۵ شهر زیبای نزدیک به مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
۵ شهر زیبای نزدیک به مشهد

مشهد یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است. چرا که آرامگاه امام هشتم شیعیان در آن قرار دارد. شهری که بهترین هتل‌های ایران را در خود دارد و تعداد بی‌شمار رستوران‌هایش، فضایی مهمان‌نواز برای این شهر فراهم آورده‌ است. شهری که بازارها و مرکزخریدهای پرتعدادش به مسافران این امکان را می‌دهد بهترین خریدهای عمرشان را انجام بدهند. در سفرتان با تور مشهد اگر می‌خواهید جدای از یک سفر زیارتی، یک سفر سیاحتی نیز داشته باشید همراه ما باشید تا ۵ شهر اطراف مشهد برای بازدیدهای یک روزه را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- نیشابور

نیشابور یکی از مهمترین شهرهای استان خراسان رضوی است که با مشهد نزدیک به یک ساعت فاصله دارد. شهری که ادیبان و نخبگان زیادی را در خود پرورش داده است و همین امر سبب شده است در میان ایرانیان بسیار مشهور باشد. شهری که مکان‌های دنج و ناب در خود بسیار دارد و همین امر سبب می‌شود هرساله بتواند تعداد زیادی از مسافران مشهد را نیز به خودش بکشاند. یکی از مهمترین جاذبه‌های دیدنی این شهر آرامگاه‌های خیام و عطار نیشابوری هستند. دو شاعر بزرگ تاریخ ایران که هرکدام مسلکی متفاوت داشته‌اند. آرامگاه کمال‌الملک نیز در کنار آرامگاه پرویز مشکاتیان، آهنگساز و نوازنده‌ی چیره دست ایرانی از دیگر مکان‌های دیدنی این شهر به شمار می‌آیند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید بهترین فیروزه‌های ایران متعلق به معادن نیشابور هستند. بنابراین بازدید از معادن فیروزه‌ی این شهر نیز از دیگر تفریحات سفر به این شهر به حساب می‌آید. در سفر به مشهد اگر حتی با ماشین خود به این شهر نرفته‌اید به شما توصیه می‌کنیم به دیدن نیشابور بروید. چرا که همه روزه تاکسی‌ها و اتوبوس‌های زیادی در مشهد هستند که با هزینه‌ای بسیار اندک شما را به این شهر می‌رسانند.

 

بهترین زمان سفر به مشهد مقدس

نیشابور 


۲- فریمان

فریمان در ۹۰ کیلومتری مشهد قرار دارد و به واسطه‌ی قند معروفی که دارد یکی از شهرهای شناخته شده در کشور به شمار می‌آید. شهری که جاذبه‌های تاریخی در خود کم ندارد و همین امر باعث می‌شود در نظر گردشگران جذاب باشد. شهری که با سفر به آن می‌توانید به دیدن بناهای خشتی بروید. بناهایی که روزگارانی رونق بسیار داشته‌اند و تعداد زیادی از آنها امروزه متروک باقی مانده‌اند. در این شهر همچنین می‌توانید به دیدن خانه‌ی شهید مطهری بروید که امروزه تبدیل به موزه شده است. فریمان در خود سد معروفی نیز دارد که جزو جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شود.

 

 فریمان


۳- تربت جام

تربت جام یکی از شهرهای پرجمعیت خراسان محسوب می‌شود که جدای از بناها و خانقاه‌هایش، باغ‌های درجه یک نیز در خود کم ندارد. شهری که ابوالوفا بوزجانی یکی از دانشمندان هندسه و ریاضیات ایران و جهان اسلام را در خود پرورانده است. شهری که باغ‌های پسته‌ی بی‌نظیری در خود دارد و همین امر باعث شده است برای بازدید بسیار خواستنی باشد. در سفرتان به مشهد اگر می‌خواهید به یک شهر دیگر بروید تا بیشتر با دراویش و خانقاه‌ها و عرفان آشنا شوید تربت جام یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم بازدید از آن را در برنامه‌ی سفر خود به مشهد بگنجانید.

 

۹ غذای اصیل که در سفر به مشهد باید نوش جان کنید

تربت جام


۴- سبزوار

سبزوار یکی از شهرهای مشهور ایران است که مردمانش در زمان حمله‌ی مغول به ایران رشادت‌های بسیاری از خود نشان داده‌اند و سبب شده‌اند آنها را سربداران بنامند. شهری که امروزه بناهای تاریخی در خود کم ندارد و همینطور نویسندگان و شاعران و هنرمندان. شهری که در آن هم می‌توانید به دیدن مساجد قدیمی بروید و هم آتشکده‌ها. شهری که بودن در آن حسابی حال آدم را خوب می‌کند و برگی از تاریخ کشور را مقابل دیدگانش ورق می‌زند. ‎‌

 

 سبزوار


۵- تایباد

تایباد از شهرهای مرزی ایران است که رفتن به آن سبب می‌شود شما در فاصله‌ی نزدیکی نسبت به کشور افغانستان قرار بگیرید. شهری که جوانان زیادی از کشورمان در آن خدمت سربازی خود را گذرانده‌اند. شهری که هم جاذبه‌های تاریخی در خود دارد و هم جاذبه‌های طبیعی. شهری که در ۲۲۵ کیلومتری مشهد قرار گرفته است و رفتن به آن چند ساعت از شما زمان می‌گیرد. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر با وسیله‌ی شخصی خودتان به مشهد رفته‌اید، بازدید از این شهر را نیز در برنامه‌ی خود بگنجانید. در غیر این صورت رفت و آمد به این شهر و مشهد اندکی ممکن است برایتان سخت باشد. از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر مقبره‌ها و آرامگاه‌های عرفا هستند که اگر علاقه‌مند به شنیدن قصه‌های آنها هستید به شما توصیه می‌کنیم به این شهر تشریف ببرید.

 

بهترین سوغاتی‌های مشهد را در این ۱۳ مرکزخرید معتبر خریداری کنید

تایباد

۲۰ فروردین ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 27 خرداد 1400)

نظرات کاربران