۱۰ روستای گردشگری در سفر به مشهد (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری مشهد
۱۰ روستای گردشگری در سفر به مشهد (قسمت دوم)

مشهد نه تنها یکی از مهم‌ترین شهرهای زیارتی ایران که یکی از برترین شهرهای گردشگری نیز به حساب می‌آید و در زمستان و تابستان پر از گردشگر است. شهری که بهترین امکانات رفاهی و اقامتی ایران را در خود دارد و به نوعی خودش یک پایتخت به حساب می‌آید. شهری با مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز که در خود امکانات تفریحی را نیز فراهم آورده است. در سفرتان با تور مشهد اگر به دنبال گشت و گذاری متفاوت در اطراف آن هستید همراه ما باشید تا ۱۰ روستای گردشگری مشهد را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم و زمینه داشتن یک سفر متفاوت به این شهر را برایتان فراهم آوریم.


۶- روستای کنگ


روستای کنگ در بیست و نه کیلومتری مشهد قرار دارد که یکی از روستاهای پلکانی جذاب ایران به حساب می‌آید. روستایی که معنای نامش دژ مستحکم یا پرنده‌ای با پنجه قوی است و به لحاظ معماری و بصری بسیار جذاب است. روستایی که جاذبه‌های تاریخی در خود کم ندارد و همین امر سبب شده است بسیار مورد توجه گردشگران قرار گیرد. با رفتن به این روستا می‌توانید به تماشای یکی از قدیمی‌ترین قبرستان‌های ایران بروید که قدمتش به پیش از اسلام می‌رسد. همچنین در این روستا کاروانسرا و تکیه‌ای نیز وجود دارد که بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارند. اگر هوس میوه‌های تازه بهاری و تابستانی را نیز دارید باید بدانید این روستا زرشک، آلو، توت، بادام و گردو دارد. در سفرتان به مشهد از آنجا که این روستا فاصله چندان زیادی با شهر ندارد به شما توصیه می‌کنیم یک روز صبح به دیدن آن بروید.

 

۹ غذای اصیل که در سفر به مشهد باید نوش جان کنید


۷- روستای عنبران


این روستا که در آن علف بسیار می‌روید و نسیم بوی معطر آنها را در فضا پخش می‌کند، در ۲۷ کیلومتری شمال غربی مشهد و شاندیز واقع شده است. روستایی که امروزه ظاهری کاملا توریستی به خودش گرفته است و پر از رستوران‌های محلی و اقامتگاه‌های روستایی است. روستایی با طبیعتی بکر و جذاب که تعداد زیادی از طبیعت‌گردان خراسان را به خودش می‌کشاند. روستایی که می‌شود یک روز از سفر خانوادگی خود به مشهد را به آن اختصاص داد و لذت برد.

 


۸- روستای خادر


در ۲۰ کیلومتری جاده شاندیز روستایی قرار دارد که در یک دره واقع شده است و نزدیک به هزار سال قدمت دارد. روستایی که معنای نامش سرگشته و حیران است و رفتن به این روستا واقعا شما را حیران می‌کند. حیران طبیعت و همنشینی آن با تاریخ. روستایی که در خود یک آتشکده قدیمی دارد و خانه رویش گیاهان وحشی است. در سفرتان به مشهد اگر اهل دیدن جاهای متفاوت و خاص هستید به شما توصیه می‌کنیم به این روستا تشریف ببرید و برای خودتان یک روز متفاوت از سفر به مشهد بسازید.

 

معرفی پارک‌های آبی مشهد، آبتنی در اوج هیجان


۹- روستای شاندیز


شاندیز یکی از معروف‌ترین نقاط گردشگری مشهد به حساب می‌آید که از سال ۱۳۸۴ تاکنون به عنوان منطقه نمونه بین‌المللی گردشگری ایران شناخته شده است. روستایی که ظاهری نسبتا مدرن به خودش گرفته است و امکانات رفاهی فراوانی دارد. با رفتن به آن می‌توانید بهترین شیشلیک کباب‌های عمرتان را نوش جان کنید. روستایی که یک جنگل جذاب دارد و یک پیست موتورسواری. روستایی که امکانات اقامتی و رفاهی را نیز در خودش فراهم آورده است. این روستا در ۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد واقع شده است و پیست اسکی‌اش سبب شده است نه تنها در میان گردشگران مشهد که در میان بومیان این شهر نیز بسیار محبوب باشد. در سفر مجردی و یا خانوادگی‌تان به مشهد به شما توصیه می‌کنیم حداقل برای یک روز به این روستا تشریف ببرید و حسابی خوش بگذرانید.

 


۱۰- روستای زشک


روستای زشک در فاصله‌ی بیست کیلومتری از شهر مشهد و در امتداد جنوب شرقی رشته کوه‌های بینالود خراسان  واقع شده است بی‌نظیر که مردمانی سعادتمند و سرخوش دارد. روستایی که در روزهای تابستانی سال ۸ هزار نفر جمعیت دارد و در دیگر روزهای سال ۳ هزار نفر. چرا که در روزهای تابستانی یکی از بهترین آب و هواها را دارد. روستایی که خانه‌ی باغ‌ها و چشمه‌هاست و تصاویر بی‌نظیری از هستی به مهمانانش ارائه می‌دهد. در جاده شاندیز واقع شده است و برای رسیدن به آن باید مسافتی را پیاده‌روی کنید. روستایی کوهستانی که عظمت کوهش حالتان را خوب می‌کند. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید در سفرتان به مشهد به شما توصیه می‌کنیم به این روستا تشریف ببرید و حداقل برای یک روز حسابی خوش بگذرانید. یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی که در این روستا می‌توانید انجام بدهید صعود به شیرباد مرتفع‌ترین قله‌ی بینالود است که ۳ هزار و چهارصد متر ارتفاع دارد.

 

۹ سوغاتی مشهور خراسان که در سفر به مشهد می‌توانید آنها را خریداری کنید

۲۱ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران