امکانات تفریحی این مکان برخوردار شوند.

 

پارک کوهستانی خورشید مشهد

آدرس: مشهد، میدان ۱۷ شهریور، مجتمع تجاری اکسون، طبقه ۴

 

سرزمین موج‌های آبی

مشهد دارای پارک‌های آبی متعدد است و می‌توانید در مقاله معرفی پارک‌های آبی مشهد، آبتنی در اوج هیجان اطلاعات مفیدی در این رابطه بدست آورید. اما شاید بتوان گفت یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین این مراکز، سرزمین موج‌های آبی است.

این پارک آبی که اولین پارک آبی ایران و خاورمیانه و یکی از بهترین پارک‌های آبی دنیا به شمار می‌آید مساحتی بالغ بر ۸۴۶۰ مترمربع داشته و انواع امکانات وسایل بازی آبی نظیر جت موج، چاله فضایی، استخر موج، رودخانه آرام و خروشان، سونا، جکوزی، سالن ماساژ، حمام سنتی، کافی شاپ، رستوران و فروشگاه لوازم ورزشی را در خود جای داده است.

یکی از معروف‌ترین این بازی‌ها، سرسره تاپسی تورو است. گفته می‌شود این بازی در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه بهترین سرسره آبی جهان شده است. از طرفی باید گفت فضای بازی کودکان و بزرگسالان مجزاست و همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ به روی علاقمندان باز است.

آدرس پارک آقایان سرزمین موج‌های آبی: بزرگراه امام علی، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۱

آدرس پارک بانوان سرزمین موج‌های آبی: بزرگراه امام علی، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۷۹

 

شهر مشاغل کارالند

این مکان با مساحتی بالغ بر ۱۰۰۰ متر مربع در طبقه سوم برج تجاری اداری آرمیتاژ گلشن واقع شده و در جهت استعدادیابی، تقویت روحیه کار تیمی و تفکر اقتصادی کودکان درنظر گرفته شده است. امکانات جالب توجهی در رابطه با ۲۱ شغل واقعی نظیر دندان پزشکی و نجاری و غیره در اینجا وجود دارد تا کودکان ۳ تا ۱۲ ساله در این فضای شبیه سازی شده، به بازی و تجربه شغل موردنظر در مقیاسی کوچک و آزمایشی بپردازند. البته سایر امکانات رفاهی نظیر کافه تریا، آتلیه عکاسی و سینما را نیز می‌توانید در این مکان بیابید و نهایت تفریح و سرگرمی را برای کودک دلبندتان فراهم نمایید.

 

پارک سرزمین موج های آبی مشهد

آدرس: مشهد مقدس، بلوار هفت تیر، نبش خیابان گلشن، برج آرمیتاژ گلشن طبقه سوم

 

شهربازی پارک ملت

شهربازی بسیار به یاد ماندنی در پارک ملت مشهد، مساحتی در حدود ۳۰ هزار متر مربع داشته و از سال ۱۳۵۱ افتتاح شده است. این مکان تفریحی، انواع وسایل بازی از جمله ترن هوایی، اسکیت بورد، آکروجت، تاب گردان و سورتمه را در خود جای داده است. اما پرطرفدارترین آنها، چرخ و فلکی به ارتفاع ۸۰ متر است که از بالای آن می‌توانید به منظره حرم مطهر و شهر مشهد اشراف داشته باشید. گفته می‌شود این چرخ و فلک، بزرگ‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه به شمار می‌آید.

شما علاوه بر شهربازی، م‌ توانید گردشی خاطره‌انگیز در بوستان ملت داشته باشید و از امکانات ورزشی، طبیعت زیبا، فودکورت و اتاق نگهداری کودک نیز استفاده کنید. گفته می‌شود که فصل بهار، بهترین زمان برای بازدید از پارک ملت و شهر بازی آن است.

 

گشت و گذار در پارک وکیل آباد مشهد

آدرس: مشهد، بلوار وکیل آباد، بلوار امامت، شهربازی پارک ملت

۲۹ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران