گردش در پاساژهای مشهد: بخش اول

جاذبه‌های گردشگری مشهد
گردش در پاساژهای مشهد: بخش اول

از قدیم تور مشهد هم زیارتی بوده و هم جنبه خرید و آوردن سوغات برای فامیل و دوستان داشته است. همیشه وقتی کسی به زیارت حرم امام رضا می‌رفت همراه خود پارچه، لوازم نقره، آجیل و زعفران و بسیاری چیزهای دیگر به عنوان هدیه می‌آورد و بین دوستان و فامیل تقسیم می‌کرد. شاید تداوم این فرهنگ دیره باشد که با مدرنیته شدن مشهد چهره عوض کرده و حالا با ده‌ها مرکز خرید و پاساژهای مدرن و دیدنی در سراسر شهر نمود کرده، اما دلیلش زندگی مدرن باشد یا گسترش گردشگری، این روزها مشهد تبدیل به مقصدی عالی برای خرید شده است.

 

مرکز خرید آرمان

مجتمع آرمان یکی از مراکز تفریحی و تجاری جدید و مدرن در مشهد است که در نزدیکی حرم واقع شده و دسترسی راحتی دارد. این مجتمع ۱۳ طبقه شامل مجموعه کاملی از امکانات تجاری و تفریحی و اداری بوده و تقریبا همه چیز را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کرده است. آرمان در این ۱۳ طبقه ۳۵۹ واحد تجاری ۲۹۰ واحد اقامتی و ۱۱۹ واحد مسکونی را در دسترس مردم قرار داده و پارکینگ آن ظرفیت پذیرش ۴۴۵ دستگاه اتومبیل به صورت یک جا را دارد. فضای داخلی کاملا هنری و مدرن بوده و با آبنما و صخره مصنوعی تزئئین شده است. مجسمه‌های غول پیکر و تلفیق چوب و عناصر مدرن جلوه خاصی ایجاد کرده است. در اینجا امکانات تفریحی و همچنین فود‌کورت مجموعه با ظرفیت ۱۳۰۰ نفر برای کودکان و بزرگسالان تعریف شده است.

 

سفر به مشهد در ایام کرونایی

آدرس: مجتمع تجاری آرمان: مشهد، خیابان نواب صفوی، نرسیده به وحدت، جنب هتل سروش

تلفن: ۰۵۱۳۳۲۳۰

 

برج تجاری آرمیتاژ گلشن

این برج زیبا و مدرن یکی از بهترین نقاط شهر برای گردش و تفریح بوده و اقلام متنوعی در برندهای خارجی و داخلی را ارائه می‌دهد. کل این مرکز خرید در ۵ طبقه گسترده شده و شامل طیف گسترده‌ای از کالاها مثل لوازم خانگی، کالاهای خواب، یک هایپر مارکت بزرگ و همه چیز تمام، و کافی شاپ را می‌توانید در طبقه منفی مجتمع پیدا کنید. می‌توانید کالاهای جذاب‌تری مثل عینک و جواهرات، برندهای لوکس پوشاک و اکسسوری و عطر و ادکلن را در طبقه همکف برج آرمیتاژ گلشن مشهد پیدا کنید. در گردشی همراه با کودکان حتما خودتان را به طبقه ۴ مجتمع برسانید که نسخه کپی شده‌ای از کیدزیا برای کودکان با شهر مشاغل درست شده تا با رفتن به آن بتوانند مشاغل مختلف داخل جامعه را تجربه کنند. این طبقه شامل امکاناتی برای گروه‌های سنتی مختلف از کودکان تا نوجوانان است. همچنین در قسمتی از این طبقه فودکورت گسترده و جذابی قرار دارد که می‌توانید در آن هر چیزی پیدا کنید. سپس برای عصری بی‌نظیر و کامل به طبقه پنجم بروید که یک پردیس سینمایی مجهز و مدرن با ۴ سالن VIP در آن واقع شده است.

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار هفت تیر، هفت تیر ۸

تلفن: ۰۵۱۳۱۹۰۵

 

مجتمع تجاری مروارید شرق

مجتمع مروارید شرق مرکز خریدی جذاب و ۴ طبقه است که چون در خیابان زمرد مشهد واقع شده به آن مرکز زمرد هم گفته می‌شود. این مجتمع تجاری شامل واحدهای اداری، تجاری و فروشگاه‌های خرده فروشی، تالار و همچنین شعبه دوم رستوران معروف پسران کریم می‌شود. در اینجا شما می‌توانید لوازم الکترونیکی و بسیاری فرصت‌های خرید سوغاتی‌های متنوع در مشهد را داشته باشید.

 

اقامت در هتل‌های ارزان قیمت مشهد

آدرس: ایران، خراسان رضوی، مشهد، انتهای بلوار خیام

تلفن: ۰۵۱۳۷۵۳۰۰۰۸

 

بازار رضا

بازار رضا مشهد را به جرات همه می‌شناسند. یکی از بازارهای سنتی قدیمی ایران که شهرتی جهانی داشته و در زمره شلوغ‌ترین و پربازدیدترین بازارهای ایران قرار گرفته است. این بازار را می‌توان مقصد اول مسافران تور مشهد دانست. بازاری سرپوشیده که در آن همه چیزی پیدا خواهید کرد. از ظروف سنتی با زعفران، نقره جات، آجیل و جانماز و صدها چیز دیگر. البته بازار رضا همیشه پر از ازدحام و جمعیت بوده و گشتن بین غرفه‌های آن نیازمند حوصله و صبوری است. یکی از بهترین جاها برای خرید سوغاتی در مشهد بازار رضا است.

آدرس: ایران، خراسان رضوی، مشهد، ضلع شرقی خیابان امام رضا

تلفن: ۰۵۱۳۳۶۴۴۴۸

 

مجتمع تجاری الماس شرق

این مرکز خرید مدرن که در منطقه تجاری گردشگری سپاد خراسان یکی از بهترین نقاط مشهد برای معتادان به خرید محسوب می‌شود. مجتمع تجاری الماس شرق مشهد در ۶ طبقه گسترده شده و با ۱۲۳۸ واحد تجاری عملا یک روز شما را به خود اختصاص خواهد داد. یعنی محال است صبح به این مجتمع بروید و زودتر از عصر باز گردید. این مجتمع شامل مغازه‌های پوشاک و اکسسوری، کیف و کفش، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم کودک و فروشگاه دکوراسیون داخلی و تزئینی‌جات بوده و همچنین یک رستوران بزرگ در طبقه سوم، فست فود و سرزمین عجایب، آبنمای جامپینگ، سینمای ۵ بعدی، آکواریوم شهر دریایی و عکاسخانه سنتی ایران من نیز در این مجتمع وجود دارد که تمام احتیاجات شما از هر لحاظ را برآورده می‌کنند. خرید کنید، بگردید، استراحت کنید و چیزی بخورید همه چیز در الماس شرق در دسترس شما قرار داده شده است.

 

طبیعت‌گردی در ییلاقات اطراف مشهد

آدرس: ایران، خراسان رضوی، مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق

تلفن: ۰۵۱۳۷۱۱۳۱۱۱

 

مرکز خرید پروما

پروما در مشهد مرکز خریدی ۴ طبقه است که طیف بسیار زیادی از اقلام و لوازم ضروری را عرضه می‌کند. اصلا به خاطر همین تنوع بالای لوازم و فروشگاه‌هاست که هم مسافران داخلی و خارجی و چه افراد بومی و ساکن مشهد به آن نگاهی ویژه دارند. شما در اینجا می‌توانید بین فروشگاه‌های متنوعی مثل لوازم سیسمونی و لوازم کودک، طلا و جواهرات و اکسسوری، لباس و کیف و کفش بگردید، بین فروشگاه‌های دکوراسیون داخلی و لوازم خانه چیزهای جالبی پیدا کنید و یا در غرفه‌های سوغات، خشکبار و زعفران و ... برای عزیزانتان سوغاتی بخرید.

آدرس: ایران، خراسان رضوی، مشهد، میدان جانباز، مجتمع تجاری پروما

تلفن: ۰۵۱۳۷۶۳۷۴۰۱

۲۵ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران