روستای زشک مشهد، مقصد جذاب گردشگری استان خراسان رضوی

جاذبه‌های گردشگری مشهد
روستای زشک مشهد، مقصد جذاب گردشگری استان خراسان رضوی

مشهد یکی از بهترین شهرهای خراسان رضوی برای تفریح است. شهری که برترین امکانات اقامتی و رفاهی را در خود دارد و به همین دلیل مسافرانش همواره خاطره‌های خوش از آن در ذهن دارند. شهری که مال‌ها و پاساژهای زیادی را در خود جای داده است و ارزان‌ترین و با کیفیت‌ترین اجناس را به عنوان سوغات به مهمانانش عرضه می‌کند. شهری که دور و اطرافش را باغ‌ها و پارک‌ها پوشانده‌اند تا شب‌های خاطره‌سازی را برای مسافرانش بسازد. شهری که بهترین رستوران‌ها را در خود دارد و با برترین غذاهای ایرانی و بین‌المللی از مهمانانش پذیرایی می‌کند. در سفرتان با تور مشهد اگر به دنبال جاذبه‌های گردشگری متفاوت و خاص هستید همراه ما باشید تا روستای زشک این شهر را خدمتتان معرفی کنیم و در یک بازدید فراموش ناشدنی شما را راهی این روستا کنیم.

 


زشک چشمه‌ی جوشان رودها


در فاصله‌ی بیست کیلومتری از شهر مشهد و در امتداد جنوب شرقی رشته کوه‌های بینالود خراسان یک روستا واقع شده است بی‌نظیر که مردمانی سعادتمند و سرخوش دارد. روستایی که مطابق با آمار نزدیک به ۳ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند اما آمارش در روزهای تابستانی سال به ۸ هزار نفر می‌رسد. چرا که یکی از بهترین آب‌وهواهای خراسان را دارد. روستایی که معنای چشمه‌ی جوشان است و به باغ‌ها و چشمه‌هایش شناخته می‌شود. روستایی که زیباترین چشم‌اندازهای خراسان را به بازدیدکنندگانش ارائه می‌کند و به شما این امکان را ارائه می‌دهد که عکس‌هایی زیبا از خودتان در آغوش طبیعت بیندازید. اگر در روزهای گرم و تابستانی سال به مشهد سفر می‌کنید به شما توصیه می‌کنیم از این روستا که در ادامه بخش‌های مختلف آن را خدمتتان معرفی خواهیم کرد حتما دیدن کنید.

 

گشت و گذار در روستای توریستی‌ کنگ طرقبه مشهد

 

 

 روستای زُشک مشهد

 


بازدید از چشمه قلقلی


در فاصله‌ی ۴ کیلومتری از دل روستای زشک چشمه‌ای وجود دارد که از زمین می‌جوشد و زیبایی‌های بی‌نظیر خلق می‌کند. چشمه‌ای که سبب سرسبزی این روستا شده است و همه‌ی بازدیدکنندگان این روستا را به خودش می‌کشاند. چشمه‌ای که برای دیدن آن باید مسافتی را پیاده‌روی کنید و همین پیاده‌روی یکی از خاطره‌انگیزترین تجربیات شما از سفر به این روستا خواهد بود.

 

 

 روستای زُشک مشهد

 


بازدید از بافت روستایی و مردمانش


به این روستا که پا می‌گذارید با مردمانی خونگرم و صمیمی آشنا می‌شوید که با لبخند و مهر از شما پذیرایی می‌کنند. مردمانی که خانه‌های برخی‌هاشان کاهگلی با سقف‌های شیروانی شده است. بافت معماری این روستا یکی از جذابیت‌های معروف آن به حساب می‌آید.

 

 شهربازی پارک ملت مشهد یکی از مجهزترین شهربازی‌های ایران 

 

 

روستای زُشک مشهد

 


صعود به قله شیرباد


شیرباد مرتفع‌ترین قله‌ی بینالود است که ۳ هزار و چهارصد متر ارتفاع دارد. قله‌ای جذاب برای آنهایی که عاشق صعودند. در سفرتان به مشهد و بازدیدتان از زشک می‌توانید به مسیر صعود این قله قدم بگذارید و از بام خراسان دیدن کنید. مسیری که پاکوب است و جذاب و به همراه خانواده نیز می‌توانید آن را طی کنید. فقط توصیه‌ی ما به شما این است که برای این کار لباس مناسب فصل و نیز حتما کفش مناسب همراه خود داشته باشد.

 

 

 روستای زُشک مشهد

 


دره نِهِل


نهل یک دره‌ی سرسبز است که در مسیر شیرباد قرار دارد. دره‌ای که بازی باد و آب آن را در گذر زمان به وجود آورده است و امروزه در روزهای بهاری و تابستانی پر گل و چشم‌نواز است. دره‌ای که رویشگاه گل‌های بابونه است و بوی مطبوعی دارد. دره‌ای که از آن چشمه روان است و صدای بلبلان آرامش‌بخش فضای آن.

 

۶ آبشار دیدنی اطراف مشهد که در سفر به این شهر می‌توانید به دیدن آنها بروید

 

 

روستای زُشک مشهد

 


قله چمن


قله‌ی چمن از قله‌های ۳ هزار متری بینالود است که زشک در دامنه‌ی آن واقع شده است. قله‌ای که مسیر راهپیمایی آن برای یک تفریح خانوادگی بسیار مناسب است و راهش پر است از گیاهان دارویی. بنابراین اگر از گیاهان و دم‌نوش‌ها سردرمی‌آورید رفتن به این روستا و قله‌ی چمن آن یکی از تفریح‌های خاص و به یادماندنی شما خواهد بود.

 

 

روستای زُشک مشهد

 


چایخانه‌های محلی


در بازدیدتان از این روستا اگر دوست دارید اوقاتی را با مردمانش سر کنید می‌توانید به چایخانه‌های محلی بروید و دم‌کرده‌های سنتی درجه یک را درحالیکه دارد خستگی در می‌کنید نوش جان کنید. همچنین اگر قصد غذاهای محلی و آش‌ها را نیز کردید می‌توانید آنها را در همین چایخانه‌ها سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 

معرفی پارک‌های آبی مشهد، آبتنی در اوج هیجان

 

 

 روستای زُشک مشهد

 


نوش جان کردن کباب‌ها در بهترین رستوران‌ها


به زشک که تشریف ببرید می‌توانید مهمان چایخانه‌ها شوید ولی اگر قصد دارید انواع کباب‌ها و غذاهای معروف ایرانی را در این بازدید نوش جان کنید باید بدانید در مسیر رسیدن به این روستا چندین رستوران معروف شهر مشهد واقع شده است که می‌توانید به آنها بروید. رستوران‌هایی از جمله آفتابگردان که آوازه‌اش در مشهد پیچیده است.

 

 

 روستای زُشک مشهد

 


باغ‌های میوه


زشک انباشته است از درختان و باغ‌هایی که بوی خوش و چشم‌انداز زیبا پدید می‌آورند. باغ‌های گیلاس، سیب، گلابی، زردآلو، گردو و هلو باغ‌های پرشمار این روستا هستند که می‌توانید از آنها دیدن کنید و لذت ببرید.

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 03 شهریور 1398)

نظرات کاربران