بازدید از طبیعت‌های زیبای جنگل جیغ مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
بازدید از طبیعت‌های زیبای جنگل جیغ مشهد

مشهد پر مسافرترین شهر ایران است. شهری که بهترین هتل‌ها و آپارتمان‌ها را برای اقامت دارد و جدای از حرم، تعداد زیادی جاذبه‌ی گردشگری در خود جای داده است. جاذبه‌هایی از پارک‌ها و فضاهای سبز گرفته تا شهر بازی‌ها. جاذبه‌هایی از پارک‌های آبی گرفته تا انواع بازارها. این شهر پر از مرکزخرید است تا مسافرانش بتوانند بهترین سوغاتی‌های عمرشان را خریداری کنند. در سفرتان با تور مشهد اگر به دنبال بازدید از یک طبیعت زیبا و جذاب هستید همراه ما باشید تا جنگل جیغ این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


جنگل جیغ جاذبه‌ی وحشتناک شهر مشهد

چند سالِ پیش بود که اهالی سربرج در منطقه‌ی طرقبه‌ی مشهد به دهدار و بخشدار و استاندار شکایت بردند که شب‌ها صدای ناله و جیغ از جنگل این روستا شنیده می‌شود و چند وقتی است که خواب از آنها گرفته شده. قدیمی‌ترهای این روستا نیز در گذشته به یاد می‌آوردند که این جیغ‌ها را در مقاطعی شنیده‌اند اما بعد از مدتی صداها خاموش شده و بعد از چند سال دوباره جان گرفته‌اند. قدیمی‌ها می‌گفتند این صدای اجنه است که در این جنگل خانه دارند. این حرف اما برای جوانان قابل قبول نبود. خیلی از افراد دیگر نیز باور نمی‌کردند این صدا، صدای اجنه باشد. آنها می‌گفتند این صدای باد است که می‌پیچد لای برگ‌ها.

 

برآورد کلی هزینه‌های سفر به مشهد

جنگل جیغ

باد که بزند به جنگل، برگ‌ها را به رقص درمی‌آورد و این برگ‌ها به هنگام تاب خوردن در باد زوزه‌ای می‌کشند بی‌مهابا. اما صدای این جنگل نبود صدای بادها. شبی از شب‌های سال وقتی هیچ بادی نمی‌آمد و آسمان صاف بود و هیچ سوزی نداشت، جیغ می‌کشیدند درخت‌های این جنگل و ترس می‌انداختند به جان اهالی روستا. در این شب قدیمی‌ها حرف خودشان را به کرسی نشاندند و گفتند بدون شک کار، کارِ جن‌هاست. آنها گفتند این روستا نفرین شده است و جن‌ها لانه‌ کردند در میان درختان. چاره چیست؟ قطع درختان.


روشن شدن راز جنگل جیغ

بعد از کش و قوس‌های فراوان، بالاخره از طرف بخشداری کارشناسانی به این روستا اعزام شدند تا راز جیغ‌های این جنگل در شب‌ها را پیدا کنند. جنگلی که به دلیل بارندگی‌ها، رودی جوشان در خود داشت و سرسبزی‌های بیکران اما جدای از صدای بلبل‌ها و قناری‌ها در طول روز، شب‌ها صدای وحشت می‌داد. کارشناسان با بررسی برگ‌ها و تنه‌ی درختان این جنگل متوجه شدند جیرجیرک‌هایی لانه کرده‌اند در آنها که با تاریک شدن هوا شروع می‌کنند به صدا کردن و آواز دسته جمعی‌شان می‌شود صدای جیغ که مردم را به وحشت می‌اندازد. جیرجیرک‌هایی که در زبان محلی به آن کز می‌گویند بر اثر بارش فراوان به جنگل این روستا هجوم آورده‌ بودند و لانه کرده بودند در میان سبزه‌ها و برگ‌ها و تنه‌ها. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید بر روی هرکدام از درختان این جنگل نزدیک به سه هزار جیرجیرک زندگی می‌کردند و همین باعث شده بود این جنگل هم معروف بشود و هم ترسناک.

 

گشت و گذار در شهر تاریخی نیشابور (قسمت اول)

جنگل جیغ

بازدید از جنگل جیغ مشهد

بعد از گذشت این چند سال جنگل جیغ شده است یکی از جاذبه‌های معروف گردشگری مشهد و به شما توصیه می‌کنیم اگر به طبیعت علاقه‌مند هستید و اگر اهل ماجراجویی هستید، در سفرتان به مشهد حتما به این جنگل تشریف ببرید و در آن کمپ بزنید. کمپ زدن در این جنگل می‌تواند تبدیل به یکی از فراموش ناشدنی‌ترین خاطرات شما در سفر شود. در نزدیکی رودخانه‌ی این جنگل شما می‌توانید چادرتان را برپا کنید و روزی عالی را پشت سر بگذارید. بعد از غروب آفتاب نیز می‎توانید درحالیکه به ستاره‌های پرشمار آسمان نگاه می‌کنید و رویا می‌بافید صدای جیرجیرک‌ها را نیز بشنوید و یاد کنید از مردمانی که از این صدا می‌ترسیدند و برای خودشان چه داستان‌هایی که نمی‌ساختند.

 

بهترین زمان سفر به مشهد مقدس

جنگل جیغ 

دسترسی به جنگل جیغ مشهد

این جنگل در فاصله‌ی نزدیکی از مشهد قرار دارد و به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. اگر با خودرو خودتان به مشهد رفته‌اید می‌توانید به مسیر طرقبه بروید و تنها میان نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه زمان صرف کنید تا به این جنگل برسید. اگر با ماشین خودتان نیز به مشهد نرفته‌اید می‌توانید با هزینه‌ای نه چندان زیاد یک تاکسی آنلاین بگیرید و خیلی سریع خودتان را به این جنگل برسانید. جنگلی که روزها یک طور زیبا است و شب‌ها نیز یک طور دیگر. شب ماندن در این جنگل در یک سفر خانوادگی به مشهد شاید مناسب نباشد اما بدون شک در یک سفر دوستانه و دسته جمعی بسیار عالی و خاطره‌انگیز است.

جنگل جیغ

۰۸ خرداد ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 27 خرداد 1400)

نظرات کاربران