بهترین نقاط پکن برای خرید سوغاتی‌های دست‌ساز

جاذبه‌های گردشگری پکن
بهترین نقاط پکن برای خرید سوغاتی‌های دست‌ساز

حتما معابد چینی را دیده‌اید که چه معماری زیبایی دارند، و با فانوس‌های قرمز و کتیبه‌های دست نوشته تزئین شده‌اند. این هنرهای دستی و به عبارتی دست سازه‌ها تا امروزه پیش آمده و به عنوان فرهنگ مردم حفظ شده‌اند. امروزه شما می‌توانید هنرمندانی را ببینید که به خوش‌نویسی، طراحی‌های هندسی چینی، نقاشی‌های چینی، اوریگامی‌های کاغذی و خیلی چیزهای دیگر مشغول هستند. خرید سوغاتی دست‌ساز همیشه عالی است. اما اینجا فقط صنایع دست‌ساز آهنربایی پیدا نمی‌کنید بلکه چیزهایی مخصوص و خاطره‌انگیز در دسترس دارید که هیچ جای دیگری پیدا نمی‌کنید.

 

بازار Gulou Area

دریاچه Houhai در میان مناطق دیدنی پکن به عنوان یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز شناخته می‌شود. بسیاری از خیابان‌های هوتُنگ به سمت پایین، به دریاچه می‌رسند. این مسیر با بعضی از مغازه‌های کوچک سوغاتی فروشی پر شده به طوری که می‌توانید سوغاتی‌های رایجی را بین آن پیدا کنید اما برخی از آن‌ها مجموعه‌ای دیدنی را در خود پنهان کرده‌اند. به سمت گولوی شرقی جایی که مجموعه‌ای دیدنی برای انتخاب وجود دارد، بروید. البته اینطور نیست که همه سوغاتی‌هایی که در اینجا می‌بینید سنتی و دست‌ساز باشند اما تی‌شرت‌های چاپی و بعضی محصولات می‌توانند یادآور خوبی از سفر شما خواهند بود. در این منطقه گردش کنید و در انتهای کاوش‌تان به دیدن دریاچه بروید و با یک تیر دو نشان بزنید.

 

۶ سوغاتی بی‌نظیر که باید از چین بخرید

 

 

 بازار Gulou Area

 

 

آدرس: Houhai Lake, take the subway line 8 to Shichahai station سپس به سمت خروجی  A1 بروید

 

 

منطقه هنر 798

منطقه هنر ۷۹۸ خانه هنرمندان حرفه‌ای و مدرن است. کارخانه قدیمی پکن حالا به یکی از مدرن‌ترین و به روزترین نقاط هنری تبدیل شده که در آن هنرمندان به یک میزان شانس ارائه قطعات خود را دارند. با این همه تمامی گالری‌های این منطقه برای نمایش نیستند و بسیاری از کارهای دستی به فروش هم می‌رسند. به نظر می‌رسد شما می‌توانید در این جا سوغاتی‌های منحصر به فرد و زیبای متنوعی را پیدا کنید. فروشگاه طراحی +۸۶ دارای تعدادی از طرح‌های خانگی و یادداشت‌های جذاب است که می‌توانید با خودتان به خانه ببرید و برای زیبایی فضا از آن‌ها استفاده کنید. خیلی از این اقلام اصالتا چینی نیستند اما هنوز به عنوان هنرهای دستی زیبا و قابل احترامند.

 

۱۰ مرکزخرید لوکس پکن برای خرید سوغاتی‌های زیبا

 

 

منطقه هنر 798

 

 

آدرس: 2 Jiuxianqiao Rd, Chaoyang Qu, Beijing Shi, China, 100103

 

 

بازار کیانمن

خیابان پیاده‌روی کیانمن از لحاظ تاریخی جایی برای کسب و کارهای محلی بوده و هست. امروزه وقتی در این منطقه قدم می‌زنید، می‌توانید حس کنید که چطور مغازه‌ها با تمام وجودشان سعی می‌کنند حق و حال امپراطوری چین را در مسیر مدرنیته شدن بیشتر حفظ کنند. بنابراین خرید سوغاتی در اینجا می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش و فراموش نشدنی در جستجوی اصالت و تنوع باشد. در میان تمام این مغازه‌های قابل توجه‌ترین فروشگاهی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم Neilansheng است. این مغازه متعلق به پینه‌دوزی‌ست که کفش‌های سنتی مربوط به دو قرن پیش را می‌دوزد و به فروش می‌رساند. شما در اینجا می‌توانید کفش‌های مربوز به سلسله ژینگ را در اندازه‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی پیدا کنید و به عنوان یک سوغاتی اصیل و باهویت خریداری نمایید. به علاوه برخی از مغازه‌های طلافروشی به عرضه دستبند و زیروآوالات دیگر سنتی می‌پردازند. روسری‌های ابریشمی و زینتی‌های ساخته شده با سنگ کهربا نیز از موارد برجسته دیگری هستند که می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. برخی از زیروآلات ساخته شده از کهربا که قیمت تقریبا بالایی هم دارند برای هدیه به افراد درجه یک خانواده بسیار عالی هستند.

 

بهترین بازارهای پکن برای آن‌ها که عاشق مد هستند

 

 

 بازار کیانمن

 

 

برای رسیدن به خیابان کیانمن، سوار خط ۲ مترو شوید و در ایستگاه کیانمن از قطار خارج شوید و از خروجی بی و یا سی از ایستگاه بیرون بزنید.

 

 

بازار وودیائویینگ

وودیائویینگ یکی از محبوب‌ترین کوچه‌های کنار معبد لاما است که همیشه شلوغی زیادی را به خود می‌بیند. این کوچه در اصل میزبان رستوران‌ها و کافه‌هاست. اما برخی از حیاط‌ها بازسازی شده‌ و به غرفه‌های سوغاتی فروشی تبدیل شده‌اند. این اقلام طیفی از وسایل مختلف مثل جواهرات کم ارزش و لوازم کوچک تزئینی تا وسایل مدرن خانگی را در برمی‌گیرد. برای تجربه خریدی سنتی به یکی از مغازه‌های لوازم سنتی بودایی بروید. در طول روز می‌توانید هنرمندان محلی را ببینید که در کارگاه‌ها سخت مغول به کار هستند. یکی از سوغاتی‌ها که به زبان تبتی تانگکا خوانده می‌شود نقاشی‌های زیبایی هستند که بر روی پارچه‌های پنبه‌ای و ابریشمی می‌کشند. محلی‌ها معتقدند این نقاشی‌ها خوش شانسی و ثروت می‌آورند و از خانواده‌شان محافظت می‌کند. این نقاشی‌های زیبا که کاملا شخصیتی اصیل و سنتی دارند برای هدیه به دوستان و اقوام نزدیک انتخابی عالی به نظر می‌رسند.

 

مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی پکن که باید ببینید

 

 

 بازار وودیائویینگ

 

 

آدرس:  Dongcheng Qu, Beijing Shi, China, 100006

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران