سفر به مشهد با قطار بهتر است یا هواپیما؟

جاذبه‌های گردشگری مشهد
سفر به مشهد با قطار بهتر است یا هواپیما؟

تور مشهد به دلیل وجود حرم مطهر هشتمین اختر تابناک شیعیان در آن به عنوان یکی از محبوب‌ترین تورها در بین گردشگران شناخته می‌شود. زائران مشهد می‌توانند به دو شیوه زمینی و هوایی مسیر این شهر زیبا و مقدس را در پیش گرفته و از لحظات خود در مسیر سفر نهایت لذت را ببرند. حال سوالی که برای مسافران مشهد ایجاد می‌شود این است که کدام روش برای داشتن سفری به یادماندنی و لذت بخش بهتر است. همراه ما باشید تا در این مقاله در مورد مزایا و معایب سفر با قطار و هواپیما به مشهد صحبت کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم را در این باره بگیرید.

 

مزایا و معایب سفر به مشهد با هواپیما

هواپیما به عنوان یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین روش‌های مسافرتی شناخته می‌شود. این موضوع در مورد تور مشهد نیز صادق بوده و توریست‌ها می‌توانند در هر کجای ایران که باشند حداکثر ظرف دو ساعت به مقصد خود برسند. پس اگر جز افرادی هستید که تحمل مسیرهای طولانی مدت را ندارید و دوست دارید خیلی سریع به مقصد گردشگری خود برسید هواپیما بهترین گزینه برای شما خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که سفر با هواپیما می‌تواند برای شما کمی هزینه‌بر باشد. پس اگر قصد سفری اقتصادی به مشهد را دارید بهتر است به دنبال روشی دیگر برای سفر خود باشید.

اگر تصمیم قطعی خود را برای سفر هوایی به مشهد گرفته‌اید همین حالا می‌توانید با کارشناسان ما در آژانس مقتدر سیر تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را در خصوص هزینه تورهای هوایی به مشهد و شرایط آن‌ها دریافت کنید. ناگفته نماند که برخی روزها مسافران خوش شانس می‌توانند بلیط‌های هوایی بسیار ارزانی را به مقصد مشهد پیدا کرده و سفری راحت و البته اقتصادی به مشهد داشته باشند.

 

مزایا و معایب سفر به مشهد با قطار

قطار یکی دیگر از وسیله‌های حمل و نقل است که در بین مسافران مشهد محبوبیت بالایی دارد. چرا که مشافران می‌توانند سفری راحت و همچنین اقتصادی را با قطار به مشهد تجربه کنند. به خصوص اگر قصد دارید تا به صورت دسته جمعی و گروهی به مشهد سفر کنید انتخاب قطار بسیار لذت‌بخش و به یادماندنی خواهد بود. به این صورت که مسافران می‌توانند کوپه‌های ۶ نفره و یا ۴ نفره‌ای را انتخاب کرده و در طول سفر در کنار هم لحظات خوشی را بگذرانند.

کوپه‌های قطار این امکان را در اختیار مسافران قرار می‌دهد تا در صورت تمایل در تخت‌خواب‌ها دراز کشیده و استراحت کنند. همچنین می‌توانید از رستوران‌ قطار برای گذراندن وقت و سیر کردن شکم خود استفاده کنید. امروزه قطارهای باکیفیت و لوکسی در مسیر راه آهن مشهد احداث شده‌اند.

در کنار تمامی مزایا، سفر با قطار به مشهد می‌تواند معایبی نیز به همراه داشته باشد. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این زمینه باید به آن اشاره کرد مدت زمانی است که در سفر زمینی با قطار باید در نظر گرفت. سفر با قطار نیاز به زمان طولانی دارد. به همین دلیل افرادی که محدودیت زمانی دارند بهتر است از هواپیما به جای قطار استفاده کنند.

همان طور که متوجه شدید هر دو گزینه سفر با قطار و هواپیما به مشهد دارای نکات مثبت و منفی خاصی هستند که بر اساس شرایط گردشگران این موارد می‌توانند پررنگ‌تر و یا کم‌رنگ‌تر شوند. پس اگر تصمیم خود را برای سفر به این شهر مقدس گرفته‌اید بهتر است قبل از هر کاری شرایط خود را سنجیده و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

 

سفر به مشهد در ایام کرونایی

 

لوکس‌ترین قطارهای مسیر تهران به مشهد و برعکس

اگر جز دسته‌ای از افراد هستید که دوست دارید سفری اقتصادی به مشهد داشته باشید و در عین حال از مسیر سفر خود لذت ببرید قطار می‌تواند گزینه بسیار خوبی محسوب شود. خوشبختانه در سال‌های اخیر مسیر تهران به مشهد و برعکس به قطارهای لوکس و راحتی تجهیز شده‌اند. چند مورد از بهترین قطارها در زیر آورده شده است:

  • قطار زندگی

قطار زندگی یک قطار ۵ ستاره در مسیر تهران – مشهد محسوب می‌شود. این قطار متعلق به شرکت رجا بوده و با فراهم کردن امکاناتی مثل پذیرایی مخصوص، سیستم صوتی و تصویری پیشرفته و خدمات مهمانداری با کیفیت توانسته توجه بسیاری از زائزان را به خود جلب کند.

  • قطار فدک

قطار فدک بدون شک یکی از بهترین قطارهای ایران در مسیر تهران – مشهد است. این قطار سعی کرده تا در عین حال که سفری راحت به مسافران عرضه می‌کند به کیفیت خدمات خود نیز اهمیت دهد.

 

بهترین زمان سفر به مشهد مقدس

 

علاوه بر دو قطار نام برده شده در بالا می توان به قطارهای سیمرغ، نور، سروش و غزال نیز در مسیر تهران – مشهد اشاره کرد. این قطارها نیز می‌توانند برای افرادی که دوست دارد سفری راحت و ارزان به مشهد داشته باشند یکی از انتخاب‌های خوب محسوب می‌شود.

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران