بهترین زمان برای سفر به پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
بهترین زمان برای سفر به پکن

برای این که به جواب درستی در مورد بهترین زمان برای سفر به پکن برسید، باید از آب و هوای این شهر و همچنین فستیوال‌ها و جشن‌هایی که در آن‌جا برگزار می‌شود، آگاهی پیدا کنید. به همین دلیل، جواب به این سوال در قالب یک یا دو خط نمی‌گنجد و باید توضیحی طولانی به آن داد.

 

بهترین زمان برای سفر به پکن از نظر آب و هوایی

چه زمانی بهتر است تا به تور پکن بروید؟ از نظر شرایط آب و هوایی، همیشه بهار و پاییز را برای سفر به پایتخت چین پیشنهاد می‌کنند. اما اگر به طور مشخص بخواهیم بگوییم، بهترین زمان برای سفر به پکن شهریور و مهر و همچنین فروردین و اردیبهشت است. در این مدت هوا بهاری و بسیار مطبوع بوده و به راحتی می‌توانید به نقاط مختلف پایتخت رفته و خوش بگذرانید. در تابستان هوای پکن بسیار گرم خواهد بود و زمستان‌ها نیز، سرمای هوا شما را دچار مشکل خواهد کرد.

عکس: traveldigg.com

 

به طور کلی آب و هوای پکن چهار فصل بوده در سردترین روزهای زمستان به چند درجه زیر ۰ رسیده و در روزهای گرم تابستانی تا بیش از ۳۰ درجه نیز گرم می‌شود. از همین رو، فعالیت‌های مختلفی در روزهای مختلف سال انتظار شما را می‌کشند. در زمستان، ورزش‌های زمستانی در کوه‌های اطراف، پارک‌های سرپوشیده و تفریحات این چنینی را در پیش دارید و در روزهای خوش آب و هوا می‌توانید به پارک‌های مختلف شهری رفته و از جاهایی همچون دیوار بزرگ چین دیدن نمایید.

یکی دیگر از پارامترهای مهم در مورد شرایط آب و هوایی در پکن، میزان آلودگی هوا است که به با توجه به شرایط این شهر، از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به آمارها، پاییز، آلودگی هوا به کم‌ترین میزان خود رسیده و از همین جهت، مهر ماه، زمانی عالی برای سفر به پکن خواهد بود. عموما آلودگی هوا در ماه‌های سرد سال بیشتر است اما در روزهایی که جشن‌های بزرگ برگزار شده و جمعیت زیادی در پکن به رفت و آمد می‌پردازند، شاخص سلامت هوا نیز افت پیدا می‌کند. همچنین نباید فراموش کرد که در بهار، شکوفه دادن گل‌ها و درختان را در سطح شهر شاهد خواهیم بود و پارک‌های بزرگ پکن، به شکلی زیبا در خواهند آمد.

البته نباید فراموش کنید که این شرایط بسیار خوب و عالی، باعث می‌شود تا گردشگران بی‌شماری از کشورهای مختلف نیز به پکن آمده و از جاذبه‌های متعدد آن‌جا دیدن کنند. همین باعث می‌شود که هزینه‌های سفر به پکن نیز بالا رفته و همچنین در برخی از دیدنی‌های مهم پکن شهر ممنوعه، جمعیت زیادی را شاهد باشید.

 

کریسمس و شب سال نو میلادی در چین

عکس: cgtn.com

 

بهترین زمان برای سفر به پکن جهت بازدید از دیوار بزرگ

برای خیلی از گردشگران، یکی از دلایل انتخاب تور چین، بازدید از دیوار بزرگ به حساب می‌آید. یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری در سراسر دنیا که بهترین زمان برای بازدید از آن‌جا، شهریور تا آبان است. در این مدت در عین هوایی مطبوع، بارندگی به حداقل میزان خود رسیده و تورهای متعدد، بازدیدکنندگان را به جاهای مختلف در دیوار می‌برند. همچنین تورهایی برای نقاط دورافتاده‌تر دیوار بزرگ نیز برگزار می‌شود که برای عکاسی و بودن در جایی خلوت مناسب هستند.

البته این بدان معنا نیست که در مواقع دیگر سال نمی‌توان از دیوار بزرگ دیدن کرد، اما این زمان از نظر آب و هوایی همه چیز در ایده‌آل‌ترین شکل ممکن قرار دارد.

عکس: chinabeijingprivatetour.com

 

بهترین زمان برای سفر به پکن با هزینه‌های پایین‌

آذر و دی ارزان‌ترین زمان برای سفر به پکن به حساب می‌آیند. در این ایام، هوا سرد بوده، از تعطیلات تابستانی خبری نیست، جشن و فستیوال کمی در شهر جریان دارد و به همین دلایل، گردشگران کمی نیز به پکن سفر می‌کنند. البته با فرا رسیدن تعطیلات سال نو میلادی دوباره قیمت‌ها بالا رفته و تعداد زیادی از گردشگران اروپایی و آمریکایی، از تعطیلات زمستانی استفاده کرده و به پکن می‌روند. به همین دلیل، برای یک سفر ارزان شما باید از آن پنجره‌ی کوتاه آذر تا اواسط دی استفاده کنید.

 

آشنایی با آداب ازدواج در چین

عکس: theculturetrip.com

 

فستیوال‌ها و جشن‌های محبوب در پکن

یکی دیگر از نکاتی که می‌تواند، بهترین زمان برای سفر به پکن را تحت تاثیر قرار دهد، فستیوال‌ها و جشن‌های مختلف پکن است که در این شهر بر پا می‌شود و هر کدام می‌توانند، دلیلی برای سفر به این شهر مهم باشند.  خیلی از جشن‌های سنتی چینی بر اساس تقویم قمری هستند و به همین دلیل، تاریخ آن‌ها در طول سال‌هیا مختلف تغییر می‌کند. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین برنامه‌ی سال در پکن، جشن سال نو چینی است که بدون شک یکی از جذاب‌ترین‌ زمان‌ها برای بودن در پکن به حساب می‌آید.

عکس: astroclips.com

 

جشن سال نو چینی در پکن با نمایش‌های رقص اژدها، آتش بازی‌های عظیم، برنامه‌های متنوع در معابد و انواع جشن‌های کوچک و بزرگ در سط شهر برگزار شده و خیلی از گردشگران خارجی نیز سعی می‌کنند، خود را برای دیدن این مراسمات، به پکن برسانند. اما آیا زمان برگزاری جشن سال نو، بهترین زمان برای سفر به پکن است؟ با این که جذابیت‌های این جشن را نباید نادیده گرفت، اما جمعیت بسیار زیادی در این روزها در پکن جمع می‌شوند و ازدهام سرسام آور در پکن، لذت بردن از این جشن‌ها را سخت می‌کند.

زمستان، همچنین یک فستیوال قایق سواری در یخ و برف نیز در پکن برگزار شده که جذابیت خاص خودش را دارد. اما از جمله دیگر فستیوال‌های مهم پکن که می‌توانید از آن بازدید به عمل آورید، فستیوال قایق‌های اژدها (Dragon Boat) بوده که در شکل‌ها و طرح‌های مختلف به مسابقه مشعول می‌شوند. "هفته طلایی" نیز از دیگر جشن‌های عظیم چینی است که در پکن به بزرگ‌ترین شکل ممکن برگزار می‌شود. این جشن در اولین هفته ماه اکتبر برگزار شده و این زمان نیز از جذاب‌ترین و البته شلوغ‌ترین مواقع برای سفر به پکن محسوب می‌شود.

عکس: chinasmack.com

 

آیا زمستان برای سفر به پکن مناسب است؟

زمستان را می‌توان بهترین زمان برای سفر به پکن به حساب آورد؟ مسلما اگر قصد دارید از جاذبه‌های مهم شهری پکن دیدن کنید، زمستان موقع مناسبی نخواهد بود اما با توجه به این که یکی دو ریزورت اسکی خیلی خوب در اطراف شهر پکن وجود دارد و همچنین بسیاری از جاذبه‌های مدرن نیز در مراکز سرپوشیده هستند و این شهر دارای مراکز خرید پرتعدادی نیز هست، می‌توان زمستان نیز از بودن در پکن لذت برد.

 

بهترین هتل های شانگهای

عکس: expatsholidays.com

۱۹ فروردین ۱۴۰۳

نظرات کاربران