۱۰ روستای گردشگری مشهد (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری مشهد
۱۰ روستای گردشگری مشهد (قسمت اول)

مشهد یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که سالانه از بی‌شمار مسافر پذیرایی می‌کند. شهری که بهترین امکانات اقامتی و رفاهی ایران را در خود دارد و با امکاناتی کم‌نظیر از مهمانانش میزبانی می‌کند. شهری با جاذبه‌های گردشگری فراوان که در کنار جنبه‌های زیارتی، می‌توان از دیدنی‌هایش نیز دیدن کرد و خاطره‌هایی فراموش ناشدنی ساخت. شهری که غذاها و رستوران‌هایش زبانزد عام و خاص است. شهری که در اطراف خود روستاهایی هیجان‌انگیز برای سفرهای یک روزه دارد. در سفرتان با تور مشهد اگر حال و هوای این را دارید که از شهر بیرون بزنید و برای ساعاتی به دور از شلوغی‌ها خوش بگذرانید همراه ما باشید تا ۱۰ روستای گردشگری نزدیک این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- روستای اخلمد

در ۸۵ کیلومتری شهر مشهد و در دامنه‌های رشته کوه بینالود روستایی واقع شده است که یکی از برترین روستاهای توریستی مشهد به حساب می‌آید. روستایی که قدمتی چند هزار ساله دارد و افسانه‌های زیادی درباره مردمانش می‌گویند. قدیمی‌های خراسان می‌گویند در حمله مغول‌ها به خراسان عده‌ای به این منطقه پناه آورده‌اند و رفته رفته این روستا به عنوان جایی برای سکونت شکل گرفته است. روستایی که یکی از زیباترین آبشارهای خراسان را در خود جای داده است و همین امر سبب شده است به لحاظ طبیعت یکی از زیباترین نقاط نزدیک به مشهد به حساب آید. در سفرتان به مشهد اگر توان و انرژی یک ساعت و نیم طی کردن مسیر را دارید به شما توصیه می‌کنیم به این روستا تشریف ببرید.

 

 راهنمای گردش ۲۴ ساعته در مشهد 

اخلمد


۲- روستای نغندر

در ۱۰ کیلومتری طرقبه مشهد روستایی قرار دارد که یکی از جذاب‌ترین روستاهای اطراف مشهد برای گشت و گذار به حساب می‌آید. روستایی که در دامنه کوه واقع شده است و در خود بی‌شمار درخت توت دارد. روستایی که به آن نغندر نیز می‌گویند و یکی از اصلی‌ترین مناطق خراسان برای تولید پارچه‌های ابریشمی به حساب می‌آید. روستایی که می‌توانید یک روز از سفر خود را به گشت و گذار در آن اختصاص بدهید و خاطره‌های جذاب برای خود بسازید. روستایی کوهستانی که بیشتر کوله‌گردان به آن مراجعه می‌کنند. البته به این روستا می‌توان خانوادگی نیز سفر کرد اما پیشنهاد ما به شما این است اگر مجردی به مشهد رفته‌اید حتما این روستا را برای بازدید انتخاب کنید.

 

  دره ابریشم


۳- روستای اندرخ

آنهایی که اهل ماجراجویی در دامان طبیعت هستند این روستا برایشان یک بهشت به حساب می‌آید. جایی در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی مشهد که فضاهای سرسبز بسیار در خود دارد. جاییکه با رفتن به آن می‌توانید کمپ بزنید و حداقل یک روز خاطره‌انگیز برای خودتان بسازید. البته بیشتر از یک روز نیز بسته به زمان و فصل‌های سال می‌توانید در این روستا کمپ بزنید و بمانید. روستایی که در آن می‌توانید به دلیل دراختیار داشتن صخره‌های بلند بالا ورزش صخره نوردی را امتحان کنید و جدای از کوه نوردی نیز می‌توانید دوچرخه‌سواری در دامان کوهستان را تجربه کنید. اگر فصل تابستان به مشهد رفته‌اید و می‌خواهید از گرما فرار کنید به شما توصیه می‌کنیم به این روستا حتما سفر کنید.

 

 ۱۰ رستوران برتر مشهد که سراغ غذاهای متفاوت و خوشمزه را می‌توانید از آنها بگیرید

 روستای اندرخ


۴- روستای جاغرق

در ۲۰ کیلومتری شمال غربی مشهد روستایی قرار دارد که بهترین میوه‌های مشهد اعم از خربزه در آن پرورش داده می‌شود. روستایی که در یک دره کوهستانی واقع شده است و در روزهای زمستانی آب و هوایی سرد دارد. روستایی که چشمه‌هایی پرآب و طبیعتی زیبا دارد. روستایی که تمامی امکانات لازم گردشگری از جمله امکانات رفاهی و اقامتی در آن فراهم آمده است. روستایی که قدمتش به دوران قاجار می‌رسد و در همین عمر نسبتا کوتاه پر از اصالت است. در سفرتان با تور مشهد اگر اهل زدن به بیرون از شهر و پناه بردن به دل طبیعت هستید به شما توصیه می‌کنیم حتما به جاغرق مراجعه کنید.

 

 جاغرق


۵- روستای دهسرخ

در فاصله چهل و پنج کیلومتری از مشهد روستایی قرار دارد که می‌گویند یکی از توقف‌گاه‌های امام هشتم بوده است. روستایی ییلاقی که می‌شود در روزهای بهاری و تابستانی به آن سفر کرد و حسابی خوش گذراند. روستایی که در خود یک چشمه‌ی پر آب دارد و به یمن همین چشمه کشاورزی در آن کم رونق ندارد. چشمه‌ای که می‌گویند به سبب نماز خواندن امام هشتم در این روستا در آن پدید آمده است. روستایی در نزدیکی ملک آباد که بسیاری از خانواده‌ها به آن مراجعه می‌کنند و به دلیل آنکه یک امامزاده معروف در خود دارد یکی از مکان‌های زیارتی نزدیک به مشهد نیز به حساب می‌آید.

 

 ۹ سوغاتی مشهور خراسان که در سفر به مشهد می‌توانید آنها را خریداری کنید 

روستای دهسرخ

۱۴ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران