روستای زیبای عنبران مشهد کجاست؟

جاذبه‌های گردشگری مشهد
روستای زیبای عنبران مشهد کجاست؟

تور مشهد که این روزها بازار داغی در گردشگری کشور داشته، از حالت سنتی زیارتی خارج شده و به سمت بزرگ شدن به عنوان یکی از قطب‌های توریستی کشور پیش می‌رود دارای جاذبه‌های فراوانی است که مسافران تشنه کشف و کاوش در آن‌ها هستند. جدا از زیارت و خرید که همیشه بوده و هست مراکز تفریحی و سرگرمی هم خودی در این بازار پرسود نشان می‌دهند، در حالی که توجه به جاذبه‌های طبیعی و بومی همچنان نیاز به معرفی و شناخت دارد. مشهد دارای جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی روستایی فراوانی است که همچنان کم بازدید باقی مانده‌اند. یکی از این جاهای زیبا روستای عنبران است.

 

روستای عنبران مشهد کجاست؟

روستای عنبران که احتمالا اسم آن را نشنیده‌اید منطقه‌ایی ییلاقی و بسیار خوش آب و هوا در نزدیکی مشهد است و با وجود این که بسیاری از گردشگران تور مشهد آن را نمی‌شناسند، اما آن‌هایی که درباره این روستا می‌دانند حتما برای دیدن زیبایی‌های آن برنامه تفریحی تدارک می‌بینند. البته اشاره کنیم که آب و هوای دل‌انگیز و طبیعت زیبای این روستا باعث شده تا به عنوان منطقه‌ای رستورانی با غذاهای فوق‌العاده در کل خراسان شناخته شود. بنابراین با رفتن به این روستا می‌توانید تلفیقی از تجارب مختلف را یکجا کسب نمایید. روستای عنبران در فاصله ۱ کیلومتری از طرقبه مشهد و ۲۶ کیلومتری شهر مشهد واقع شده و در اصل به عنوان حومه طرقبه و از مقاصد سفر روزانه از مشهد در نظر گرفته می‌شود. از حرم مطهر امام رضا تا طرقبه حدود ۳ ربع راه است و به راحتی در دسترس قرار دارد و این روستای سرسبز و زیبا دارای جاذبه‌هایی است که مسافران تور مشهد را به سمت خود جذب می‌کند.

 

گشتی در پارک طبیعی هفت حوض مشهد

طبیعت روستای عنبران

روستای عنبران دارای طبیعتی بسیار زیبا و سرسبز است و آب و هوای بسیار باطراوت و روح نوازی دارد. یکی از بهترین زمان‌ها برای دیدن این روستا تور مشهد نوروز 1401 و درست زمانی که همه جا به گل و شکوفه می‌نشیند است. به علاوه در دور تا دور این روستا را درختان میوه همچون گیلاس، آلبالو، انگور و گوجه‌سبز احاطه کرده که در بهار با شکوفه‌های زیبا و خوش‌بو جوی بهشتی به منطقه می‌دهند. البته توجه روز افزون صحنه گردشگری مشهد به این روستا باعث تغییر چهره این روستا شده و این روند با سرعت رو به رشدی ادامه دارد. به طوری که اطراف روستا با کافه‌ها، سفره‌خانه‌ها و رستوران‌ها و آشکده‌ها پر شده است. البته اگر تنها کمی از این حال و هوای گردشگری دور شوید طبیعت فوق‌العاده‌ای مقابل‌تان قرار می‌گیرد.

جاذبه‌های روستای عنبران

در حالی که می‌توان ادعا کرد ماسوله معروف‌ترین روستای پلکانی ایران است باید از عنبران زیبا در خراسان رضوی نیز دیدن کنید که خانه‌های آن با چیدمانی پلکانی، البته نه به شیوه‌ای که در ماسوله می‌بینیم، نمایی دیدنی و کلاسیک ایجاد کرده‌اند. به راستی پرسه زدن بین کوچه‌های سنگی و شیبدار این روستا به تنهایی جاذبه‌ای غیرقابل چشم‌پوشی محسوب می‌شود. به علاوه شما می‌توانید به راحتی در هوای تمیز و یکی از بهترین رستوران‌های روستا کبابی خوشمزه نوش جان کنید.

 

با بازارهای سنتی مشهد آشنا شویم

در چه رستوران‌هایی غذا بخوریم؟

در اینجا تعدادی رستوران فعالیت می‌کنند که از بهترین آن‌ها می‌توان به رستوران شایگان عنبران، رستوران قصر خورشید عنبران، رستوران بلبل عنبران یا چهار فصل عنبران اشاره کرد که غذاهای فوق‌العاده خوشمزه و کباب‌های بی‌نظیری را سرو می‌کنند. مخصوصا رستوران شایگان که با محیطی خانوادگی صبحانه سرد و گرم مفصلی را تدارک می‌بیند. بنابراین حتی اگر صبح زود هم به سمت عنبران حرکت کردید نگران نباشید همیشه امکانات لازم در دسترس شما خواهد بود.

بری رسیدن به عنبران از کدام مسیر برویم؟

اصلا فرقی نمی‌کند کجای مشهد هستید باید خودتان را به بلوار وکیل آباد برسانید و از مشهد بیرون بروید تا زمانی که تابلوی راهنمای شاندیز طرقبه را ببینید. سپس به سمت طرقبه برانید، بعد از رسیدن به آن دیگر فاصله زیادی با روستای زیبای عنبران نخواهید داشت. این روستای خوش آب و هوا که بر روی تپه‌ای سبز و زیبا با آب و هوایی ییلاقی قرار گرفته جایی عالی برای گردش خانوادگی است که می‌توانیم به شما رفتن به آن را در تور مشهد نوروز 1401 توصیه کنیم.

 

گران‌ترین هتل‌های مشهد با سوییت‌های VIP

نزدیک‌ترین هتل‌ها به روستای عنبران

یکی از بهترین هتل‌های نزدیک به عنبران که امکانات مناسبی ارائه می‌دهد هتل بزرگ طرقبه یعنی، هتل پارک حیات است. اما برای تجربه بومی‌تر اقامتگاه بوم‌گردی پاچنار در جاغرق مشهد، متل بام طرقبه و یا هتل ثامن مشهد و هتل پارس در مشهد از هتل‌های نزدیک به این روستا هستند.

۲۷ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران