تجربه پرواز در تونل باد صبا مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
 تجربه پرواز در تونل باد صبا مشهد

تور مشهد علاوه بر اینکه فرصت زیارت از حرم امام رضا (ع) را به زائران و مسافران این شهر می‌دهد از امکانات تفریحی و دیدنی بسیار زیادی نیز برخوردار است. یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحاتی که مسافران می‌توانند در مشهد تجربه کنند پرواز در تونل باد صبا است. این مکان یکی از بی‌نظیرترین و فوق‌العاده‌ترین تفریحاتی است که هر مسافری باید یک بار هم که شده از لذت آن بهره ببرد. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با این تونل منحصر به فرد در شهر مقدس مشهد آشنا کنیم.

 

پرواز در تونل باد صبا مشهد

پرواز یکی از آرزوهایی است که هر فردی دوست دارد یک بار هم که شده باشد آن را تجربه کند. خوشبختانه مسافران تور مشهد می‌توانند به این آرزوی خود دست یافته و پروازی امن و البته هیجان‌انگیز را برای خود رقم بزنند. تونل باد صبا همان طور که از نامش پیدا است یک تونل بادی است که به کمک تکنولوژی به کار رفته در آن هر کسی با هر وزن و سنی می‌تواند پرواز کردن را در آن تجربه کند.

تونل باد صبا برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ افتتاح گردید. پرفسور محمدعلی اردکانی طراح و مجری این پروژه خاص و جذاب بود. این تونل به کمک تکنولوژی به کار رفته در آن سبب می‌شود تا باد با سرعتی در حدود ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت در آن جریان پیدا کند. مسیر این باد از پایین به بالا بوده و در نتیجه علاقه‌مندان می‌توانند در نتیجه انرژی این باد پرواز را تجربه کنند. تمامی نکات امنیتی در این پرواز در نظر گرفته شده و هیچ خطری کاندیدهای پرواز را تهدید نخواهد کرد.

 

معرفی لوکس‌ترین هتل‌های مشهد

شرایط پرواز در تونل باد صبا مشهد

با توجه به فناوری قوی و پیشرفته به کار رفته در ساخت تونل باد صبا امنیت بسیار بالایی در آن به وجود آمده است. این موضوع سبب شده تا اکثریت افراد بتوانند از لذت تفریح و پرواز در این تونل بهره ببرند. البته شرایطی نیز به منظور افزایش ایمنی برای افراد در نظر گرفته شده است. از جمله این شرایط عبارتند از:

  • تمامی افراد با هر گروه سنی می‌توانند تجربه پرواز در تونل باد صبا را به دست آورند. البته این موضوع تنها برای افراد بالای ۳ سال ممکن است.
  • محدودیت جنسی برای پرواز در این تونل وجود نداشته و همه زنان و مردان می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • با توجه به قدرت بالای باد با قابلیت تنظیم سرعت آن محدودیت وزنی برای پرواز در این تونل وجود ندارد. تمامی افراد با وزن پایین‌تر از ۱۶۰ کیلوگرم می‌توانند به‌راحتی در تونل باد پرواز کنند.
  • قبل از شروع به پرواز آموزش‌های لازم برای افراد داده می‌شود که شرکت در این آموزش‌ها الزامی است. مدت زمان آموزش‌ها حدود نیم ساعت بوده و بعد از آن می‌توانید پرواز چند دقیقه‌ای را در ارتفاعات ۲۰ متری تجربه کنید.
  • محدودیت‌هایی در پذیرش افراد برای پرواز در نظر گرفته شده است. از جمله این موارد می‌توان به ممنوع بودن پرواز برای زنان باردار و افرادی با بیماری‌های قلبی و تنفسی، شکستگی و پوکی استخوان اشاره کرد.

رفتن به تونل باد صبا مشهد

اگر بعد از آشنایی با این تونل تصمیم قطعی خود را برای به دست آوردن تجربه پروازی امن گرفته‌اید حتما در سفر خود به مشهد سری به این مرکز تفریحی هم بزنید. برای این منظور باید خود را به بلوار خیام شمالی برسانید. در این بلوار میدان سپاه وجود دارد که از همان جا می‌توانید نشانه‌هایی از ساختمان تونل را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که برای ورود به این مجتمع باید بلیط ورودی تهیه کرده و سپس با پرداخت هزینه‌ای جداگانه تجربه پرواز را کسب کنید. هزینه بلیط ورودی ۵ هزار تومان بوده و برای تجربه پرواز باید ۱۱۰ هزار تومان پرداخت شود.

قبل از ورود به تونل تمامی تجهیزات لازم از قبیل لباس پرواز، عینک‌ پرواز، کلاه، گوش‌گیر و غیره در اختیار شما عزیزان قرار داده خواهد شد. ناگفته نماند که برای رفتن به تونل باد صبا مشهد باید بین ساعت‌های ۴ تا ۸:۳۰ شب در آنجا حضور داشته باشید. در غیر این صورت امکان پرواز برای شما فراهم نخواهد بود. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن‌های زیر تماس برقرار کنید:

۰۹۱۵۲۲۰۰۷۲۷

۰۱۵۲۲۰۰۸۲۸

۰۵۱۳۷۵۷۶۷۷۲

همچنین این امکان وجود دارد تا به آدرس اینستاگرام زیر رفته و در آن تمامی جزئیات و اطلاعات لازم را دریافت کنید:

Saba.wind.tunnel

 

لذیذترین غذاهای محلی در سفر با تور مشهد

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران