محله هوتونگ، قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین محله‌ی پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
محله هوتونگ، قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین محله‌ی پکن

پکن یکی از جذاب‌ترین و مدرن‌ترین شهرهای شرق آسیا به حساب می‌آید که باید به آن سفر کرد و اوقاتی را خوش گذراند. شهری که فرهنگ مردمانش ۱۸۰ درجه با مردمان مربوط به غرب آسیا متفاوت است. شهری که پارک‌ها و شهربازی‌های مدرن زیادی در خود دارد. شهری که لوکس‌ترین هتل‌ها و رستوران‌های کشور چین را در خود جای داده است. شهری که بزرگترین مرکزخریدهای کشور چین در آن واقع شده‌اند و هرساله میزبان تعداد زیادی از نمایشگاه‌ها و فستیوال‌های رسمی کشور چین است. در سفرتان با تور چین به پکن اگر به دنبال یک گشت و گذار تاریخی هستید همراه ما باشید تا با هم سری به محله هوتونگ؛ یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین محله‌های این شهر بزنیم.

 


هوتونگ یادگار به جا مانده از گذشتگان و تاریخ


هوتونگ به معنای افتادن سطل آب در چاه است و سال‌هاست نام محله‌ای را در قلب پکن یدک می‌کشد که به عنوان یکی از تاریخی‌ترین و کهن ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آید. محله‌ای که تاریخ تاسیس آن بازمی‌گردد به زمان حمله و فرمانروایی مغول‌ها بر این منطقه از جهان. زمانیکه آنها شهر را طبقاتی می‌دیدند و معتقد بودند هر طبقه از افراد باید در بخش‌های خاصی از شهر ساکن شوند. در این تقسیم‌بندی هوتونگ به فرودست‎ترین افراد تعلق گرفت. این تقسیم‌بندی براساس قوانین فنگ شویی صورت گرفته است و هوتونگ به عنوان قسمت سی و ششم و پایین‌ترین طبقه قرار گرفته است. محله‌ای که از همجواری خانه‌هایش در کنار هم، پیاده راه‌های باریک به وجود آمده است و همین پیاده‌راه‌های باریک به زیبایی آن افزوده است. محله‎ای که تحت حمایت شهرداری پکن است و شهرداری پکن اجازه نمی‌دهد با تغییراتی در تزئینات بیرونی خانه‌های این محله، مدرنیسم در آن جاری شود. چرا که قصد دارد این محله را به همان صورتی که بود حفظ کند. محله‌ای که هنوز ساکنین زیادی دارد و ساکنین آن نیز این امر عقب افتادگی از عناصر تکنولوژیک را به بهای داشتن زندگی سالم‌تر و کم دغدغه‌تر پذیرفته‌اند.

 

میدان تیان آنمن پکن، بزرگ‌ترین وتاریخی‌ترین میدان جهان

 

محله هوتونگ

 


بناهای این محله به گونه‌ای تزئین شده و ساختار یافته‌اند که فضای سنتی چینی و شاخصه‌های فرهنگی کهن را به بازدید کنندگان القا کنند. دیوارها و خانه‌های خاکستری این محله همه از اصلی‌ترین جاذبه‌های دیدنی آن به حساب می‌آیند که با گشت و گذار در آنها می‌توانید جذاب‌ترین عکس‌های سفرتان با تور چین را برای شبکه‌های اجتماعی‌تان بیندازید.

 

 

محله هوتونگ

 


جاذبه‌های دیدنی و تفریحی هوتونگ


۱- درشکه سواری: از آنجا که خیابان‌های این محله بسیار کم عرض هستند تنها وسیله‌ی نقلیه‌ای که در خیابان‌ها تردد می‌کنند ریکشاها و درشکه‌‎ها هستند. بنابراین بازدید از این محله می‌تواند همراه با درشکه سواری و ریکشاها سواری باشد که تجربه‌ی جالبی از سوی گردشگران گزارش شده است.
۲- دریاچه‌ی هوهای: در نزدیکی محله‌ی هوتونگ دریاچه‌ی زیبایی به نام هوهای قرار دارد که به هنگام بازدید از این محله می‌توانید به دیدن هوهای نیز بروید.
۳- بازدید از هنرهای سنتی: این محله یکی از مهمترین محله‌های چین به حساب می‌آید که هنرهای سنتی چینی از جمله فروش صنایع دستی‌ها در آن رونق بسیار دارد. از جمله مهمترین هنر این محله که می‌توانید به دیدن آن بروید هنر خوش نویسی چینی است که از روی کتیبه‌ها و و محصولاتی که به فروش می‌رسند می‌توانید با این هنر ملاقات کنید.

 

بهترین نقاط پکن برای خرید سوغاتی‌های دست‌ساز

 

محله هوتونگ

 


۴- بازدید از صنایع سنتی چینی: بازدید از این محله همراه است با بازدید از صنایع صابون سازی که یکی از قدیمی‌ترین صنایع کشور چین به حساب می‌آمده است. همچنین جدای از صنعت سنتی صابون سازی، تولید و عرضه‌ی محصولات دامی در این محله بسیار رونق و طرفدار دارد که به هنگام بازدید از هوتونگ می‌توانید به بازدید از این صنایع نیز بروید.
۵- نوش جان کردن غذاهای سنتی: این محله پر است از رستوران‌هایی که با رفتن به آن می‌توانید انواع غذاهای سنتی چینی را در یک فضای قدیمی سفارش بدهید و نوش جان کنید. غذاهایی که قیمت‌شان در نسبت با رستوران‌های لوکس شهر پکن که غذاهای سنتی سرو می‌کنند ارزان است.

 

۱۰ مرکزخرید لوکس پکن برای خرید سوغاتی‌های زیبا

 

محله هوتونگ

 


۶- بازدید از ساختمان‌ها و برج‌های تاریخی: هرکدام از خانه‌های این محله برای خودشان قدمت و قصه‌ای دارند شنیدنی که به هنگام بازدید از این محله می‌توانید قصه‌های هرکدام از آنها را بشنوید و برای همیشه در خاطرتان حفظ کنید.
۷- آشنایی با خاص‌ترین مردمان کشور چین: جمعیت این محله در حدود هزار نفر است. هزار نفری که خاص‌ترین مردمان کشور چین را تشکیل می‌دهند. هزار نفری که برخلاف مردمان شهر پکن که اهل نظم و انجام دادن کارها با تندترین سرعت‌ها هستند، اهل آرامش و صبوری می‌باشند. معاشرت با این مردمان در کافه‌های این محله بدون شک یکی از متفاوت‌ترین معاشرت‌های شما در سفر به چین خواهد بود.

۰۲ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران